بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد اثر علی اکبر حسن زاده

بریده‌هایی از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد

انتشارات:انتشارات پلک
امتیاز:
۳.۵از ۳۰ رأی
۳٫۵
(۳۰)
اگر احساس کردید که برای حل مشکل به کمکی از بیرون نیاز دارید، نزد مشاورین خانواده بروید. آنها در این زمینه تخصص دارند و بهتر از هر فرد دیگری قادر به حل مشکل شما هستند، چراکه کاملاً بی‌طرفند. در حالی که والدین شما هرگز نمی‌توانند بی‌طرف قضاوت کنند.
امیر
عدم جدایی عاطفی زوج‌ها از والدین، زمینه‌ساز بسیاری مشاجرات و اختلاف‌ها است. برای مثال، زن جوانی که وابستگی شدیدی به مادرش دارد و بدون نظر او هیچ کاری را انجام نمی‌دهد، در صورت بروز مشکل در زندگی زناشویی‌اش، همه‌ی شکایت‌ها و غرولندهایش را نزد مادرش می‌برد. روز بعد، شوهر این زن متوجه اشتباهش شده و از همسرش می‌خواهد که او را ببخشد و با عذرخواهی همه‌ی کدورت‌ها از بین می‌رود. زن فراموش می‌کند که موضوع آشتی‌کردنشان را به مادرش بگوید. مجدداً هر زمان که مشاجره‌ای میان زوج جوان اتفاق می‌افتد، زن نزد مادرش رفته و با او درد دل می‌کند. به تدریج این کار به الگوی همیشگی زندگی‌شان تبدیل می‌شود. این روند موجب می‌شود که مادر زن احساس بدی نسبت به دامادش پیدا کند و دخترش را تشویق ‌کند تا از او جدا شود. در چنین مواردی، زن رفتار غیرمنصفانه‌ای با شوهرش داشته و همه‌ی این مشکلات به دلیل «عدم ترک کردن والدین» اتفاق می‌افتد.
امیر
ازدواج، تغییرات اساسی در تبعیت‌ها ایجاد می‌کند. پیش از ازدواج، افراد ملزم به تبعیت از والدینشان هستند، اما پس از ازدواج، زوج‌ها باید از خواسته‌های همدیگر تبعیت کنند. روانشناسان به این کار، «قطع کردن رشته‌های وابستگی به والدین» می‌گویند.
امیر
مهم‌ترین چیز در زندگی‌تان، پیوندی است که شما را به یکدیگر نزدیک کرده است، پس اجازه ندهید که مشکلات مقطعی زندگی به این پیوند آسیب برساند. شما باید پاسدار این پیوند مقدس باشید. نگذارید که مشاجرات کنترل نشده، ارتباط عاشقانه‌ی شما را تخریب کند. هرگاه احساس کردید که باید برای حل مسئله‌ای به گفت‌وگو بنشینید، اول از همه احترام و بعد یکی بودن‌تان را هرگز فراموش نکنید.
امیر
به یاد داشته باشید عوامل خطرسازی که بر سر راه رابطه‌ی شما وجود دارد، آن‌قدر قدرتمند هستند که می‌توانند زندگی مشترک و ازدواج شما را یک روزه به باد فنا دهند. پس بدانید که با این عوامل خطرساز باید مقابله کنید.
امیر
به یاد داشته باشید عوامل خطرسازی که بر سر راه رابطه‌ی شما وجود دارد، آن‌قدر قدرتمند هستند که می‌توانند زندگی مشترک و ازدواج شما را یک روزه به باد فنا دهند. پس بدانید که با این عوامل خطرساز باید مقابله کنید.
امیر
اگر احساس افسردگی می‌کنید، سریعاً به پزشک یا روانشناس خانواده مراجعه کنید. بدانید که افسردگی بر بسیاری جنبه‌های زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد. اما به‌راحتی قابل درمان است.
امیر
زوج‌هایی که با مهارت مدیریت مشاجرات آشنایی ندارند، به جای آن‌که انرژی خود را صرف نزدیک شدن و صمیمی گشتن با یکدیگر کنند، مدام در تلاش برای فرار از مشاجره و آرام کردن جو خانه هستند.
امیر
گفت‌وگو کردن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های نزدیک شدن دو همسر است.
امیر
موقعی که مشاجره‌ای میان زن و مرد صورت می‌گیرد، مردان تمایل بیشتری به طفره رفتن و اجتناب از ادامه‌ی بحث دارند. این رفتار هرگز بدین معنی نیست که مرد نمی‌خواهد با همسرش صمیمی شود.
امیر

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان