بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زنان باهوش آخرش پولدار می شوند | طاقچه
کتاب زنان باهوش آخرش پولدار می شوند اثر دیوید باخ

بریده‌هایی از کتاب زنان باهوش آخرش پولدار می شوند

نویسنده:دیوید باخ
انتشارات:صبح صادق
امتیاز:
۳.۹از ۲۳ رأی
۳٫۹
(۲۳)
من فکر می‌کنم یکی از عالی‌ترین هدیه‌هایی که یک پدر یا مادر، یا یک بزرگسال می‌تواند به بچه‌ای بدهد این احساس است که «بی‌نظیر است»
zahra
«تموم سال‌هایی که داشتم بزرگ می‌شدم هیچ کس هیچی دربارهٔ پول به من یاد نداد؛ نه پدرم، نه مادرم، نه مدرسه‌ام ـ واسهٔ همین فهمیدم وقتشه که خودم یاد بگیرم.»
shima mahdavi
مقداری که درمی‌آوری مهم نیست؛ مهم مقداری است که نگه می‌داری!
shima mahdavi
وقتش است که آن درصد را از خودت کم کنی اگر به هر دلیلی (تعدیل نیرو، جنگ، مرگ، طلاق،‌ یا هر چیز دیگری) ناگهان ببینی مجبوری قسمتی از درآمدت را از دست بدهی،‌ به‌نوعی با این قضیه کنار می‌آیی، مگر نه؟ پس چرا صبر کنی چیزی اتفاق بیفتد و بعد به آن واکنش نشان دهی؟ چرا سرنوشت خودت را در دست نگیری و آینده‌ات را همین الان خلق نکنی؟
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
«وقتی خودت را در گودالی می‌بینی، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهی این است که دست از کندن بیشتر برداری.»
zahra
سپردن زندگی به دست هدایت‌گر خودکار، تمایلی است که منجر به فاجعه می‌شود. با این وجود، همیشه این کار را می‌کنیم، و معمولاً هم اصلاً متوجهش نیستیم.
کتایون
این باور که «برای ثروتمند شدن و رسیدن به امنیت مالی باید پول بیشتری درآوری» افسانه‌ای بیش نیست! رسیدن به استقلال مالی و تحقق رؤیاها و داشتن زندگی خوب و مرفه ربطی به این‌که چقدر کم یا زیاد درمی‌آوری ندارد؛ بلکه بستگی به این دارد که چقدر کم یا زیاد خرج می‌کنی. عادت خرج کردن، پس‌انداز کردن، و سرمایه‌گذاری تو است که آیندهٔ مالی‌ات را رقم می‌زند.
کاربر ۱۴۲۹۲۲۳
واقعیت دنیای کار این است که تقریباً هرگز بیشتر از آنچه تقاضا کنی به دست نمی‌آوری. کم بخواهی، کم به دست می‌آوری. بنابراین «کمتر خوب باش». تهاجمی‌تر باش و اراده کن آن چک حقوقی را بگیری که سزاوارش هستی. همین امروز شروع کن. خودت را ارزان نفروش ـ از قبول هر چیزی کمتر از آنچه ارزشش را داری اجتناب کن!
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
چرا پیشنهاد می‌دهم ۱۲ درصد از درآمد ناخالصت را کنار بگذاری؟ خوب، متخصصان مالی همیشه پیشنهاد می‌دهند هر کسی برای داشتن دوران بازنشستگی خوب، باید حداقل ۱۰ درصد از چیزی را که درمی‌آورد پس‌انداز کند. البته وقتی دارند می‌گویند «هر کسی»، در اصل دارند در مورد آقایان صحبت می‌کنند ـ ولی حداقلش این است که آنچه برای مردها کفایت می‌کند، لزوماً برای زن‌ها مکفی نیست. از هر چیز گذشته، زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند و در نتیجه، نیاز دارند پول بیشتری برای دوران بازنشستگی‌شان کنار بگذارند
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
مرتب کردن اسناد و مدارک، یکی از کلیدهای رسیدن به امنیت مالی است
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد