بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۴۸ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۱۸)
مشکل سوم: اهداف، شادی‌‌تان را محدود می‌کنند
manijeh
مشکل دوم: دستیابی به هدف صرفاً تغییری زودگذر است
manijeh
عادت‌های خود را به گونه‌ای چهارچوب‌بندی کنید که مزایای‌شان برجسته شوند نه معایب‌شان. این روشی سریع و راحت برای برنامه‌ریزی مجدد مغز و جذاب‌تر کردن عادت‌هاست.
helia
یک بار داستانی را درباره‌ی مردی شنیدم که از ویلچر استفاده می‌کرد. زمانی که از او پرسیدند آیا محدود‌شدن به ویلچر دشوار است یا خیر، پاسخ داد: «من به ویلچرم محدود نشده‌ام، بلکه با آن آزاد شده‌ام. اگر ویلچر نبود هنوز خانه‌نشین بودم و هیچ‌وقت نمی‌توانستم از خانه خارج شوم.» این تغییر در دیدگاه باعث شد که زندگی روزمره‌ی او تغییر کند.
helia
اگر یاد بگیرید عادت‌های دشوار را با تجربه‌های مثبت مرتبط کنید، عادت‌های دشوار جذاب‌تر به نظر می‌رسند. گاهی اوقات، به تنها چیزی که نیاز دارید این است که ذهنیت خود را کمی تغییر دهید؛ برای مثال، اغلب درباره‌ی کارهایی که باید در یک روز انجام دهیم صحبت می‌کنیم. مجبورید صبح زود بیدار شوید و به محل کار بروید، برای کسب‌وکارتان یک بازاریابی تلفنی دیگر داشته باشید و برای خانواده شام بپزید. اکنون تصور کنید تنها یک کلمه را تغییر داده‌اید: مجبور «نیستید»، بلکه «عادت کرده‌اید». عادت کرده‌اید صبح زود بیدار شوید و به محل کار بروید.
helia
دستاوردهای شما مقیاس اندازه‌گیری عادت‌های‌تان هستند.
manijeh
اما زمانی که هر روز و با تکرار تصمیمات اشتباه، خطاهای کوچک و ارائه‌ی توجیه‌های ناچیز، اشتباهات یک‌درصدی را تکرار می‌کنید، انتخاب‌های ناچیزتان به نتایج سهمگینی تبدیل می‌شوند. گردآمدن این اشتباهات، همین اشتباهات کوچک یک‌درصدی این‌جا و آن‌جاست که به مشکل منجر می‌شود.
manijeh
متأسفانه فرایند کندِ تغییر اجازه می‌دهد عادت‌های بد نیز به‌راحتی شکل بگیرند.
manijeh
بسیاری از عادت‌های روزانه‌تان تقلیدی از انسان‌های موردتحسین‌تان است
fawtiiss
عادت‌ها فقط به این علت وجود دارند که کمک می‌کنند مشکلات زندگی را با صرف حداقل انرژی ممکن و کم‌ترین دردسر حل کنید.
کاربر ۶۶۷۲۳۵۹

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان