بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد اثر علی اکبر حسن زاده

بریده‌هایی از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد

انتشارات:انتشارات پلک
امتیاز:
۳.۵از ۳۰ رأی
۳٫۵
(۳۰)
بدانید که لازمه‌ی شاد بودن در زندگی مشترک، عبارت از داشتن ارتباطات کلامی و عملی، انجام فعالیت‌های مشترک، شریک بودن و توجه به احساسات یکدیگر و دیگر کارهای این چنینی می‌‌باشد.
امیر
سعی کنید بفهمید که صمیمیت از دیدگاه همسر شما به چه معنا است و به نظر او با انجام چه کارهایی می‌توانید به یکدیگر نزدیک‌ شوید.
امیر
اگر به نحوه‌ی بازی کردن دختربچه‌ها و پسربچه‌ها توجه کنید، می‌بینید که نحوه‌ی ارتباط برقرار کردنشان چقدر با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت‌ها ممکن است به دلیل تفاوت‌های فیزیکی و یا شیوه‌ی تربیتی آنها باشد.
امیر
از دید زنان، گفت‌وگو کردن با شوهر و نحوه‌ی ارتباطشان با او، از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حقیقت زنان در مقایسه با مردان اهمیت بسیار بیشتری به روابط سرشار از آرامش و توازن می‌دهند.
امیر
هیچ تفاوت معنی‌داری میان سطح وفاداری زنان و مردان نسبت به ازدواجشان وجود ندارد. به‌گونه‌ای که می‌توان گفت، میزان وفاداری در میانگین مردان و میانگین زنان هر دو در یک سطح می‌‌باشد.
امیر
مطالعات بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند زنان در مقایسه با مردان هنگام گفت‌وگو احساسات بیشتری از خودشان نشان می‌دهند. در مقابل، برخی مطالعات دیگر نشان داده‌اند که وقتی مردان در فضایی امن و صمیمی با همسرشان گفت‌وگو می‌کنند، به اندازه‌ی زنان از خودشان احساسات بروز می‌دهند.
امیر
نکته‌ی مهم دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که هر زمانی و هر مکانی برای گفت‌وگو کردن در مورد مسائل مهم زندگی مناسب نیست. گاهی اوقات بهترین کار این است که سکوت کرده و صحبت کردن را به‌ وقت دیگری موکول کنید. سعی کنید بهترین و مناسب‌ترین زمان را برای مطرح کردن موضوعات مهم انتخاب کنید و مهم‌تر از همه این که با کلمات درست و شایسته صحبتتان را آغاز کنید.
امیر
در روابط تخریب شده، همسران به جای ارج نهادن به صفات و کارهای خوب همدیگر، آنها را اتفاقی و ناشی از تأثیر شرایط خاص قلمداد می‌کنند؛ همان‌طور که اتفاقات ناخواسته و خارج از اراده را به بی‌لیاقتی و غرض‌ورزی همسرشان نسبت می‌دهند. وقتی که همسری چنین طرز فکر آلوده‌ای دارد، طرف مقابلش نمی‌تواند در هیچ مشاجره‌ای او را قانع کند. چرا که همسر بدبین، بر افکار و پیش‌فرض‌های منفی و مخرب خود اصرار دارد و رسیدن به راه‌حل منطقی در چنین شرایطی به‌راستی غیرممکن است.
امیر
چهار الگوی خطرساز زیر، تنها الگوهای منفی نیستند که شادی زندگی زوج‌ها را تهدید می‌کنند، بلکه به عقیده‌ی ما مهم‌ترین و اصلی‌ترین آنها هستند. افزایش تدریجی مشاجرات (از لحاظ تعداد، مدت و شدت) عدم تعهد نسبت به همسر طفره رفتن و اجتناب از گفت‌وگو تفسیرها و برداشت‌های نادرست
امیر
با قاطعیت اما با آرامش و متانت
نون صات

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان