بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟ اثر آندرو نیوبرگ

بریده‌هایی از کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟

۴٫۳
(۶)
دیگر نمی‌توان مغز را به عنوان عضوی شناخت که در دو دههٔ اول عمر به آهستگی رشد می‌کند و سپس با بالا رفتن سن شروع به تباه شدن و از بین رفتن می‌کند.
Anahid
بسیار سخت است که اعتقاد مذهبی یک نفر را واقعاً محک زد و اگر تعداد سؤالات را بیفزاییم، خواهیم دید که مردم هم‌زمان دارای اعتقادات متفاوت و حتی متناقض هستند.
Sajjad
اگر کسی دائم در احساس گناه و ترس غوطه‌ور باشد و یا افکار منفی نسبت به خدا، روحانیون و سایر اعضای کلیسا داشته باشد بیشتر سلامت خود را به خطر می‌اندازد و دچار افسردگی می‌شود. مردمی که نسبت به خدا خشمگین هستند، مشکلات پزشکی بیشتری دارند، بیشتر بیمار شده و بستری می‌شوند. این مطالعات نظر ما را تأیید می‌کنند که ادیانی که بر ایجاد ترس بنیاد شده‌اند برای سلامت مضر هستند.
Sajjad
مطالعات روی مغزنگار نشان داده است که خمیازه کشیدن، فعالیت یگانه‌ای در مناطق ویژهٔ مغز ایجاد می‌کند که در ارتباط مستقیم با آگاهی و هشیاری اجتماعی و همدلی هستند. یکی از این مناطق « پرکونوس » است که ساختار کوچک عصبی است و در چین لوب پاریتال قرار دارد. براساس تحقیقات در انستیتوِ نورولوژی لندن، پرکونوس، نقش مرکزی در آگاهی، تعمق دربارهٔ خود و بازیافت حافظه دارد. پرکونوس با تنفس یوگا تحریک می‌شود و این نشان می‌دهد که مراقبه می‌تواند سبب احساس آگاهی به خود (احساس وجود) شود. همچنین پرکونوس یکی از مناطق مغز است که به دنبال بیماری‌های ناشی از افزایش سن و مسائل نقص توجه، آسیب می‌بیند. بنابراین، به نظر می‌رسد که خمیازه کشیدنِ داوطلبانه سبب تقویت این بخش مهم می‌شود.
Anahid
وقتی با دیگران با مهربانی و احترام رفتار می‌کنیم، حتی آن‌هایی که دارای اعتقادات متفاوتی هستند، آن‌گاه با مهربانی جواب می‌دهند
Sajjad
اگر کسی وسواس‌گونه روی جنگ درونی پافشاری کند، صدمه‌ای که به مغز وارد می‌شود معادل مصرف الکل یا مخدر برای تمام عمر است.
Sajjad
اما اعتقادات مذهبی و معنوی، مغز را به طریقی بسیار عمیق تغییر می‌دهند، زیرا سبب قوت یک مدار یکتای نورونی می‌شوند که به طور اخص باعث افزایش هشیاری اجتماعی و همدلی می‌شود و به طور هم‌زمان احساسات و هیجانات تخریبی را سرکوب می‌کند و این دقیقاً همان تغییرات عصبی است که ما برای حل مشکلات موجود در جهان به آن نیاز داریم
mr
از مراقبه به میزان بالایی در روان‌درمانی استفاده می‌شود (ثابت شده است به طور اخص روی افسردگی شدید مؤثر است) و تحقیقات دیگر می‌گویند که در درمان اختلالات خلقی مؤثر است.
Sajjad
در سطوح فردی، دارا بودن یک هویت مذهبی قوی، اثر مثبتی بر سلامت می‌گذارد. همان‌طور که مطالعات زیاد نشان داده است هر قدر تمایل به مذهب افزایش یابد اضطراب و افسردگی کاهش می‌یابد. مطالعهٔ انجام‌شده روی دانشجویان پزشکی ایرانی نشان داده است که هرچه میزان اعتقادات مذهبی آن‌ها بالاتر باشد، درجهٔ اضطرابشان پایین‌تر است. مردمی که ایمان قوی دارند احساس راحتی می‌کنند؛ زیرا به آن‌ها درک روشن و بدون الهامی از جهان می‌دهد و در جوامع اصول‌گرا احساس حمایت اجتماعی قوی وجود دارد. گرچه دیده شده است که حمایت، بیشتر از مذهب، در کمک به افراد برای کنار آمدن با اضطراب مؤثر است.
Sajjad
این کاری است که مراقبه و سلوک معنوی انجام می‌دهد؛ یعنی لوب فرونتال را تقویت می‌کند که در نتیجه سینگولای قدامی تحریک شده اجازه می‌دهد که هدف‌های آگاهانهٔ خود در زندگی را با قصد والاتر و آرامش بیشتری دنبال کنیم. مدار بسیار قوی فرونتال ـ سینگولا سبب مهار اضطراب، افسردگی و خشم می‌شود.
Sajjad

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۷۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۶۳,۵۰۰
۳۱,۷۵۰
۵۰%
تومان