بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مکانیزم‌های دفاع روانی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب مکانیزم‌های دفاع روانی اثر زیگموند فروید

بریده‌هایی از کتاب مکانیزم‌های دفاع روانی

۳٫۲
(۲۵)
در همهٔ جوامع دیکتاتوری می‌توان گفت به دلیل فشارها و محرومیت‌های ایجاد شده توسط حکومت، نمی‌توان دشمنی‌ها را به طور علنی ابراز کرد و هر گونه انتقاد و اظهار مخالفت می‌تواند بیش از حد مخاطره‌آمیز باشد، بنابراین افراد در جستجوی شخص یا اشخاصی می‌گردند که بتوانند آن‌ها را قربانی کرده و با جابجاسازی خشونت خود تسکین یابند.
Travis
او که در مقایسه با دیگران خشن‌تر و از احساسات به دور است، از همه احساساتی‌تر است. اشخاصی که از تحقیر شدن خود در عذابند، اغلب برای دیگران احترام بیش‌تری قائلند.
Travis
قهرمان برای انسان محبوبیت دارد، زیرا قادر بوده به تمایلات ناکام ماندهٔ طرفداران خود جامهٔ عمل بپوشاند. البته قهرمان‌سازی از برخی جهات به بت‌سازی می‌ماند، یعنی همان کسی که آن را ساخته، می‌تواند آن را نابود هم بکند.
Travis
دولت‌هایی که آزادی افراد را می‌گیرند و آن‌ها را از سرزمین خود بیرون می‌رانند و مطبوعات را گرفتار تحولی بدفرم می‌سازند و عقاید خودساخته‌شان را بر دیگران القاء می‌کنند، هرگز سازمان یا نهاد نیرومند و مستحکمی نیستند، زیرا اگر واقعاً قدرتمند بودند، نیاز به این اقدامات نداشتند.
Travis
شخصیت از سه سطح تشکیل شده است: «نهاد» یا «اید» که با نیازهای جسمی سر و کار دارد و مطابق اصل لذت‌طلبی عمل می‌کند؛ «فرامن» یا «سوپرایگو» که همان وجدان است و با اخلاقیات در ارتباط، و «من» یا «ایگو» که وظیفه‌اش برقراری تعادل بین خواسته‌های «نهاد» و «فرامن» است.
Travis
بسیاری از رفتارهای انسان، به ویژه رفتارهای پرخاشگرانه که ریشهٔ اختلالات روانی هستند، تحت تأثیر انگیزه‌های ضمیر ناخودآگاه می‌باشند، اما می‌توانند با انتقال به بخش خودآگاه و از طریق معالجات روانکاوانه درمان شوند.
Travis
زیگموند فروید، پایه‌گذار علم روانشناسی نوین، در سال ۱۸۵۶ در شهر پریور واقع در جمهوری چک به دنیا آمد. او در ابتدا یک متخصص اعصاب بود، اما پس از مدتی به مطالعات روانشناسی پرداخت و مدرسهٔ روانکاوی را بر مبنای نظریه‌هایش بنیان نهاد.
Travis
بشر از همان بدو کودکی، به آزادی بی‌قید و شرط تمایل دارد و آن را حق خود می‌داند،
لیلا بدری
بدترین درد فقر است و بدتر از فقر، نقصان در سلامت جسم و بدتر از آن، پریشانی و بیماری روح. امام علی (ع)
ساسان شریفی
طبق اعتقاد بیش‌تر روانشناسان، سرمنشأ اصلی تکبر نوعی حقارت است که فرد متکبر در خود احساس می‌کند. شخص متکبر می‌خواهد از این راه بر دیگران تسلط یابد و آن‌ها را زیر نفوذ ساختگی خود درآورد.
Travis

حجم

۱۲۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۲۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان