بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهنمای زنان آلفا | طاقچه
کتاب راهنمای زنان آلفا اثر سوزان  ونکر

بریده‌هایی از کتاب راهنمای زنان آلفا

نویسنده:سوزان ونکر
امتیاز:
۲.۱از ۱۳ رأی
۲٫۱
(۱۳)
سرانجام یاد گرفتم زنانگی فقط نحوه لباس پوشیدن یک زن یا اینکه روزهایش را چگونه سپری می‌کند نیست. زنانگی حالتی از ذهن است، نوعی طرز فکر است و هرکس می‌تواند به دور از تمایلاتی که دارد، طرز فکر خود را داشته باشد.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
شاخص‌ترین وجه سرشت مردانه، نیاز مردان به مفید بودن یا به‌عبارتی، حس هدفمند بودن است.
flora
وقتی یکی از طرف‌ها دائم از لحاظ ذهنی خود را برای آسیب دیدن از دیگری آماده کند، آن رابطه دوام پیدا نخواهد کرد.
flora
تحقیقات نشان می‌دهد رهایی از عادت‌های نادرست به‌شدت دشوار است؛ اما اگر عادتی جدید کسب کنیم سرانجام جایگزین عادت پیشین می‌شود
flora
اینترنت در کنار مزایای بی‌شمار، تأثیر منفی بر روابط می‌گذارد. هم زوج‌ها را از یکدیگر دور می‌کند و هم باعث می‌شود از اسرار زندگی دیگران یا «آنچه در ظاهر برای ما به نمایش می‌گذارند» باخبر شویم. افراد مقایسه می‌کنند و این کار ویرانگر است. ازدواج بدون این تأثیرهای منفی بسیار ساده‌تر است.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
مردان به پیغام‌های غیرکلامی واکنش بیشتری نشان می‌دهند، زیرا آن را به‌خوبی درک می‌کنند. این زبان خودشان است.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
کارنیژ می‌نویسد: «سه‌چهارم افرادی که می‌بینید گرسنه و تشنه همدلی شما هستند؛ خواسته‌شان را برآورده کنید، عاشقتان خواهند شد.»
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
شاید در ظاهر ناامیدکننده به نظر برسد؛ اما وقتی بپذیرید که هدف از ازدواج خوشحال شدن شما نیست، می‌توانید آزادانه بر همان چیزی تمرکز کنید که باعث خوشحالی‌تان می‌شود.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
در بخش پیش درباره ماهیت عشق صحبت کردیم، حال باید آن را بیشتر بررسی کنیم. شاهزاده‌ای خوش‌اندام و خوش‌پوش سوار بر اسب سفید آمده است، درآمدی بالا دارد و معجزه‌آسا اهل نوشیدن و قمار نیست. خودش را به‌کلی از یاد برده است و دوست دارد وقت خود را کنار همسر و فرزندانش سپری کند و ظرف و لباس بشوید. چنین مردی وجود ندارد. (اگر هم وجود داشته باشد ازدواج کرده است.)
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
یک مرد امرونهی‌های همسر خود را بی‌احترامی تلقی می‌کند. به گمان او همسرش باور نمی‌کند که او بتواند از پس این کارها برآید؛ بیایید روراست باشیم، واقعاً هم باور ندارید. به همین دلیل است که به او دستور می‌دهید. نتیجه این است که رابطه‌تان از حالت تعادل خارج می‌شود. او به نشانه احترام به شما دستور نمی‌دهد و شما هم جبران نمی‌کنید، ازاین‌رو به‌مرور زمان زندگی‌تان فرسوده می‌شود و چیزی از آن باقی نمی‌ماند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
می‌توانیم این رقص دونفره را مثل بازی شطرنج در نظر بگیریم. در این بازی شاه مهم‌ترین و درعین‌حال ضعیف‌ترین مهره است. به هر سمت فقط می‌تواند یک خانه حرکت کند، یک خانه به جلو، یک خانه به عقب، یک خانه به طرفین و یک خانه اُریب؛ ولی ملکه یا وزیر قدرتمندترین مهره است. می‌تواند در تمام جهت‌ها، جلو، عقب، طرفین و اُریب، حرکت کند و حرکاتش بر حرکات شاه تأثیر می‌گذارد.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
یک مرد خوب بیش از هرچیزی خواهان خوشحالی همسر خود است و برای تحقق این امر مسیری طولانی را می‌پیماید. حتی اگر مخالف باشد بازهم از ایده‌ها، برنامه‌ها و نظرات همسرش حمایت می‌کند، زیرا اولین هدف یک مرد خشنود کردن همسرش است.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
این مسئله در گفته‌های مارتا واشنگتن نیز نمود دارد، «بخش زیادی از بدبختی یا وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم به خلق‌وخوی خود ما بستگی دارد نه به شرایط»
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
احساس «آرامش» یکی از معیارهای مهم افرادی است که پس از بلوغ‌های عاطفی، عقلی و اجتماعی تصمیم به ازدواج گرفته‌اند. این افراد از ویژگی‌های اخلاقی خود آگاه‌اند، شریک زندگی خود را به‌خوبی درک می کنند، تفاوت‌های یکدیگر را به‌راحتی می‌پذیرند، به سلایق و حریم شخصی فرد دیگر احترام می‌گذارند و در ازدواج نقش قربانی را بازی نمی‌کنند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
«و از نشانه‌های قدرت اوست که برای‌تان از جنس خودتان همسرانی آفرید. تا به ایشان آرامش یابید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد. در این عبرت‌هایی است برای مردمی که تفکر می‌کنند.» سوره روم، آیه ۲
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
وقتی موضوع عشق مطرح می‌شود زنان دستی پُر دارند. به‌عنوان ناخدای یک رابطه، زن می‌تواند کشتی را به مسیر دلخواه خویش هدایت کند. نکته این است که باید کشتی را درست براند.
flora
طرز فکر مهم‌ترین و تنها معیار تعیین‌کننده موفقیت فرد در ازدواج و زندگی حرفه‌ای است.
flora
مردان از دستور گرفتن نفرت دارند و عاشق تعریف و تمجیدند
flora
صحبت کردن برای زنان جنبه درمانی دارد؛ اما برای مردان منطقه خطر محسوب می‌شود. یک دلیل وجود دارد، زنان به‌شدت اهل حرف زدن‌اند و زمان زیادی طول می‌کشد تا به موضوع اصلی برسند و زمانی که به موضوع اصلی اشاره می‌کنند، همسرانشان بی‌حوصله‌اند که باعث دلخوری می‌شود.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
متخصصان زنان اذعان دارند که بیشتر خانم‌ها اگر تا اواسط سی‌سالگی بچه‌دار نشوند، اضطراب پیدا می‌کنند و نمی‌توانند زندگی را بدون بچه تصور کنند. مهم نیست تا چه اندازه به شغل خود متعهد باشند، همچنان آرزوی بچه‌دار شدن در سر دارند و وقتی این خواسته برآورده شود، غریزه پروراندن در آن زن فعال می‌شود و در وهله اول می‌خواهد آن کودک را از لحاظ عاطفی تأمین کند نه مالی.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۰صفحه بعد