بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نظم بیرونی، آرامش درونی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب نظم بیرونی، آرامش درونی اثر گرچن روبین

بریده‌هایی از کتاب نظم بیرونی، آرامش درونی

نویسنده:گرچن روبین
مترجم:سهند نصر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۲۴ رأی
۳٫۳
(۲۴)
برای بیش‌ترِ افراد، مشاهدهٔ شکل‌گرفتن نظم بیرونی بسیار آرامش‌بخش است. شاید دلیل آن حس ملموسِ کنترل‌داشتن، یا رهایی از آلودگی بصری یا رهایی از عذاب‌وجدان و اضطراب باشد. ایجاد نظم، حتی درمورد چیزهایی پیش‌پاافتاده مانند جوراب یا لوازم مصرفی، به‌شکل غیرمنتظره‌ای انرژی و روحیه را تقویت می‌کند. چیزهایی بسیار زیادی هستند که از کنترل ما خارج‌اند؛ اما می‌توانیم وسایل خود را کنترل کنیم. نظم را ایجاد کنید.
احسان رضاپور
اگر به‌دنبال قانونی طلایی هستید که برای همه مناسب باشد، آن قانون این است: چیزی در خانه نداشته باشید که آن‌را مفید یا زیبا نمی‌دانید.
احسان رضاپور
در هر سنی، مرتب‌کردن خانه می‌تواند کار ناممکنی به‌نظر برسد، و هرچه پیرتر می‌شویم، انجام آن حتی مشکل‌تر خواهد شد. این کار به انرژی، زمان، توان جسمانی و تصمیم‌گیری‌های سختِ زیادی نیاز دارد و به‌علاوه ازلحاظ روحی خسته‌کننده است. بنابراین اگر زیرشیروانی، زیرزمین، اتاق مهمان یا دفترتان به رسیدگی نیاز دارد، این کار را برای مدت طولانی به تعویق نیندازید. دیوید اِکِرت، استادتمامِ جامعه‌شناسی و کهولت‌شناسی، به این نتیجه رسیده است که پس از پنجاه‌سالگی احتمالِ دست‌کشیدن از اموال با گذشتِ هر دهه کم‌تر می‌شود. این مسئله ممکن است هم برای شما و هم برای اطرافیان‌تان مشکل‌آفرین باشد. برخی افراد نمی‌توانند نقل‌مکان کنند، چراکه نمی‌توانند خانهٔ خود را تخلیه کنند؛ بنابراین این بار را روی دوش دیگران می‌گذارند. هم‌اکنون این کار را بکنید. صبرْ آن‌را به‌جای آسان‌ترکردن سخت‌تر می‌کند.
بهاره مظاهری
از خودتان بپرسید «این وسیله حرکت می‌کنه؟» بسیاری از وسایل، در صورت استفادهٔ صحیح، جابه‌جا می‌شوند. لباس‌ها از کشو بیرون می‌آیند، به خشک‌شویی می‌روند و به مکان خود بازمی‌گردند. کتاب‌ها در خانه گردانده می‌شوند. بشقاب‌ها از کابینت بیرون می‌آیند، کثیف می‌شوند و شسته می‌شوند. دررابطه‌با این نوع اموال، ماندن در یک نقطه برای مدتِ طولانی عموماً نشان‌دهندهٔ آت‌وآشغال‌بودنِ آن‌هاست. آیا اتاق‌ها، کمدها، کابینت‌ها یا قفسه‌هایی دارید که ورود و خروجی از آن‌ها انجام نمی‌شود؟ این فضاها کم‌کم کهنه و راکد احساس خواهند شد و اگر محتویاتِ آن‌ها جابه‌جا نشوند، احتمالاً باید دور ریخته شوند.
بهاره مظاهری
زمانی که جایی را مرتب می‌کنید، یکی از راه‌های مبارزه با اثر مالکیت این است که از خود بپرسید: «اگه این‌رو نداشتم، می‌خریدمش؟» اگر نه، چرا آن‌را نگه دارم؟
بهاره مظاهری
هیچ‌چیزی، اگر آن‌را نخواهید یا به آن نیاز نداشته باشید، ارزان نیست.
Z Pourmandi
چیزهایی که دوست داریم شخصیت ما را نشان می‌دهند.
Z Pourmandi
اگر چیزی را هرگز نداشته باشید، نیازی به نگهداری، تمیزکردن، پیداکردن و یافتنِ راهی برای خلاص‌شدن از شر آن نیست.
Z Pourmandi
نظم بیرونی تنها به‌معنی کم‌تر یا بیش‌ترداشتن نیست، بلکه به‌معنی خواستنِ چیزی است که داریم.
Z Pourmandi
اگر به‌هم‌ریختگیِ فردی فقط همان شخص را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، دخالت نکنید؛ مگر درصورتی‌که از شما خواسته شود. افراد متفاوت به‌هم‌ریختگی را به‌اشکال متفاوتی می‌بینند، و ما می‌توانیم با نگران‌نشدنِ بی‌دلیل درخصوص زندگی دیگران، از هدردادن زمان، انرژی و صبرِ خود جلوگیری کنیم.
احسان رضاپور

حجم

۹۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۹۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان