بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال | صفحه ۲۳۲ | طاقچه
کتاب برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول

بریده‌هایی از کتاب برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال

نویسنده:رایدر کارول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۹۵۷ رأی
۳٫۹
(۹۵۷)
خالی‌کردن ذهن از افکار اضافی چیزهایی را که از مفیدبودنشان مطمئن نیستید یا فکر می‌کنید زیبا نیستند، در خانه نگه ندارید. ویلیام موریس
nasrin
وقتی به کاری که می‌کنیم ایمان داشته باشیم، با بی‌خیالی کار نمی‌کنیم. خلاق‌تر و فعال‌تر می‌شویم. دیگر فقط سخت کار نمی‌کنیم، بلکه هوشمندانه‌تر کار می‌کنیم چراکه هم قلب و هم ذهنمان هم‌زمان درگیر کاری هستند که انجام می‌دهیم.
nasrin
بولت ژورنال فقط دوست دوران خوشی ما نیست. این دفتر به شایستگی در کنار من هم از سختی‌های زندگی‌ام رنج کشیده و هم اوقات خوشی را در کنارم جشن گرفته است. مانند برده‌ای برای تمام شخصیت‌های اربابی گذشتهٔ من کار کرده است: برای منِ دانشجو، منِ کارآموز، منِ شکست عشقی خورده، منِ طراح و خیلی شخصیت‌های دیگر. او همیشه بدون قضاوت یا انتظاری به من خوشامد می‌گوید. زمانی‌که داشتم آماده می‌شدم تا این کتاب را بنویسم، می‌خواستم بولت ژورنال برای شما هم چنین چیزی باشد. این کتاب طراحی شده است تا اولین اردوگاه دفتر بولت ژورنال شما باشد. قرار است شما را برای اولین صعود آماده کند و زمانی هم که نیاز به استراحت داشته باشید کنار شما خواهد بود.
nasrin
قدم بعدی برای بالابردن معدلتان در ترم بعد چیست؟ اینکه در همهٔ درس‌ها نمرهٔ عالی بگیرید؟ نه! بهتر است ریزتر نگاه کنیم. در کدام کلاس بیشتر از همه مشکل دارم؟‌ تکلیف بعدی این کلاس چیست؟ نوشتن یک مقاله. باشد. برای نوشتن این مقاله باید از روی چه کتابی بخوانم؟‌ قدم بعدی این است که آن کتاب را از کتابخانه امانت بگیرم. این مهم‌ترین قدمی است که الان باید بردارم. پس تکلیف تمرین‌های اختیاری که نمرهٔ اضافی دارند چیست؟ الان وقت‌گذاشتن برای آنها مساوی با وقت هدردادن است.
nasrin
با این اوصاف راه‌حل بهره‌وری بیشتر این است که ما بتوانیم ریشهٔ حواس‌پرتی‌های دیجیتال را قطع کنیم. اینجاست که بولت ژورنال وارد عمل می‌شود. بولت ژورنال یک راه‌حل آنالوگ است که به ما فضای لازم برای فکرکردن، عمل‌کردن و تمرکزکردن می‌دهد. درحقیقت وقتی دفترمان را باز می‌کنیم، به‌صورت خودکار از دنیای بیرون فاصله می‌گیریم. انگار رشتهٔ ورود اطلاعات قطع می‌شود تا مغز بتواند به خودش بیاید. ابرها کنار می‌روند و می‌توانیم به زندگی با وضوح بیشتری نگاه کنیم. بولت ژورنال به شما کمک می‌کند ذهن آشفته‌تان را از افکار بیهوده خالی کنید و درنهایت افکارتان را واقع‌گرایانه بسنجید.
nasrin
همیشه فکر می‌کردم اختلال کم‌توجهی من باعث شده است با دیگران تفاوت داشته باشم. این جامعه به من کمک کرد تا بفهمم مدت‌ها پیش چیزی را حل کرده بودم که الان به بیماری شایعی در عصر آنلاین تبدیل شده است: عدم وجود خودآگاهی
nasrin
دفترهایم چیزی بین یک دفتر برنامه‌ریزی، دفترخاطرات، دفترچه‌یادداشت، لیست کارها و دفتر طراحی بود. سیستمی که یک ابزار عملی و درعین‌حال بخشنده را برای من فراهم می‌کرد تا بتوانم به ذهن آشفته‌ام سروسامان دهم. به‌تدریج حواس‌پرتی‌ام کمتر شد، دستپاچگی‌ام از بین رفت و بسیار مفیدتر از قبل شدم. فهمیدم که خودم باید چالش‌هایم را حل کنم و از همه مهم‌تر، فهمیدم که توانایی حل‌کردنشان را دارم!
nasrin
بگذارید هیچ‌چیز را عقب نیندازیم. بگذارید هر روز تعادل را در زندگی برقرار کنیم... کسی که هر روز چیزی را در زندگی‌اش بهتر می‌کند هیچ‌وقت به زمان اضافه نیاز ندارد. سنکا، نامه‌های اخلاقی به لوسیلیوس
nasrin
زندگی ما شروعی خشن و بی‌شکل دارد. هر انتخابی که می‌کنیم، مانند یک بار قلم‌زدن روی این سنگ است. هر عملی زمان را مصرف می‌کند و برگشتی در کار نیست. هیچ اقدامی آن‌قدر ناچیز نیست که نیاز به توجه ما نداشته باشد. درحقیقت بی‌توجهی است که منجر به تصمیمات سنگین و برجسته‌ای می‌شود که تمام عمر آزارمان می‌دهند.
محسن
«آن چیزی را که بدون شما شاید هرگز به چشم نیاید، نشان دهید.»
Farid Miri Rad

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۳۰%
تومان