بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ریزعادت‌ها | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب ریزعادت‌ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب ریزعادت‌ها

نویسنده:استفان گایز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۲۷ رأی
۴٫۲
(۲۷)
اگر متکی به انگیزه هستید، دوران سختی برای دوام آوردن در یک برنامه زمان‌بندی‌شده پیشِ رو خواهید داشت. وقتی زمان نوشتن فرامی‌رسد، کسی نمی‌داند آیا شما انگیزه‌مند خواهید شد یا نه؟ این امری است غیرقابل‌پیش‌بینی و با تقویم هم سر ناسازگاری دارد. به‌رغم این تفاسیر، با استفاده از نیروی اراده، می‌توانید برنامه زمان‌بندی‌شده‌ای برای یک فعالیت داشته باشید و چه در آن زمان انگیزه داشته باشید چه نداشته باشید کارتان را انجام دهید. این امر امکان استمرار را فراهم می‌کند که هم با عادت و هم با تقویم سر سازگاری دارد.
Z Pourmandi
با یک استراتژی انگیزشی، نه‌تنها ناچارید انگیزه داشته باشید تا کاری را انجام دهید، بلکه باید اوج انگیزه را برای انجام آن کار داشته باشید؛ بنابراین، در ایجاد انگیزه برای ورزش، شما می‌بایست در مقایسه با خوردن چیپس و تماشای تلویزیون برای ورزش انگیزه بیشتری داشته باشید. با استفاده از این استراتژی فقط هرازگاهی موفق خواهید شد.
Z Pourmandi
به لحاظ روان‌شناسی، از دست دادن یک روز، شکل‌گیری عادت را مختل نمی‌کند؛ یک روز منجر به توقف روند نمی‌شود؛ اما چنانچه خودتان اجازه دهید این اتفاق بیفتد می‌تواند مشکل‌آفرین شود.
Z Pourmandi
ساختن عادت مثل بالا رفتن از تپه با یک دوچرخه است که شامل شیب رو به بالا، تپه و سراشیبی است. برای شروع شما باید تمام نیروی خود را در پاهای‌تان جمع کنید. دوچرخه که راه بیفتد کار آسان‌تر می‌شود، اما باید تا زمانی که به قله می‌رسید به پدال زدن ادامه دهید وگرنه به عقب برگشته و از پیشروی به سمت جلو باز می‌مانید.
Z Pourmandi
یک ریزعادت به حدی کوچک است که شکست نمی‌خورد. به همین دلیل، ریزعادت‌ها احساس مخرب گناه یا بی‌کفایتی را که معمولاً هنگام بروز شکست در ما پدیدار می‌شود، به همراه ندارند.
Z Pourmandi
گام‌های فوق‌العاده کوچک، کارآمدتر از اهداف بزرگ هستند.
Z Pourmandi
گام‌های کوچک همیشه نتیجه‌بخش هستند
کاربر ۲۴۹۸۱۷۷
همین‌الان شما یک منطقهٔ امن دارید. تصور کنید این منطقهٔ امن چیزی شبیه یک دایره است. در درون این دایره شما بیشترین حس راحتی را دارید. بااین‌حال برخی از اهداف دلخواه شما خارج از این دایره قرار دارند.
a
انگیزه قابل‌اطمینان نیست زیرا مبتنی بر چگونگی احساسات شماست و ما قرن‌هاست می‌دانیم احساس بشری بی‌ثبات و غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. مسائل بسیاری هستند که می‌توانند احساسات شما را دگرگون کنند: یک اتفاق، میزان قند خون، افسردگی، نوسانات شیمیایی، هورمون‌ها، سلامتی، محرک‌های بیرونی، سطوح انرژی، اعتقادات و حتی استفراغ گربه. به عبارتی، هر چیزی می‌تواند باعث دگرگونی احساسات شما شود. آیا واقعاً قصد دارید امیدهایتان را بر چنین چیز... بی‌ثباتی بنا کنید؟
a
هدف اصلی این فصل این نیست که بگوید انگیزه چیز خوبی نیست، بلکه استفاده از انگیزه، استفاده از یک استراتژی غیرقابل‌اعتماد برای ایجاد تغییرات ماندگار است.
a

حجم

۲۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۲۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۳۰۰
۷,۱۵۰
۵۰%
تومان