بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ریزعادت‌ها | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب ریزعادت‌ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب ریزعادت‌ها

نویسنده:استفان گایز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۲۷ رأی
۴٫۲
(۲۷)
بهترین ایده‌های عادتی مستقیماً از ارزش‌های زندگی‌تان نشاءت می‌گیرند.
Z Pourmandi
این کلید سیستم ریزعادت‌هاست. شما قرار است آن‌قدر آن را کوچک کنید که هیچ روزی در انجام آن شکست نخورید. درست همان‌قدر که کوچک کردن ریزعادت‌ها مهم است کوچک کردن افکارتان نیز مهم است. باید طوری این ریزعادت را بپذیرید و در آغوش بگیرید گویی که یک هدف کامل است؛ یعنی اگر تقاضاهای کوچک خود را برآورده کردید آن روز موفق بوده‌اید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، نتیجهٔ بزرگ و دلخواه خود را خواهید گرفت.
Z Pourmandi
ریزعادت‌ها به نحو احسن با هر نوع خلق‌وخو و موقعیتی جور درمی‌آیند. می‌توانید شاد و باانگیزه، خسته و افسرده یا حتی بیمار باشید و همچنان ریزعادت‌تان یا احتمالاً بیشتر آن‌ها را انجام دهید
Z Pourmandi
خودکارآمدی یعنی باور داشته باشید این توانائی را دارید که بر نتیجهٔ چیزی تأثیر بگذارید.
Z Pourmandi
شکل‌گیری عادت ۱۸ تا ۲۵۴ روز طول می‌کشد که این نیز منوط به نوع عادت و شخص می‌باشد. ریزعادت‌ها مهلت پایانی مشخصی ندارند، زیرا به‌درستی نمی‌دانیم که چه مدت صرف خواهد شد تا عادت شکل بگیرد. در عوض، باید در پی علائم و نشانه‌هایی باشیم که نشان دهد آن رفتار شکل عادت به خود گرفته است.
Z Pourmandi
دلیلی که باعث می‌شود شروع کار سخت‌ترین قسمت باشد این است که این قسمت بیشترین میزان تعهد را بر دوش می‌کشد. زمانی که آغاز به انجام کاری می‌کنیم، این حس به سراغ‌مان می‌آید که باید نیت اصلی خود را به اتمام برسانیم تا کارمان یک موفقیت به‌حساب بیاید، از همین رو رغبتی نداریم پروژه‌ای را شروع کنیم که باعث رعب و وحشت ما می‌شود و ترجیح می‌دهیم کاری را که به اتمام نمی‌رسانیم، شروع نکنیم. به همین دلیل است که ریزعادت‌ها این‌قدر آسان هستند. هدف نهایی در ریزعادت‌ها بسیار کوچک است و ریسک تسلیم شدن زودهنگام در آن وجود ندارد. با شروع اندک و وارد شدن به واقعیت انجام کار، ذهن شما درمی‌یابد که یک کار به آن اندازه که در وهله‌ای اول دشوار به نظر می‌رسد سخت نیست و برداشتن گام بعدی نیز دشوار نخواهد بود.
Z Pourmandi
استراتژی ریزعادت‌ها به این معنی است که خودتان را وادار کنید روزانه ۱ تا ۴ اقدام استراتژیک که «به طرز احمقانه‌ای کوچک» شده‌اند انجام دهید. این اقدامات به حدی کوچک هستند که شکست نمی‌خورند و به حدی کوچک هستند که در موقعیت‌های خاص هم حذف نمی‌شوند. آن‌ها به اهداف دوگانه کمک می‌کنند. اول اینکه شما را به انجام بیشتر کارها برمی‌انگیزانند، دوم، به عادت تبدیل می‌شوند.
Z Pourmandi
«آن چیزی که هرازگاهی انجام می‌دهیم زندگی ما را شکل نمی‌دهد، زندگی ما آن چیزی است که به‌طور دائم انجام می‌دهیم.»
Z Pourmandi
محرک‌های انگیزشی، آموزش وظایف خودکنترلی و استفاده از مکمل گلوکز، میزان خودکنترلی را در افراد مبتلا به فرسایش عزت‌نفس بهبود می‌بخشد.
Z Pourmandi
، پنج مورد از مهم‌ترین عواملی که منجر به فرسایش عزت‌نفس می‌شوند شناسایی شد. این پنج مورد، تلاش، درک دشواری، تأثیرات منفی، خستگی ذهنی و میزان قند خون بودند.
Z Pourmandi

حجم

۲۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۲۴۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۳۰۰
۷,۱۵۰
۵۰%
تومان