بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وزارت ترس | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب وزارت ترس اثر گراهام گرین

بریده‌هایی از کتاب وزارت ترس

نویسنده:گراهام گرین
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۸ رأی
۴٫۴
(۸)
رویاهایی هستند که فقط بخشی از آن‌ها به ضمیر ناخودآگاه‌مان تعلق دارد؛ و این‌ها همان رویاهایی هستند که در بیداری کاملاً به یادشان می‌آوریم و به طور ارادی دنبال می‌کنیم. یعنی بیدار می‌شویم، دوباره می‌خوابیم و دوباره بیدار می‌شویم و باز به خواب می‌رویم و رؤیا بی‌هیچ وقفه‌ای و با ردپایی از منطق که خوابِ کامل فاقد آن است، ادامه می‌یابد.
Mahtab
«البته من گزافه‌گویی نمی‌کنم، ولی به‌هر صورت این روزها باید در هر حال و هر جایی آمادگی رویارویی با جنایتکاران را داشته باشید؛ آن‌ها که ارتکاب به قتل را آرمان‌گرایی می‌نامند و چنان درباره‌اش سخن می‌گویند که انگار در حق مقتول لطف و بخششی عظیم کرده‌اند.»
Mahtab
قاتل‌های عادی گذشته یا از ترس دست به قتل می‌زدند، یا از نفرت و گاهی حتا از روی عشق و خیلی به‌ندرت به خاطر به دست آوردن مبالغ قابل توجهی پول، البته هیچ‌کدامِ این‌ها قابل قبول یا محترمانه نیست، اما وقتی کسی برای به دست آوردن مقامی دست به قتل می‌زند... خب این داستان دیگری است ــ چون وقتی به مقام دلخواهش می‌رسد، دیگر کسی نمی‌تواند او را برای روش رسیدن به آن مقام سرزنش کند. فقط کافی است فکر کنید چند نفر از سران این مملکت با هیتلر دست داده‌اند.
Mahtab
هنوز هم به ضربه‌های غیرمنتظره عادت نکرده بود: تنها زمانی که معشوق دست‌نیافتنی باشد عشق کامل می‌شود.
Mahtab
صدایی در گوشش زمزمه می‌کرد: «می‌گویی از سرِ ترحم قتل کرده‌ای، پس چرا به خودت ترحم نمی‌کنی؟» و واقعاً هم چرا نمی‌کرد؟ شاید کشتن کسی که عاشقش هستید آسان‌تر از کشتن خودتان است.
Mahtab
پیش خود ــ مثل همیشه ــ فکر کرد نباید این دنیای پرهرج‌ومرج را جدی بگیرد، با این‌همه، حقیقت این بود که آن را تا سرحد مرگ جدی می‌گرفت.
Mahtab
انفجار چیز غریبی است؛ همان‌قدر که می‌تواند اثر یک خواب شرم‌آور را داشته باشد، می‌تواند شبیه انتقام آدم از آدمی دیگر باشد، می‌تواند لخت‌وعور پرت‌تان کند به خیابان یا در حال خوابیدن غافلگیرتان کند یا وقتی در دستشویی نشسته‌اید در معرض دید همسایگان قرارتان بدهد.
Mahtab
کر کرد که شاید اگر در زندگی برای آن‌ها که دوست‌شان دارد به اندازهٔ کافی فداکاری کند، بتواند به‌راحتی به استقبال مرگ برود.
یونا

حجم

۲۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲۶۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد