بریده‌های کتاب نقطه‌ی عطف
کتاب نقطه‌ی عطف اثر مالکوم گلدول

کتاب نقطه‌ی عطف

اگر تلاش نکنی هرگز موفق نمی‌شوی.
Arman
این گمان که برای برقراری ارتباط بین هم‌نوع یا پردازش اطلاعات، نیاز داریم که همه‌چیز آشکار باشد، از تعبیرهایی است که به‌طور کامل ساخته و پرداختهٔ ذهن و قلب ما انسان‌هاست؛ درحالی که در اصل چنین نیست.
f.z
افسردگی در نتیجهٔ تولید سه نوع مادهٔ شیمیایی به نام‌های سروتونین، دوپامین و نورپانیفرین در مغز، به‌ویژه در عصب‌های پیام‌رسان، به‌وجود می‌آید. این‌ها موادی‌اند که بر رفتار شخص اثر گذاشته و باعث ایجاد اطمینان و لذت می‌شوند.
ملیکا بشیری خوشرفتار
اگر افراد در محیط پاکیزه‌تری (چه مترو و چه خیابان) زندگی کنند امکان ارتکاب جرم بسیار کمتر از محیط آلوده خواهدبود.
ملیکا بشیری خوشرفتار
دلیل اینکه برای آشنایان خیلی دور کارت تبریک تولد نمی‌فرستیم این است که نمی‌خواهیم متعهد شویم که مثلاً شبی با آنها شام بخوریم یا به سینما برویم و یا هنگام بیماری، به عیادت‌شان برویم. برخی فکر می‌کنند آشناشدن یعنی اضافه‌شدن به حلقهٔ دوستان صمیمی، یا فکر می‌کنند چون وقت اضافی برای ایجاد یک دوستی جدید ندارند، از این کار صرف‌نظر می‌کنند؛
محمدحسین
با امکاناتی اندک می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.
ملیکا بشیری خوشرفتار
دانش‌آموزانی که در خانواده‌های سالم و شاد بزرگ شده‌بودند، قدری کمتر از دانش‌آموزان دیگر تقلب کرده‌بودند. با بررسی آمار روشن شد که در هر آزمون، نوعی الگوی رفتاری یکسان مشاهده می‌شود.
ملیکا بشیری خوشرفتار
جرم‌های کوچک، زمینه‌ساز و نقطهٔ عطفی برای جرم‌های بزرگ‌تر بوده‌اند.
ملیکا بشیری خوشرفتار
نقطهٔ آغازین جرم همان شیشه‌های شکسته است که اگر تعمیر نشود مانند یک همه‌گیری، محله را فرا می‌گیرد.
ملیکا بشیری خوشرفتار
دومین نکتهٔ آموزنده دربارهٔ این مطالعه این است که اشاره‌های غیرکلامی بیش از خود کلام اهمیت دارند؛ یعنی در برخی موضوع‌ها، شرایط پیرامونی گویندهٔ خبر و شیوهٔ بیان، بیشتر از عبارت و مطلب گفته‌شده اهمیت پیدا می‌کند. گویندهٔ خبر شبکهٔ اِ. بی.سی در سخنانش هرگز آشکارا از ریگان جانبداری نمی‌کرد بلکه با همان خنده و اشاره، جانبداری خود را از وی نشان می‌داد.
ملیکا بشیری خوشرفتار

حجم

۳۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۳۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان