بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان‌درمانی چیست؟ | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب روان‌درمانی چیست؟ اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب روان‌درمانی چیست؟

نویسنده:آلن دوباتن
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأی
۳٫۷
(۳۲)
در زمستان‌ها و تابستان‌های بلند دوران کودکی، رفتارهای بزرگسالان اطراف ما، عمیقاً شخصیت ما را شکل می‌دهند.
سعید سلیمانی
هرگاه برای مهار و کنترل احساسات تلخ و ناراحت‌کننده خود وابستگی دیوانه‌واری به چیزی (هر چیزی که باشد) پیدا می‌کنیم معتاد شده‌ایم.
کاربر ۸۵۶۲۷۶۵
ممکن است گمان کنیم انسان‌های خودخواه کسانی هستند که در نتیجهٔ محبت بیش از حد بیمار شدند، اما عکس این تصور درست است: فرد خودخواه کسی است که از محبت سیراب نشده است. باید در سال‌های نخست زندگی، خودمحوری بدون هیچ موانعی محقق شود تا سال‌های بعدی زندگی را خراب نکند و دست از سر ما بردارد. فرد به اصطلاح خودشیفته در حقیقت روان شب زده‌ای است که در سال‌های ابتدایی از فرصت تحسین شدن بیش از حد و نامعقول محروم مانده است.
Mahsa Sadati
با شادمانی زیاد دروغ می‌گوییم. شادی در خوشبختی تقریباً غیرقابل تشخیص یا ناچیز به نظر می‌رسد؛ اما شادمانی مصرانه و بی‌امان، ارتباط اندکی با رضایت حقیقی دارد. افراد شاد حالت سرخوشی را تنها برای شاد بودن نمی‌خواهند و نمی‌توانند تحمل کنند که غم به هر شکلی وجود داشته باشد، چرا که احساس یأس و اندوه درونی‌شان بسیار غامض و به طور بالقوه توان‌فرسا است.
Mahsa Sadati
هرگاه برای مهار و کنترل احساسات تلخ و ناراحت‌کننده خود وابستگی دیوانه‌واری به چیزی (هر چیزی که باشد) پیدا می‌کنیم معتاد شده‌ایم.
Mahsa Sadati
روان‌درمانی به گونه‌ای طراحی‌شده که مشکلات زیادی را رفع کند، مشکلاتی چون فهم خودمان، اطمینان به دیگران، ارتباط موفق، احترام به توانایی‌ها، احساس آرامش کافی، اطمینان خاطر، صداقت، صراحت و حس شرم نداشتن.
یک روان‌شناس
ممکن است گمان کنیم انسان‌های خودخواه کسانی هستند که در نتیجهٔ محبت بیش از حد بیمار شدند، اما عکس این تصور درست است: فرد خودخواه کسی است که از محبت سیراب نشده است.
یک روان‌شناس
خودشناسی پیش‌نیازی برای سلامت روانی و آرامش درونی است، نه امکان لوکس و تجملاتی.
یک روان‌شناس
چیزهای زیادی برای پنهان کردن نداریم، بلکه دروغگوهای ماهری هستیم.
یک روان‌شناس
او واقعاً نسبت به مادرش قدرشناس است و به او توجه دارد، اما با این حال می‌تواند مؤدبانه ولی باقدرت در برابر درخواست‌های زیاده از حد مادرش و برای دانستن جزئیات همه‌چیز مقاومت کند. جمله‌هایی مثل «دوستت دارم اما نمی‌توانم یکشنبه ببینمت» و «دوستت دارم اما می‌خواهم این موضوع پیش خودم بماند» برای او مهم بودند، چرا که این تصور را در قالب جمله‌ها بیان می‌کند که او از برخی جهت‌ها می‌تواند خواسته‌های مادرش را نپذیرد، اما همچنان قدردان تلاش‌های گذشته او باشد.
احسان رضاپور

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
۱۵,۲۵۰
۵۰%
تومان