بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان‌درمانی چیست؟ | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب روان‌درمانی چیست؟ اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب روان‌درمانی چیست؟

نویسنده:آلن دوباتن
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأی
۳٫۷
(۳۲)
از نظر کودک شنیدن صدای مشاجره و دعوا (همراه با کوبیدن در و فحاشی) می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد، انگار حس امنیت‌اش متلاشی شده است. در ادراک کودک هیچ گونه شواهدی دال بر این‌که مشاجره بخشی از رابطهٔ عادی است وجود ندارد.
taraneh moghaddam
در مواجه با پدر یا مادر به شدت رقابت‌جو به الگوی کسب دستاوردهای کمتر پناه می‌بریم.
کاربر ۴۶۰۵۰۶۴
نگرانی دیگر این است که روان‌درمانی جایگزین پرهزینهٔ دوستی و نشان‌دهنده ناکامی ما در همدلی و مهربانی برای یافتن دوستان حقیقی شود؛ اما در دفاع از این دوستی، از قوانین و مقررات حاکم برنهاد روان‌درمانی غفلت شده است. ما نمی‌توانیم از یک دوست معمولی انتظار داشته باشیم که با هوشمندی، توجه و مداومت فراوان، به صورت هفتگی به مشکلات پنهان ما گوش دهد، نیازهای خود را کنار بزند و تفسیرهای ظریفی از سوابق گذشته ما تا دوران کودکی تدوین کند.
Sara Ghabel
اگر کودکی را ملزم به موفقیت سازیم به همان اندازه زیان‌بار است که او را ملزم به شکست بدانیم. در هر دو وضعیت نیازهای رشد کودک، قربانی نیازهای روانی پدر و مادر می‌شود. عشق خالص و صمیمانه در این حوزه خنثی است؛ چنین عشقی به معنای ملزم ساختن فرد به موفقیت یا ناکامی نیست بلکه به معنای این است که اجازه دهیم در چهارچوب شرایط و توانایی‌های خودش رشد کند، چهارچوبی که می‌تواند با معمولی بودن و یا شاید استثنایی بودن آن فرد همخوانی داشته باشد.
احسان رضاپور
این بخشی از تراژدی انسان است که نه‌تنها چیزهای زیادی برای پنهان کردن داریم بلکه خودــ فریب‌های بالفطره و دورغگوهای ماهری هم هستیم.
Parham
درون هر فرد بزرگسال، کودکی سردرگم، خشمگین و آسیب‌دیده، در تمنای پذیرش حرف و نظر و واقعیتش نشسته است.
~نگار
از گذشته‌های خود دوری می‌کنیم چرا که بخش بزرگی از آن می‌تواند دردناک باشد. در بررسی گذشته‌ها ممکن است دریابیم نسبت به افراد خاصی که تنها باید دوستشان می‌داشتیم، خشمگین و رنجیده‌خاطر هستیم. ممکن است به دلایل بی‌کفایتی و گناهکاری بسیاری از اشتباهات و قضاوت‌های نادرستمان پی ببریم. ممکن است بفهمیم علی‌رغم این‌که می‌خواستیم انسان‌های شرافتمند و مطیع قانون باشیم، خیال‌هایی منحرف و نادرست در سر داشته‌ایم. ممکن است متوجه شویم چه میزان مسامحه‌کاریِ تهوع‌آوری داشته‌ایم که نیازمند تغییر در روابط و فعالیت‌های کاری بوده است. این بخشی از تراژدی انسان است که نه‌تنها چیزهای زیادی برای پنهان کردن داریم بلکه خودــ فریب‌های بالفطره و دورغگوهای ماهری هم هستیم. تکنیک‌های فریب دادن ما چندگانه و تقریباً نامرئی هستند.
Zara
سرچشمه‌های عدم تعادل نه بر ما و نه بر دیگران آشکار نمی‌شود و این موضوع را پیچیده می‌کند؛ در نتیجه به طور قطع نمی‌دانیم که چرا فراری هستیم، عصبانی می‌شویم، مغرور و پرافاده هستیم، کارهایمان را در مُوعد مقرر انجام نمی‌دهیم، به شدت به کسانی که دوستشان داریم می‌چسبیم. به این دلیل که منابع عدم تعادل‌ها در دسترس ما نیستند، نمی‌توانیم منابع مهم همدردی در رابطه با این آسیب‌ها را به دست آوریم و دنیا ما را بر مبنای رفتارهایی که این آسیب‌ها الهام‌بخش آن بودند، مورد قضاوت قرار می‌دهد و نه بر مبنای خود این آسیب‌ها. آسیب ممکن است از حس دیده نشدن آغاز شده باشد ــ پدیده‌ای که به قدر کافی دردناک است ــ اما در چشم دنیایی که نمی‌خواهد چیز بیشتری بداند ما به شکل تهوع‌آوری خودنما هستیم.
Zara
در دوران کودکی مطلوب، رابطه با مراقبان، پایدار، مستحکم و بلندمدت است. اطمینان داریم مراقبان فردا و روزهای بعد کنار ما خواهند بود. مراقبان دمدمی‌مزاج یا سست نیستند، آن‌ها به شکل ملالت‌باری قابل پیش‌بینی هستند و از این‌که کمک‌هایشان را مسلم بدانیم خشنود می‌شوند. در نتیجه در روابط ما اعتماد شکل می‌گیرد که در سراسر زندگی با ما پیوند خورده است.
سعیده افضلی
بررسی گذشته‌ها ممکن است دریابیم نسبت به افراد خاصی که تنها باید دوستشان می‌داشتیم، خشمگین و رنجیده‌خاطر هستیم. ممکن است به دلایل بی‌کفایتی و گناهکاری بسیاری از اشتباهات و قضاوت‌های نادرستمان پی ببریم. ممکن است بفهمیم علی‌رغم این‌که می‌خواستیم انسان‌های شرافتمند و مطیع قانون باشیم، خیال‌هایی منحرف و نادرست در سر داشته‌ایم. ممکن است متوجه شویم چه میزان مسامحه‌کاریِ تهوع‌آوری داشته‌ایم که نیازمند تغییر در روابط و فعالیت‌های کاری بوده است. این بخشی از تراژدی انسان است که نه‌تنها چیزهای زیادی برای پنهان کردن داریم بلکه خودــ فریب‌های بالفطره و دورغگوهای ماهری هم هستیم. تکنیک‌های فریب دادن ما چندگانه و تقریباً نامرئی هستند.
سعیده افضلی

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان