بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی اضطراب حمله می کند | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب وقتی اضطراب حمله می کند اثر دیوید دی. برنز

بریده‌هایی از کتاب وقتی اضطراب حمله می کند

امتیاز:
۳.۸از ۵۴ رأی
۳٫۸
(۵۴)
سعی کنید به کمک افکار مثبت، درست نبودن افکار منفی را ثابت کنید. از خود بپرسید: «آیا می‌توانم به شکلی مثبت و مسئول درباره این ذهنیت فکر کنم؟» به شروط لازم و کافی برای تغییر احساس توجه داشته باشید: - شرط لازم. اندیشه مثبت باید ۱۰۰ درصد درست باشد. - شرط کافی. اندیشه مثبت باید اشتباه بودن اندیشه منفی را ثابت کند.
erfan erfan
بررسیهای پژوهشی متعدد نشان داده‌اند که اگر دارونمای پلاسیبو را به بیمارانی که از افسردگی رنج می‌برند بدهید، ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها بهبود پیدا می‌کنند. این بدان معناست که در مدت چند هفته ۰۰۰, ۳۰۰ تا ۰۰۰, ۴۰۰ نفر از بیمارانی که ما به آنها پلاسبین دادیم حالشان خوب می‌شود. به طوری که روی خاصیت دارو قسم می‌خورند و آن را به همه دوستان و آشنایان توصیه می‌کنند. این در حالی است که پلاسبین در واقع کار بخصوصی صورت نداده است. در اصل، این انتظارات بیماران بوده، نه قرص که سبب شده حالشان بهتر شود. در واقع، این خود بیماران بوده‌اند که حالشان را بهتر کرده‌اند، اما متوجه این موضوع نشده‌اند. امیدواری بزرگ‌ترین داروی ضد افسردگی موجود در جهان است.
erfan erfan
اما یکی از تفاوتهای میان مغز و کامپیوتر در این است که مغز همه روزه سلولهای جدید مغزی و مدارهای الکتریکی تولید می‌کند. در واقع، هرروز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، کمی با روز قبل خود تفاوت دارید. زیرا مغز شما در مقایسه با بیست و چهار ساعت قبل تغییراتی کرده است.
erfan erfan
من در ضمن هرمطلبی که در دنیا درباره سروتونین به چاپ رسیده بود مطالعه کردم و نشانه‌ای نیافتم که کمبود سروتونین یا هربی‌تعادلی شیمیایی دیگر در مغز تولید افسردگی، اضطراب یا سایر اختلالات روانی بکند. تا به امروز هنوز به پژوهشی برنخورده‌ام که نظریه بی‌تعادلی شیمیایی را تأیید کرده باشد.
erfan erfan
آن ماده شیمیایی که همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، سروتونین است. سروتونین از جمله مواد شیمیایی است که علائم الکتریکی را میان عصبهای مغز عبور می‌دهد. بسیاری از روانپزشکان معتقدند که افسردگی و اضطراب ناشی از کمی بیش از اندازه سروتونین در مغز است. مانیا (حالت وجد بیش از اندازه) هم ناشی از فراوانی سروتونین است. اگر این‌طور باشد، هردارویی که سطح سروتونین مغز را بالا ببرد باید تأثیرات ضد افسردگی و ضد اضطرابی داشته باشد. در واقع، می‌توان گفت که سروتونین مولکول شادی و خوشبختی است.
erfan erfan
در آیین بودایی آمده است که درد و رنج ما ناشی از یک واقعیت نیست، بلکه ناشی از برداشتی است که از این حقیقت داریم. بوداییها می‌گویند چیزی به نام شکست یا موفقیت وجود ندارد، نقطه قوت و ضعفی در کار نیست، اینها برچسبهایی هستند که برای داوری تجارب خود از آنها استفاده می‌کنیم.
erfan erfan
به او پیشنهاد کردم از روش «چه می‌شود اگر» استفاده کنیم. این روش می‌تواند به شما کمک کند که به ریشه هراسهای خود پی ببرید.
erfan erfan
الگوی در معرض قرار گرفتن مبتنی براین نقطه‌نظر است که «اجتناب» علت اضطراب است. به عبارت دیگر، از آن جهت احساس اضطراب می‌کنید زیرا از آنچه می‌ترسید، اجتناب و دوری می‌کنید. اگر از بلندیها بترسید، احتمالا از نردبان فاصله می‌گیرید، به کوه نمی‌روید و یا از سوار شدن در آسانسورهای شیشه‌ای خودداری می‌ورزید. اگر خجالتی هستید، از مردم فاصله می‌گیرید. براساس این نظریه، به محض اینکه این اجتناب کردن را رها کنید و با تحولی که از آن می‌ترسید روبه‌رو گردید، برهراستان غلبه می‌کنید. مثل این می‌ماند که به زورگوی متجاوز بگویید: «هر کاری که می‌توانی بکن، من از تو واهمه‌ای ندارم.
Paridokht
ناراحتی شما زمانی به پایان می‌رسد که دروغ بودن فکر مخفی و افکار مخدوش خود را ثابت می‌کنید.
farhaadh
الگوی احساس پنهان مبتنی براین نظریه است که «خوب ظاهر شدن» علت همه اضطرابات است. اشخاص مستعد اضطراب تقریبآ همیشه مهرطلب و تأییدطلب هستند. می‌خواهند دیگران را راضی کنند. از این‌رو، احساساتی مانند خشم را پنهان می‌کنند. وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، مسائلتان را زیر فرش جارو می‌ک
sara rezaei

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان