بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فلسفه تنهایی | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن

بریده‌هایی از کتاب فلسفه تنهایی

انتشارات:نشر گمان
امتیاز:
۳.۵از ۲۲۱ رأی
۳٫۵
(۲۲۱)
راسل می‌گوید درکِ این که همهٔ آدمیان در جهان تنهایند سبب ایجاد ارتباط میان آدم‌ها می‌شود، ارتباطی که می‌تواند بر تنهایی غلبه کند. این درک و تجربه‌هایی که از آن سخن گفتیم ناظر بر احساس تنهایی‌ست؛ یعنی چیزی یکسره متفاوت با مفهوم تفرّد.
Poouria Mohgimy
این کتاب ماحصلِ تلاش‌های من است برای فهمیدن اینکه تنهایی دقیقاً چیست، چه کسانی بدان مبتلا می‌شوند، چرا حسِ تنهایی بروز پیدا می‌کند و پدیدار می‌شود، جا خوش می‌کند، و بعد ناپدید می‌شود، و اینکه چطور می‌توانیم در ساحت فردی یا اجتماعی از تنهایی سر در بیاوریم.
مسعود پایمرد
پژوهشگری، با مرور حدود چهارصد مقاله راجع به تجربهٔ تنهایی، به این نتیجه رسید که هیچ ارتباط و تناظری میان میزان انزوای فیزیکی و شدت احساس تنهایی وجود ندارد. (۸) پس، تعداد واقعیِ آدم‌هایی که دوروبرِ یک فرد هستند هیچ دخلی به حسِ تنهاییِ او ندارد؛ و از ظواهر امر چنین پیداست که شدیدترین تجربه‌های تنهایی در موقعیت‌هایی رخ می‌دهد که دوروبر آن شخصِ تنها شلوغ است.
سورینام
اینجا برای من همه‌اش تنهایی است همه‌اش تنهایی است برای من... تنهایی
کاربر ۲۳۶۵۴۷۸
تنهاماندن در بیابانی بزرگ راحت‌تر است تا انزوا در میان مردم.
haji.official
از پدیدارشناسیِ تنهایی چنین برمی‌آید که تنهایی از بیرون به فرد تحمیل می‌شود و برای همین محیط اطراف فرد مقصر دانسته می‌شود.
Mahla R
درد را معمولاً نمی‌شود مطرح کرد. وقتی درد خیلی شدید شود، جهان و زبان فرد را نابود می‌کند. درد آدم را لال می‌کند. (۲) آدم می‌تواند بگوید یک جایش درد می‌کند، اما وقتی درد شدید می‌شود، حتی توانایی گفتنِ آن را هم از دست می‌دهد. درد شدید را نمی‌توان با دیگران درمیان گذاشت،‌ صرفاً به این دلیل که وقتی درد همهٔ دنیای آدم می‌شود، دیگر جایی برای چیز دیگری باقی نمی‌گذارد. البته که می‌توان کاری بیشتر از تصورِ درد دیگران کرد ــــ می‌توانیم آن را تا حدی حس هم بکنیم چرا که همین دیدن دردِ دیگران خودش حسی از رنج و عذاب به همراه دارد.
Diako87
وقتی درد خیلی شدید شود، جهان و زبان فرد را نابود می‌کند. درد آدم را لال می‌کند. (۲) آدم می‌تواند بگوید یک جایش درد می‌کند، اما وقتی درد شدید می‌شود، حتی توانایی گفتنِ آن را هم از دست می‌دهد. درد شدید را نمی‌توان با دیگران درمیان گذاشت،‌ صرفاً به این دلیل که وقتی درد همهٔ دنیای آدم می‌شود، دیگر جایی برای چیز دیگری باقی نمی‌گذارد.
reyhane hajheydari
خلوت‌گزیدن سببِ فراغت خاطر و رهایی از هر وابستگی می‌شود، آرامش و خلوتی که در آن می‌توان کار کرد و شخصیت خویش را پرورش داد و روح را هم تعالی بخشید.
ترانه‌ی مانا
تنهایی را نوع خاصی از حزن و اندوه می‌داند " که از نبود روابط اجتماعیِ دلخواه به آدمی دست می‌دهد.
𝑯𝒂𝒅𝒊𝒔

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۴۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان