بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد اثر علی اکبر حسن زاده

بریده‌هایی از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد

انتشارات:انتشارات پلک
امتیاز:
۳.۵از ۳۰ رأی
۳٫۵
(۳۰)
یافته‌های ما نشان می‌دهد که مردان از صحبت کردن با زنان لذت می‌برند و ۸۰ درصد مردان متأهل اظهار داشته‌اند که همسرشان بهترین دوستشان است.
نون صات
نتایج تحقیقات اخیر روانشناسان نشان داده است که نحوه‌ی آغاز کردن یک گفت‌وگو توسط یک زوج، تا ۹۶ درصد می‌تواند تعیین کننده‌ی نحوه‌ی پیش رفتن آن گفت‌وگو باشد. این بدان معنی است که اگر گفت‌وگویی را با خشم آغاز کنید، به جای گفت‌وگویی آزاد و صمیمی، مشاجره‌ای سرشار از خشم و خصومت خواهید داشت که یقیناً هیچ نتیجه‌ی منطقی در پی نخواهد داشت. اما اگر پیش از آغاز گفت‌وگو، خودتان را آرام کنید و با لبخند و احترام گفت‌وگویتان را آغاز کنید، به احتمال بسیار قوی می‌توانید با همان آرامش نیز صحبتتان را ادامه داده به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنید.
نون صات
در موقع مشاجرات معمولاً افراد سخنانی را بر زبان می‌آورند که اعتقاد واقعی آنها و دیدگاه حقیقی که نسبت به یکدیگر دارند، نیست. برخی افراد معتقدند که انسان‌ها احساس واقعی‌شان را در هنگام خشم نشان می‌دهند. اما روانشناسان چنین عقیده‌ای ندارند. زیرا انسان‌ها زمانی احساسات واقعی‌شان را بر زبان می‌آورند که در محیطی امن در حال گفت‌وگو با یکدیگر باشند.
نون صات
اگر مهم‌ترین هدف زندگی یک زوج، حفاظت و صیانت از ازدواجشان باشد، باید به همه‌ی مشکلات واژه‌ی «بی‌خیال!» را بگویند، چرا که آن دو با هم هستند و همدیگر را دارند. پس هرگز نباید از مشکلی هراس داشته باشند.
امیر
برقراری رابطه‌ی مثبت با همسر، گاهی اوقات بسیار اسرارآمیز و لذت‌بخش است. اما مشاجره و بطبع آن، از بین رفتن نیروهای جذابیت مانند عشق، شادی و دوستی، فاقد هر گونه رمز و راز و لذتی است. پس در طول سفر زندگی مشترکتان آگاه باشید و شادی، دوستی و عشق را در زندگی‌تان زنده نگاه دارید. شکوفه‌های ارتباط‌تان را با بالا بردن آگاهی و مهارت‌هایتان بپرورانید و به گلی زیبا و معطر تبدیل کنید.
امیر
یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین نتایج بدست آمده از تحقیقات روانشانسی این است که نحوه‌ی برخورد زوج‌ها با مشکلات، به ما نشان می‌دهد که در آینده چه زندگی در کنار هم خواهند داشت.
امیر
برای حل کردن مشکلات، بهبود رابطه‌، آگاهی و سلامت روانی و جسمی‌ خود و همسرتان، خودتان را مسئول بدانید. همان‌قدر که به سلامت عاطفی و جسمی خودتان اهمیت می‌دهید، به سلامت همسرتان هم توجه داشته باشید. اگر چنین شیوه‌ای را برای زندگی مشترکتان دنبال کنید، یقین داشته باشید که هرگز به فکر جدایی نخواهید افتاد.
امیر
هنگامی که با هم مشاجره می‌کنید و همسرتان را به خاطر رفتار نادرستش سرزنش می‌کنید، در حقیقت شما تخریب‌کننده‌ترین کار ممکن را برای رابطه‌تان انجام داده‌اید. در واقع، هنگامی که فردی با خودش فکر می‌کند که همسرش بی‌انصاف است و یا رفتار نامناسبی دارد، در حقیقت فراموش می‌کند که خودش می‌تواند چه نقشی در بهبود این وضع داشته باشد و به اشتباه خودش را بری از هر اشکال و ایراد تصور می‌کند.
امیر
بدانید که اولین گام در رفع مشکلات زندگی مشترک این است که زن و شوهر، هر دو سعی کنند که پیش از هر اقدامی، ابتدا به ضعف‌ها و اشتباهات خودشان پی برده و به اصلاح آن بپردازند. با این کار، مشکلات موجود در زندگی مشترک‌، خود به خود رفع خواهد شد.
امیر
اگر می‌خواهید ازدواجتان را از طوفان‌های سهمگین نجات دهید، تنها یک سؤال از خودتان بپرسید: «چه اتفاقی برای من افتاده است؟ اشتباه من چیست؟ کجای کار من اشکال دارد؟...»
امیر

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان