بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ذهن، بدن، سرطان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ذهن، بدن، سرطان اثر سدگورو جاگی واسودو

بریده‌هایی از کتاب ذهن، بدن، سرطان

گردآورنده:ویریا تیموریان
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۳از ۱۵ رأی
۴٫۳
(۱۵)
تنها با تنفس صحیح، ما تا حد زیادی می توانیم توانایی بدن را برای اینکه روی پای خودش بایستد تقویت کنیم و همچنین با استفاده از تنفس به عنوان یک محرک، سیستم انرژی بدن را فعال کنیم.
Sajjad
علم پزشکی نیز این واقعیت را ثابت کرده است که اگر به هر طریقی تنش و اضطراب وارد ذهن و یا بدن تان کنید خون تان نیز از نظر شیمیایی سمی می شود. خشم، تندخویی، پریشان حالی و دلخوری همگی به نحوی شما را سمی می کنند که گویی زهر خورده اید و این در حالی ست که انتظار مرگ دیگری را در سر دارید.
Sajjad
اگر به مدت پنج دقیقه نسبت به چیزی خشمگین و برآشفته شوید، شما به معنای واقعی کلمه، سیستم بدنی تان را مسموم کرده اید.
Sajjad
" این اولین گام به سوی تانترا می باشد. شما اینجا می نشینید و کاری را بطور ذهنی انجام می دهید، پس از چندی، دیگر نیازی نیست که آن را بصورت فیزیکی انجام دهید. هر آنچه را که میتوانید با فعالیت های فیزیکی بدست آورید، می توانید به شکل ذهنی هم بدست آورید. از نظر ذهنی، می توانید بدن را تمرین (ورزش) دهید. اگر بواقع پشتکار به خرج دهید، پس از مدتی، خواهید دید که وضعیت عضلانی تان با این تمرین ذهنی بهبود پیدا می کند زیرا به محض اینکه تجسم شما با انرژی های زندگی تان پیوند می خورد، تبدیل به واقعیتی زنده می شود، دیگر تنها یک جسم ساده نیست.
Sajjad
جنبه اصلی مراقبه این است که همینطور که به مرور، مقیم مقام مراقبه می شوید، شما به ارباب تبدیل می شوید و ذهنتان به برده شما. و این طرزی است که باید همیشه اینگونه باشد. ذهن ارباب وحشتناکی ست. او شما را به انواع درد و رنجی بی پایان می اندازد. اما ذهن برده بی نظیری ست. اگر ذهن تان را در مسیر معینی قرار دهید، می توانید هر کار که می خواهید با آن انجام دهید.
Sajjad
ذهن می داند اگر شما بدن تان را آرام بگذارید، ذهن نیز طبیعتاٌ آرام می شود و ذهن می داند که اگر اجازه چنین چیزی را به شما دهد، برده و اسیرتان خواهد شد. به همین دلیل است که در یوگا، تاکید بسیاری بر انجام آساناها وجود دارد زیرا اگر بیاموزید که چطور بدن تان را کاملاٌ آرام کنید، ذهن نیز آرام می شود.
Sajjad
اگر افکار را در سر جای خود نگهدارید (با آن ها هم هویت نشوید)، بواقع مشکلی وجود نخواهد داشت
Sajjad
ذهن شما که می بایست نردبانی به سوی الوهیت میشد، متاسفانه پلکانی به سوی جهنم شده، تنها به این دلیل که بیش از حد با همه چیز هم هویت شده است. به محض هم هویت شدن با چیزی، درک شما دچار تحریف شده و این تحریف به تمامی جنبه های زندگی تان سرایت خواهد کرد.
Sajjad
از آن جا که مردم قادر به تحمل شکنجه ذهن خودشان نیستند، دست به ابداع انواع مختلفی از انحرافات و گمراهی ها (ضلالت) در این کره خاکی زده اند تا به طریقی با آشفتگی ذهن خود کنار بیایند. این گمراهی ها موجب آرامش موقت آن ها می شود اما چندی نمی گذرد که این انحرافات بر آشفتگی شان می افزاید. نمیتوانند کاملا این رنج را از خودشان دور کنند.
Sajjad
کسی که غرق در عقل خود هست، انسانی ست با رنج بی پایان. فارغ ازینکه روال زندگی چیست، تا زمانی که در عقل خود بسر می برد، دل نگرانی ها، ترس ها، مزخرفات و سردرگمی های او هرگز تمامی ندارد. آیا تا به حال این را متوجه شده اید؟ مهم نیست چه وضعیت خوبی دارید، ذهن در جدالی دائمی بسر می برد. با خود می پندارید که همه چیز خوب است اما به عقب که می نگرید، دل نگرانی ها و ترس های تان همچون دُمی درست پشت سرتان نشسته است. هر جا بروید دنبال تان می آید. به طلوع خورشید می نگرید و همه چیز را فراموش می کنید اما زمانی که به عقب برمی گردید، می بینید آن جا نشسته است. اگر ذهن بر شما حاکم نبود، با چنین رنجی نیز بیگانه بودید.
nikou farhani

حجم

۳۰۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

حجم

۳۰۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان