بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۵۳ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۹۶)
هر رفتار، اشتیاقی سطحی دارد و انگیزه‌ای‌ عمیق‌تر.
پندار
پاداش پذیرفته‌شدن از پاداش پیروزی در یک بحث، باهوش به‌نظررسیدن یا یافتن حقیقت، بیش‌تر است. بیش‌تر روزها، ترجیح می‌دهیم همراه با جمع و در اشتباه باشیم تا این‌که طرف حق و تنها باشیم. ذهن انسان می‌داند چگونه با دیگران کنار بیاید؛ زیرا «می‌خواهد» با دیگران کنار بیاید. این حالت طبیعی اوست. شما می‌توانید آن‌را انکار کنید. می‌توانید گروه را نادیده بگیرید یا به طرزفکر دیگران اهمیت ندهید؛ اما این کار به تمرین نیاز دارد. حرکت در خلاف جهت فرهنگ به تلاش مازاد نیاز دارد.
1984
سرطان در هشتاد درصد دوره‌ی خود شناسایی‌نشده باقی می‌ماند، سپس در عرض چند ماه به کل بدن چنگ می‌اندازد. بامبو در پنج سال اول چندان به چشم نمی‌آید، چون در زیرِ زمین ریشه‌های مستحکم ایجاد می‌کند و سپس در عرض شش هفته به حدود سه متر می‌رسد.
مرتضی ش.
خستگیِ ماندن در ترافیک، بار ناشی از مسئولیت‌های تربیت فرزند، نگرانی دخل‌وخرج و افزایش ناچیز فشارخون که دلایل رایج استرس هستند به‌تنهایی قابل‌کنترل‌اند. اما اگر طی سال‌ها ماندگار باشند، استرس‌های کوچک به مشکلات سلامتی جدی تبدیل می‌شوند.
مرتضی ش.
هرقدر بدون فکر‌کردن وظایف بیش‌تری انجام دهید، مغز شما برای تمرکز بر حوزه‌های دیگر آزادتر خواهد بود.
مرتضی ش.
اگر اضافه‌وزن دارید، سیگاری هستید یا معتاد، در تمام طول زندگی‌تان به شما گفته شده که این به‌دلیل ضعف قوه‌ی خویشتن‌داری‌تان است و شاید حتی به‌دلیل این‌که انسان بدی هستید. تصور این‌که کمی نظم تمام مشکلات‌تان را حل خواهد کرد، ریشه‌ی عمیقی در فرهنگ‌تان دارد. هرچند، تحقیقات اخیر چیز دیگری می‌گویند. وقتی دانشمندان افرادی را بررسی کردند که در ظاهر قدرت خویشتن‌داری بسیار بالایی داشتند، مشخص شد که این افراد با دیگران تفاوت چندانی ندارند. در عوض، افراد «منظم» در سازمان‌دهی زندگی‌شان به‌نحوی که به قدرت اراده‌ی قهرمانانه یا خویشتن‌داری نیاز نباشد، بهتر عمل می‌کنند. به‌بیان دیگر، آن‌ها زمان کم‌تری را درموقعیت‌های وسوسه‌برانگیز صرف می‌کنند.
1984
تغییردادن عادت‌ها به دو دلیل مشکل است: ۱. سعی می‌کنیم عامل‌های اشتباه را تغییر بدهیم؛ ۲. سعی می‌کنیم عادت‌ها را به‌شکل غلط تغییر بدهیم.
کاربر ۱۲۱۸۴۲
ذهنیتِ در اولویت قراردادن سیستم مانند پادزهر است. زمانی که عاشق فرایند باشید، نه نتیجه، دیگر مجبور نیستید صبر کنید تا به خودتان مجوز خوشبختی بدهید. می‌توانید هربار که سیستم‌تان به‌درستی به جلو می‌رود، راضی و خشنود باشید.
کاربر ۱۲۱۸۴۲
ما روی افرادی که پیروز شده‌اند، یعنی بازمانده‌ها تمرکز می‌کنیم و به‌اشتباه تصور می‌کنیم که انتخاب اهداف بلندپروازانه باعث پیروزی آن‌ها شده است؛ درحالی‌که تمام افرادی را نادیده می‌گیریم که همان اهداف را داشته؛ اما موفق نشده‌اند.
کاربر ۱۲۱۸۴۲
. فرهنگ شما انتظارات‌تان درباره‌ی «معمولی‌بودن» را مشخص می‌کند.
پندار
هر عادتی که در فرهنگ عادی باشد ازجمله جذاب‌ترین رفتارهایی خواهد بود که با آن مواجه می‌شوید.
پندار
فرمول پشته‌بندی عادت‌ها + بسته‌بندی‌کردن وسوسه چنین است: ۱. بعد از ( عادت فعلی) ، ( عادتی که نیاز دارم) را انجام می‌دهم. ۲. بعد از ( عادتی که نیاز دارم) ، ( عادتی که می‌خواهم) را انجام می‌دهم.
پندار
اشتیاق موتور محرک رفتار است. تمام اعمال به‌سبب انتظاری که پیش از آن‌ها وجود دارد اتفاق می‌افتند و این تمایل است که منجر به عکس‌العمل می‌شود.
پندار
هرقدر موقعیتی جذاب‌تر باشد، احتمال تبدیلش به عادت بیش‌تر است.
پندار
محرک فوق طبیعی نسخه‌ی تشدیدشده‌ی حقیقت است
پندار
هر کتابی که می‌خوانید نه‌تنها چیز جدیدی به شما می‌آموزد، بلکه مسیرهای متفاوت تفکر درباره‌ی‌ ایده‌های قدیمی را هم می‌گشاید.
کاربر ۱۲۱۸۴۲
هیچ‌وقت اولین اشتباه شما را نابود نمی‌کند. مسئله‌ی نابودکننده،‌ آن اشتباهات مکرری است که به‌دنبال آن می‌آیند.
:)
عادت‌ها شمشیر دولبه هستند. همان‌گونه که عادت‌های بد به‌راحتی شما را زمین می‌زنند، عادت‌های خوب باعث رشد شما خواهند شد؛
مرتضی ش.
آیا هر هفته به باشگاه می‌روید؟ آیا هر روز کتاب می‌خوانید و چیز جدیدی یاد می‌گیرید؟
مرتضی ش.
اگر امروز غذای گوشتی ناسالمی میل کنید، وزن‌تان چندان تغییر نمی‌کند. اگر امشب تا دیروقت کار کنید و خانواده‌تان را نادیده بگیرید، آن‌ها شما را خواهند بخشید. اگر سستی کنید و پروژه‌تان را به فردا بیندازید، هنوز می‌توانید آن‌را در زمان دیگری انجام دهید؛ به‌راحتی می‌توان تصمیمی را کنار گذاشت. اما زمانی که هر روز و با تکرار تصمیمات اشتباه، خطاهای کوچک و ارائه‌ی توجیه‌های ناچیز، اشتباهات یک‌درصدی را تکرار می‌کنید، انتخاب‌های ناچیزتان به نتایج سهمگینی تبدیل می‌شوند. گردآمدن این اشتباهات، همین اشتباهات کوچک یک‌درصدی این‌جا و آن‌جاست که به مشکل منجر می‌شود.
مرتضی ش.

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان