بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معرفت نفس (جلد اول) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب معرفت نفس (جلد اول) اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

بریده‌هایی از کتاب معرفت نفس (جلد اول)

۴٫۴
(۲۴)
پست‌تر از هر میکروبی، کسی است که عقل دارد و تعقّل ندارد و فکر دارد و تفکّر ندارد.
Zeinab
در میان فلاسفه، این قول مشهور است که پروردگار عالم قبل از خلقت جسم انسان، روح او را در چندین هزار سال قبل خلق کرده است و همهٔ این ارواح نزد خدا موجود بوده است و بعد به مرور زمان، این ارواح، وارد بدن‌ها شده است.
shariaty
داعش، زائیدهٔ همان سقیفهٔ بنی‌ساعده است.
shariaty
همینطور که خدا ما را دوست دارد و از هفتاد پدر مهربان، مهربانتر است و مهربانی بالاتر از خدا نداریم، اگر ما دل داشته باشیم، تا سر حدّ عشق خدا را دوست داریم. لذا وقتی تا سر حدّ عشق خدا را دوست داشته باشیم، آنگاه گناه در زندگی ما نیست، نافرمانی از خدا در زندگی ما نیست و ما به طور ناخودآگاه گناه نمی‌کنیم
کاربر ۳۴۳۱۹۷۳
خدا همه چیز برای ما فراهم کرده است که از «عدم» به «وجود» و از «وجود» برسیم به آنجا که «شبیه» خدا شویم: «عَبْدی اطْعِنی حَتّی اجْعَلُک مثلی اقُولُ لِشَی‌ءٍ کنْ فَیکون تَقُولُ لِلشَّی‌ء کنْ فَیکون» بنده‌ام! متابعت کن و آنچه می‌گویم بشنو و تشخیص هدف بده که برای چه خلق شدی و بعد از تشخیص هدف، شناخت وظیفه و عمل کردن به وظیفه داشته باش و آنگاه به مقام عبودیت می‌رسی و وقتی به مقام عبودیت رسیدی، آنگاه می‌توانی هرکاری که من می‌کنم، تو هم بکنی.
Zeinab
اگر آدم عقل نداشته باشد، ولی تمام دنیا از آنِ او باشد، آنگاه تمام دنیا موجب می‌شود که این جهنّمی شود. در مقابل، اگر آدم عقل داشته باشد و هیچ نداشته باشد، همان عقل او را بهشتی می‌کند.
Zeinab
همه‌جا محضر خداست و ما در محضر خدائیم و ادب حضور باید مراعات شود
Zeinab
رفیق بد خیلی از ابلیس بدتر است
shariaty
لذا اگر از شما بپرسند قرآن چیست، باید بگویید کارخانهٔ آدم‌سازی است.
shariaty
این روایت را هم سنّی و هم شیعه نقل کرده است. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند اگر کسی خود را بشناسد، عالم را شناخته است: «وَ تَحْسَبُ أَنَّک جِرْمٌ صَغِیرٌ وَ فِیک انْطَوَی الْعَالَمُ الْأَکبَر» خود را بشناس، آنگاه عالم را می‌شناسی و عالم در تو نهفته است.
Vizma gallery

حجم

۱۵۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۱۵۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان