بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد اثر علی اکبر حسن زاده

بریده‌هایی از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد

انتشارات:انتشارات پلک
امتیاز:
۳.۵از ۳۰ رأی
۳٫۵
(۳۰)
اگر شما هم از آن دسته زوج‌هایی هستید که زیاد با هم مشاجره می‌کنند، بدانید که بهترین راه‌کار برای شما این است که هیچ کدامتان نخواهید که برنده‌ی میدان باشید. هنگامی که شما واقعاً در پی پیروز شدن در میدان مشاجره هستید، در حقیقت به دنبال ضربه زدن به همسرتانید. بدانید حتی اگر در ظاهر برنده باشید، در حقیقت بازنده‌‌ی میدان زندگی بوده‌اید. چرا که همسری را آزرده‌اید که روزی به او تعهد دادید که همواره دوستش بدارید و در لحظات شیرین و تلخ زندگی در کنارش باشید. پس لجاجت را کنار بگذارید و مانند دو انسان بالغ رفتار کنید. سعی کنید در لحظه‌‌ی بروز اختلاف نظرها بر خشمتان غلبه کنید و برای حل مشکلات مانند یک تیم در کنار هم تلاش کنید.
امیر
در مشاجرات کوتاه، معمولاً یکی از همسران تصمیم می‌گیرد که اوضاع را آرام کند و با گفتن جمله‌ای به مشاجره پایان می‌دهد. این تدبیر آگاهانه موجب خاتمه دادن به چرخه‌ی گفت‌وگوهای آزار دهنده‌ می‌شود. این کار تنها نیازمند کمی فروتنی و البته دوراندیشی است. بدانید که اگر این دو ویژگی را در خودتان پرورش دهید، بهترین‌ و زیباترین لحظات را به زندگی مشترکتان فرا خوانده‌اید.
امیر
به اعتقاد برخی محققین، یک برخورد بد زن و شوهر با یکدیگر، بیست برخورد دیگر آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حقیقت رفتارهای منفی، مانند یک اسید قوی موجب تخریب دیگر رفتارهای ما می‌شود.
امیر
با گذشت زمان و با مواجهه با مشکلات جدی زندگی، اختلاف‌ها آغاز می‌شود. این اتفاق برای اغلب زوج‌ها رخ می‌دهد. اغلب مشکلات ذاتاً مشکل نیستند، بلکه عکس‌العمل زوج‌ها نسبت آن مسئله است که آن را به مشکل تبدیل می‌کند. برخی مسائل برای برخی زوج‌ها، مشکل ساده و قابل حلی محسوب می‌شوند؛ اما برای برخی دیگر از زوج‌ها، مشکلی غیرقابل حل قلمداد می‌گردد. برای مثال، بزرگ کردن فرزندی بیمار.
الهه
ازدواج در حقیقت، پاسخ خداوند به عمیق‌ترین نیاز انسانی است که همانا یکی شدن با همسر در زندگی مشترک می‌باشد. این یگانگی، همه‌‌ی جوانب زندگی زن و مرد را شامل می‌شود. ازدواج، تنها یک رابطه‌ی فیزیکی نیست، همچنین رابطه‌‌ی ساده‌ای برای دادن و ستاندن حمایت عاطفی و احساسی هم نیست. بلکه یکی شدن و یگانه گشتن دو زندگی در جنبه‌های مختلف عقلانی، اجتماعی، معنوی، روانی، احساسی و فیزیکی است.
الهه
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که انسان با ازدواج کردن در پی رسیدن به چه اهدافی است؟
الهه
«ازدواج موفق، اتفاقی ‌بدست نمی‌آید».
الهه
بدانید که هیچ چیز به اندازه‌ی یک ازدواج موفق و شاد نمی‌تواند زندگی شما را متحول کند. همچنین سلامت جسمی و روانی فرزندان شما نیز در گرو میزان موفقیت شما در ازدواجتان می‌باشد. بدانید که هر چه رابطه‌ی بهتری با همسرتان داشته باشید، فرزندان سالم‌تری نیز خواهید داشت.
Hassan Vy
اگر شرایط زندگی‌تان به گونه‌ای است که نمی‌توانید مخارج نگهداری فرزندی را متقبل شوید، تصمیم بگیرید که فعلاً بچه‌دار نشوید. هرگز اجازه ندهید که طبیعت کار خودش را بکند و خودتان را به دست اتفاقات زندگی نسپارید.
احسان رضاپور
هنگامی که با هم مشاجره می‌کنید و همسرتان را به خاطر رفتار نادرستش سرزنش می‌کنید، در حقیقت شما تخریب‌کننده‌ترین کار ممکن را برای رابطه‌تان انجام داده‌اید. در واقع، هنگامی که فردی با خودش فکر می‌کند که همسرش بی‌انصاف است و یا رفتار نامناسبی دارد، در حقیقت فراموش می‌کند که خودش می‌تواند چه نقشی در بهبود این وضع داشته باشد و به اشتباه خودش را بری از هر اشکال و ایراد تصور می‌کند.
f.jafarian

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان