بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدأ و سرنوشت عالم) | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدأ و سرنوشت عالم) اثر استیون هاوکینگ

بریده‌هایی از کتاب جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدأ و سرنوشت عالم)

۴٫۱
(۱۰۹)
آنچه ما می‌توانیم به آن مطمئن باشیم، این است که حتی اگر جهان به‌سوی فروریختن برود، این رویداد حداقل ده میلیارد سال دیگر رخ خواهد داد. زیرا حداقل ده میلیارد سال است که جهان در حال انبساط است و همین مدت طول می‌کشد تا به ‌حال نخستین برگردد. این موضوع نباید بی‌جهت موجب نگرانی ما شود. زیرا اگر انسان تا آن زمان به آن سوی منظومۀ شمسی مهاجرت نکرده باشد، خیلی پیشتر از آن از روی زمین محو شده است و با مرگ خورشید، او نیز مرده است.
محدثه🌸🍃
سیاه‌چاله‌ها زمانی شکل می‌گیرند که یک ستاره غول‌آسا (دارای جرم زیاد و بسیار بزرگ) یا حتی اجسامی بزرگ‌تر از آن به‌واسطه گرانشِ قوی‌ای که دارند به درون خود کشیده می‌شوند و اصطلاحاً فرو می‌ریزند. بر اساس نظریه نسبیت عام‌انیشتین، هر کس اگر آن‌قدر احمق باشد که خود را به درون سیاه‌چاله‌ای بیندازد، برای همیشه در آن محو خواهد شد و باقی خواهد ماند و هیچ‌کس قادر نیست دوباره از درون سیاه‌چاله بیرون بیاید.
ایلانا.نارسیسا.آشر
مدارک حاضر دالّ بر آن است که احتمالاً جهان هستی برای همیشه به انبساط خود ادامه می‌دهد. ولی روی آن حساب نکنید. آنچه ما می‌توانیم به آن مطمئن باشیم، این است که حتی اگر جهان به‌سوی فروریختن برود، این رویداد حداقل ده میلیارد سال دیگر رخ خواهد داد. زیرا حداقل ده میلیارد سال است که جهان در حال انبساط است و همین مدت طول می‌کشد تا به ‌حال نخستین برگردد
کاربر ۱۴۱۵۶۱۳
چیزی که زندگی هاوکینگ را متمایز می‌سازد، امید است. بیش از ۴۰ سال از زمانی که پزشکان تشخیص دادند که او، ۲ یا ۳ سال بیشتر زنده نخواهد ماند می‌گذرد...!
mahdi
فلسفه نتوانست پیشرفت‌های جدید در علم، مخصوصاً فیزیک را تاب بیاورد.
plato
فضانوردی که درون سیاه‌چاله سقوط کرده است، بتواند قبل از شرط‌بندی در بازی رولت به خاطر بیاورد که گوی به کدام سو می‌رود و بدین ترتیب شرط را ببرد. ولی متأسفانه وی برای بازی وقت زیادی نخواهد داشت زیرا بر اثر میدان‌های گرانشی عظیم به‌زودی به اسپاگتی تبدیل خواهد شد! همچنین قادر نخواهد بود در مورد معکوس شدن پیکان ترمودینامیک اطلاعاتی در اختیار ما بگذارد، زیرا در پشت افق رویداد سیاه‌چاله به دام خواهد افتاد.
sara.m.shzi
تمامی ساختارهای پیچیده که ما در جهان هستی مشاهده می‌کنیم، می‌تواند از طریق شرط بدون مرز بودن جهان و نیز اصل عدم قطعیت در مکانیک کوانتومی توجیه شود
sara.m.shzi
اگر مقرر شده است که جهان هستی برای همیشه منبسط شود، دمای تابش ریزموج سرانجام کمتر از دمای چنین سیاه‌چاله‌هایی خواهد شد. در آن زمان جذب این سیاه‌چاله‌ها کمتر از گسیل آن‌ها خواهد بود و کاهش جرم در آن‌ها آغاز می‌شود.
sara.m.shzi
پژوهش اوپنهایمر نتایج زیبایی را به دنبال داشت: میدان گرانشی ستاره، مسیر پرتوهای نور را در فضا - زمان تغییر می‌دهد.
sara.m.shzi
قوانین نیوتن نمی‌توانند حالات و رفتار آن را توضیح دهند و نیاز به اصلاح دارند. با این حال ما هنوز قوانین نیوتن را به عنوان قانون قبول داریم. به این دلیل که حدّاقل با تخمین بسیار خوبی، تحت شرایطِ زندگیِ روزمرّه که سرعت‌ها بسیار کمتر از سرعت نور هستند، درست عمل می‌کنند.
مهدی تمدن رستگار

حجم

۱۱۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان