بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۴۷ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۳۳)
«وقتی عادت جدیدی را شروع می‌کنید، باید انجام آن کم‌تر از دو دقیقه طول بکشد.»
SepidB
«چگونه می‌توان جهانی طراحی کرد که در آن، انجام کار درست آسان باشد؟» زندگی خود را به ‌گونه‌ای بازطراحی کنید که مهم‌ترین عملکردها آسان‌ترین عملکردها نیز باشند.
SepidB
برای پیشرفت باید بعضی از آموخته‌ها را فراموش کنید. برای رسیدن به بهترین نسخه‌ی ممکن از خودتان باید دائم عقایدتان را ویرایش و هویت‌تان را به‌روز کنید و آن‌را گسترش دهید.
احسان رضاپور
می‌توانید عادتی را ترک کنید؛ اما بعید است بتوانید آن‌را فراموش کنید. زمانی که خطوط ذهنی یک عادت روی مغزتان حک می‌شود، ازبین‌بردن کاملش تقریباً غیرممکن است؛ حتی اگر مدت مدیدی بی‌استفاده بماند و این یعنی مقاومت در مقابل وسوسه‌ها، استراتژیِ بی‌اثری است.
کاربر ۶۷۰۷۸۳۶
پس پشتکار، ثبات و اراده لازمه‌ی موفقیت هستند؛ اما راه تقویت این ویژگی‌ها این نیست که بنشینید و آرزو کنید که آدم منظم‌تری باشید، بلکه باید محیط منظم‌تری برای خودتان بسازید.
کاربر ۶۷۰۷۸۳۶
همیشه زمان و مکان عملکرد مشخص نیست. برخی افراد کل زندگی خود را در انتظار زمان مناسب برای پیشرفت سپری می‌کنند.
کاربر ۶۷۰۷۸۳۶
تعیین هدف، مشکل جدی سوگیری بقا را دارد. ما روی افرادی که پیروز شده‌اند، یعنی بازمانده‌ها تمرکز می‌کنیم و به‌اشتباه تصور می‌کنیم که انتخاب اهداف بلندپروازانه باعث پیروزی آن‌ها شده است؛ درحالی‌که تمام افرادی را نادیده می‌گیریم که همان اهداف را داشته؛ اما موفق نشده‌اند.
کاربر ۶۷۰۷۸۳۶
بهترین راه ازبین‌بردن عادت بد این است که انجام آن‌را غیرممکن کنیم. آن‌قدر اصطکاک را زیاد کنید که دیگر حتی امکان انجام آن‌را نداشته باشید
helia
همه‌ی ما با موانع و شکست‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم؛ اما در درازمدت، اغلب، کیفیت زندگی‌های‌مان به کیفیت عادت‌های‌مان بستگی دارد.
معین کرمانی
عنوان چیزی را که می‌خواهید روی آن بگذارید، مثلاً «کت چرمی»، هربار که از خیر یک خرید می‌گذرید، همان مقدار پول را در حساب بگذارید. از خیر کافه لاته‌ی صبح‌تان گذشتید؟ پنج دلار انتقال بدهید. از خیر آبونمان یک ماه دیگر شبکه‌ی نتفلیکس گذشتید؟ ده دلار دیگر انتقال بدهید. این کار شبیه ایجاد یک برنامه‌ی وفاداری برای خودتان است. پاداش آنیِ این‌که خودتان را به خریدن کت چرمی نزدیک‌تر ببینید، از محروم‌بودن حس بهتری دارد. شما هیچ کاری نکردن را رضایت‌بخش می‌کنید.
کاربر ۷۰۸۰۸۷۴

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان