بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهنمای زنان آلفا | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب راهنمای زنان آلفا اثر سوزان  ونکر

بریده‌هایی از کتاب راهنمای زنان آلفا

نویسنده:سوزان ونکر
امتیاز:
۲.۱از ۱۳ رأی
۲٫۱
(۱۳)
آلفاها یا تیپ «الف» به‌شدت جاه‌طلب‌اند. آن‌ها معمولاً تا وقتی به هدف خود نرسند، آرام نمی‌گیرند. آن‌ها اهل عمل‌اند، نه اهل حرف. همچنین در رویارویی با تأخیر، ناکارآمدی و بی‌فایده بودن صبر خود را از دست می‌دهند، به‌سادگی از کوره درمی‌روند؛ اما بخش مثبت‌تر قضیه این است که به‌طورکلی در انجام دادن هر کاری موفق‌اند؛ نه اینکه بهتر و باهوش‌تر از دیگران باشند، بلکه وقتی دیگران تسلیم می‌شوند آلفاها پشتکار به خرج می‌دهند.
flora
بیشتر کشمکش‌های زناشویی فقط جنگ قدرت است: دو فرد تلاش می‌کنند یک خودرو را برانند و این ممکن نیست. تنها راه خاتمه این مشکلات این است که یکی از طرف‌ها تسلیم شود و در صندلی مسافر بنشیند، نه صندلی عقب، بلکه صندلی مسافر (تفاوتی مهم وجود دارد).
flora
واکنش مردان به دستورهای همسرانشان دقیقاً برعکس است.
flora
این‌گونه زنان انرژی ذاتی زنانه‌ای دارند که اگر درست استفاده شود، بر مردان و زندگی‌شان تأثیری حیرت‌انگیز می‌گذارد. بسیاری از زنان پیش از به کار بردن چنین قدرتی، از عشق ناامید می‌شوند، درحالی‌که این قدرت منتظر است تا آن را به کار بگیرید. استفاده نکردن از آن مثل این است که میلیون‌ها دلار را در چاه توالت بریزید.
flora
همسرتان چه مدیرعامل باشد چه سرایدار، در این دنیا بیش از هرچیز دیگری دوست دارد شما را خوشحال کند. او برای همین امر زنده است.
flora
عشق یک زن همراه زنانگی‌اش می‌تواند قوی‌ترین مردان جهان را مثل موم نرم کند
flora
سوزان پیج، متخصص روابط، می‌گوید: «برحق بودن مثل بن‌بست است، زندگی همان‌جا متوقف می‌شود و اتفاق دیگری نمی‌افتد...».
flora
قبول دارم که مرد واقعی می‌تواند زن قوی را کنترل کند. درواقع بیشتر مردان، زنان قوی را ترجیح می‌دهند ـ اگر منظور ما از زن قوی، زنی باشد که اعتمادبه‌نفس دارد، خودش را می‌شناسد و هنگام گفت‌وگو به احساسات خویش مسلط است ـ اما زن خودسری که همیشه می‌خواهد حرف خود را بزند به‌هیچ‌وجه دلپسند نیست. همچنین زن بی‌پروایی که همیشه قدرت‌نمایی می‌کند و انگار هیچ احتیاجی به مردها ندارد، پسند آن‌ها نیست. این زنان همیشه با مردانی که تلاش می‌کنند آن‌ها را دوست داشته باشند دعوا می‌کنند. راه اجتناب از این مسئله در اختیار گرفتن زنانگی است.
flora
همسرتان مسئول رفتارهای خودش است؛ اما رفتارهای او صددرصد به شما مربوط می‌شود. رمز و راز رقص دونفره همین است.
flora
یکی از دلایلی که باعث می‌شود بیشتر زنان موفق، مجرد یا مطلقه باشند این است که آن‌ها هرگز مهارت برقراری تعادل را به دست نیاورده‌اند.
flora
زندگی حرفه‌ای به پول، قدرت و نفوذ مربوط می‌شود؛ اما ازدواج منوط به عشق است. اگر می‌خواهید در هر دو حیطه موفق شوید باید قابلیت جابه‌جایی این نقش‌ها را داشته باشید، مسئولیت‌پذیری را کنار بگذارید و در خانه تسلیم عشق بشوید (این مسئله درباره ریاست شرکت و پرورش فرزندان هم صدق می‌کند).
flora
آیا یک زن می‌تواند قوی باشد و درعین‌حال ظرافت هم داشته باشد و به همسرش رسیدگی کند؟ آیا می‌تواند همسر باشد و کماکان هویت خود را حفظ کند؟ آیا ممکن است خارج از خانه قدرتمند باشد، اما داخل خانه قدرت را به همسر خود واگذار کند؟ بله، بله، بله. اما پیش از هرچیز باید از مدیریت کردن، نظارت داشتن و حرف آخر را زدن دست بردارید.
flora
تنها راه قدرتمند شدن یک زن این است که کامل مستقل شود و خواسته‌های خود را از مردان و جامعه سرکوب کند. او باید همیشه خود را در اولویت قرار بدهد و هرگز تحت نظر مردان نباشد، درنتیجه با نسلی از زنان مواجه می‌شویم که قبول کردند هیچ احتیاجی به مردان ندارند. این شیوه تفکر حتی پیش از تمام شدن ماه‌عسل، زندگی را به تباهی خواهد کشاند.
flora
زنانی که بر رئیس بودن اصرار می‌کنند، از اینکه سپر محافظ خود را کنار بگذارند و صدمه ببیند، واهمه دارند. آن‌ها تصور می‌کنند باید حالت تدافعی بگیرند وگرنه به خواسته خود نخواهند رسید.
flora
دلایل متعددی برای آلفا شدن زنان وجود دارد، شاید فرزند طلاق هستید و به عشق اعتماد ندارید، شاید پدری لاابالی داشتید و به مردها اطمینان نمی‌کنید. ممکن است مادرتان اداره خانه را به دست گرفته باشد و هرگز الگوی دیگری نداشتید یا شاید مانند آنا در خانه‌ای بزرگ شدید که هیچ‌وقت پول کافی وجود نداشته است و مصمم شدید راه خود را پیش بگیرید یا از آن‌طرف، ممکن است در ناز و نعمت بزرگ شده باشید. این امر نیز باعث آلفا شدن می‌شود. آلفاها به‌ندرت قانع می‌شوند و به همین دلیل مردها نمی‌توانند آن‌ها را راضی کنند. اما بیشتر زنان فقط به دلیل بی‌اعتمادی آلفا شده‌اند. این موضوع همیشه مستقیم به مردها مربوط نمی‌شود و شاید زن‌ها به‌طورکلی نمی‌توانند اعتماد کنند؛ اما اهمیتی ندارد که چرا یک زن ظاهری سرسخت به خود می‌گیرد، ریشه مشکل همیشه یکسان است: ترس.
flora
خودکفا بودن خوب است؛ اما اصرار بر بی‌نیازی به مردان نظری وحشتناک است.
flora
هیل توصیف می‌کند که از صدقه‌سر فمینیسم «جنگ قدرت» نقشی بسزا دارد. زنان با مردان زندگی خود مبارزه مؤثر می‌کنند، گاهی‌وقت‌ها ناخودآگاه. حتی زنانی که خودشان را فمینیست نمی‌دانند هم چنین ذهنیتی دارند و درنتیجه مردان و ازدواج را درک نمی‌کنند. ایده برابری زن و مرد به معنای «یکسانی» این دو جنس، باورهای نسل گذشته را از ریشه درآورده است. مرد و زن موجوداتی بسیار متفاوت‌اند و نادیده گرفتن این تفاوت‌ها زندگی را به جهنم تبدیل می‌کند.
flora
هیل می‌گوید: «کسی که افراطی به خودش متکی باشد، یک جا از نفس می‌افتد. به‌شدت برای من دشوار بود به دیگران اجازه بدهم به من کمک کنند و اگر تلاش می‌کردند، اما مانند خودم از پس آن برنمی‌آمدند، ناامید می‌شدم. بیشتر وقت‌ها مأیوس بودم. نمی‌توانستم از اثبات اینکه برای انجام دادن کارها به کمک (همسرم) احتیاج ندارم دست بردارم. لازم به گفتن نیست که این جنگِ قدرت همراه با مسائل دیگر باعث تقلاهای زیادی در رابطه ما می‌شد و حالا او همسر سابق من است».
flora
اگر زن به هر نحوی از همسرش پیروی کند، بدون شک هویت خود را از دست خواهد داد و همسرش او را تحت سلطه می‌گیرد
flora
آلفا زنی توانمند، بااعتمادبه‌نفس، بلندپرواز و بیشتر از همه، مسئول است
flora

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان