بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد اثر علی اکبر حسن زاده

بریده‌هایی از کتاب ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد

انتشارات:انتشارات پلک
امتیاز:
۳.۵از ۳۰ رأی
۳٫۵
(۳۰)
هر دوی شما نیاز دارید که به یکدیگر تعهد بدهید که بدون جر و بحث کردن با یکدیگر، پیرامون مسائل مهم زندگی‌تان به گفت‌وگو و مذاکره بنشینید. بدانید و آگاه باشید که می‌توانید چنین الگوی رفتاری را در زندگی‌تان جا بیندازید.
نون صات
هرگز نزد همسرتان از والدینش انتقاد نکنید. وظیفه‌ی همسر شما این است که به والدینش احترام بگذارد. هنگامی که شما از آنها انتقاد می‌کنید، همسرتان دیگر نمی‌تواند آن‌طور که شایسته است به آنها احترام بگذارد. هنگامی که همسرتان از ضعف‌های والدینش با شما صحبت می‌کند، سعی کنید نقاط قوت و خصوصیات خوب آنها را به یادش آورید، بر ویژگی‌های مثبت والدینش تأکید کرده و او را تشویق کنید که به آنها احترام بگذارد.
امیر
مادر، می‌دانی که خیلی دوستت دارم، اما به‌خوبی می‌دانی که من دیگر ازدواج کرده‌ام. من نمی‌توانم برای راضی کردن شما و عمل به خواسته‌هایتان، ازدواجم را دچار مشکل کنم. مادر دوستت دارم و می‌خواهم که به تو کمک کنم، اما من باید آن کاری را انجام دهم که احساس می‌کنم به صلاح همسر و خودم است. امیدوارم که مرا درک کنی. زیرا من نمی‌خواهم که رابطه‌‌‌ی گرمی که همیشه با شما داشته‌ام از بین برود. اما اگر نتوانی مرا درک کنی، این دیگر مشکلی است که خود شما باید آن را حل کنید. من دیگر یک مرد متأهل هستم و به همسرم تعهد داده‌ام‌ تا او را خوشبخت کند و مؤظفم که ازدواجم را بسازم.
امیر
بدانید که برای داشتن رابطه‌ی سالم و خوب با یک نفر، هرگز نیازمند این نیستیم که بر سر همه‌ی موضوعات با هم توافق داشته باشیم. شما می‌توانید در عین حال که با مادر یا پدر همسرتان بر سر موضوعاتی اختلاف نظر دارید، رفتار محترمانه‌ای با او داشته و برای حفظ این ارتباط سالم، از بحث‌های چالش‌برانگیز با آنها خودداری کنید.
امیر
اگر مهم‌ترین هدف زندگی یک زوج، حفاظت و صیانت از ازدواجشان باشد، باید به همه‌ی مشکلات واژه‌ی «بی‌خیال!» را بگویند، چرا که آن دو با هم هستند و همدیگر را دارند. پس هرگز نباید از مشکلی هراس داشته باشند.
Hassan Vy
نکته‌ی مهم دیگر این است که باید همان اندازه که به پدر و مادر خودتان احترام می‌گذارید، به پدر و مادر همسرتان هم به همان اندازه احترام بگذارید و رفتاری مشابه با هر دو داشته باشید. اگر به پدر و مادرتان هفته‌ای یک بار زنگ می‌زنید، باید با والدین همسرتان هم هفته‌ای یک بار تماس داشته باشید. اگر هر هفته به خانه‌ی والدین همسرتان می‌روید، باید به همین اندازه هم به والدین خودتان سر بزنید. تعداد ملاقات‌ها، غذا خوردن‌ها و گذراندن تعطیلات باید کاملاً برابر و مساوی باشد.
امیر
ساده بودن هرگز به معنای سهل‌الوصول بودن نیست.
نون صات
سال‌ها تجربه‌ای که در زمینه‌ی مشاوره و گفت‌وگو با زوج‌ها داشته‌ایم، نشان می‌دهد که این، تفاوت‌های زن و شوهر نیست که موجب بروز اختلاف میان آنها می‌شود، بلکه نحوه‌ی برخورد با تفاوت‌ها و مشکلات است که موفقیت و یا شکست آنها در زندگی مشترک را رقم می‌زند.
Hassan Vy
اغلب زوج‌هایی که پیش از ازدواج هیچ مشکلی در ارتباطشان نداشتند، پس از ازدواج متوجه می‌شوند که دیگر نمی‌توانند مثل گذشته ارتباط خوب و صمیمانه‌ای با هم داشته باشند. دلیل اصلی بروز چنین تغییری این است که پیش از ازدواج، دختر و پسر هیچ تصمیم‌گیری را با هم انجام نمی‌دهند. آنها آزادانه در مورد هر موضوعی که دوست داشته باشند صحبت می‌کنند و سپس از هم جدا شده و هر یک به دنبال کارهای شخصی خود می‌روند. اما پس از ازدواج، هر دو تلاش می‌کنند تا یکی شدن را تجربه کنند و مجبور می‌شوند که با هم بر سر یک میز نشسته و برای تصمیم‌گیری‌های مهم با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کنند. حال، اگر نتوانند به توافق برسند، ارتباطشان دچار مشکل شده و دیوار جدایی میانشان ایجاد می‌شود.
f.jafarian
یافته‌های ما نشان می‌دهد که مردان از صحبت کردن با زنان لذت می‌برند و ۸۰ درصد مردان متأهل اظهار داشته‌اند که همسرشان بهترین دوستشان است. آنچه مردان از آن فراری هستند، صحبت کردن در مورد مشکلات است.
امیر

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۹۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان