بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عزت نفس به زبان ساده | صفحه ۵۶ | طاقچه
کتاب عزت نفس به زبان ساده اثر اکبر عباسی

بریده‌هایی از کتاب عزت نفس به زبان ساده

۳٫۴
(۱۲۶)
از خودتان به همان روشی مراقبت کنید که والدی مهربان یا بهترین دوست این کار را می‌کند یکی از بهترین روش‌ها برای پرورش خودتان این است که با خود همان‌طور صحبت کنید که والدی مهربان یا بهترین دوست‌تان با شما صحبت می‌کند. حتی اگر احساس می‌کنید که والدین یا کسانی که شما را پرورش داده‌اند خیلی مهربان نبوده‌اند یا هیچ دوست نزدیکی ندارید، تصور کنید که اگر آن‌ها وجود داشتند چگونه با شما رفتار می‌کردند. شما باید همان‌طور با خودتان رفتار کنید.
hedgehog
پرورش ذهن سالم تغییر دادن افکار راهی مؤثر برای افزایش عزت‌نفس شماست. افکار شما می‌توانند باعث شوند که احساس کنید یک قربانی بی‌دفاع یا فردی قدرتمند و دارای اعتمادبه‌نفس هستید. بیش از یک راه برای نگاه کردن به زندگی و تمرکز بر افکارتان وجود دارد. فردی دارای عزت‌نفس سالم کنترل افکار مهارنشده را به دست می‌گیرد و آن‌ها را به جهت مثبت هدایت می‌کند که از ناکجاآباد می‌آیند و بار منفی دارند.
hedgehog
- اگر برون‌گرا هستید با یک دوست تماس بگیرید و بیرون بروید. - برخی تمرین‌ها مثل حرکت پروانه را به مدت چند دقیقه انجام دهید. - در مورد واقعه‌ای خنده‌دار فکر کنید و لبخند بزنید. - چند نفس عمیق بکشید و در مورد چیزی که واقعاً دوستش دارید فکر کنید، مثل اعضای خانواده‌تان، دوستانتان یا فعالیتی که از آن لذت می‌برید. - به طبیعت بروید و خودتان را آرام کنید. - کاری خلاقانه مثل نقاشی یا قلاب‌دوزی انجام دهید. - برای رانندگی یا قدم زدن بیرون بروید. - اگر مشکل پیچیده است، همه جنبه‌های مشکل را بررسی و بعد بکوشید که کل تصویر را ببینید و دنبال راه‌حلی باشید که برای شما و همه کسانی کارایی داشته باشد که با مشکل درگیر هستند.
hedgehog
زندگی می‌تواند پر از موارد خشم‌آور و تحریک‌کننده باشد. مثلاً اینترنت وصل نیست، در راه‌بندان گیر کرده‌اید، روی صفحه‌کلید آب ریخته‌اید یا پروازتان لغو شده است. وقتی به نظر می‌رسد که اوضاع بد پیش می‌رود و نمی‌توانید از حال‌وهوای بدتان خلاص شوید، چند روش وجود دارد که می‌تواند دیدگاه شما را روشن کند: - با کسی که به او نزدیک هستید و به او اعتماد دارید تماس بگیرید. - یک موسیقی آرامش‌بخش پخش‌کنید یا یک موسیقی تند بگذارید و پایکوبی کنید. - اگر درون‌گرا هستید، کتاب بخوانید یا بر انجام کاری تمرکز کنید که در گذشته شروع کرده‌اید یا می‌خواهید شروع کنید.
hedgehog
از اینکه در بدنتان چه می‌گذرد آگاه شوید، به تغییرات دمای بدنتان، ضربان قلبتان و الگوی تنفستان توجه کنید. این‌ها با احساسات هیجانی خیلی منفی یا خیلی مثبت تغییر می‌کنند. وقتی از احساسات‌تان آگاه‌تر شوید، خواهید دید که واکنش خودکار شما به آن‌ها چیست. وقتی بدانید که می‌توانید احساسات‌تان را کنترل کنید، می‌توانید در مورد بهترین روش عمل فکر کنید و گزینه‌های متفاوت برای رسیدگی به موقعیت را بشناسید. در مورد اینکه واکنش شما چه تأثیری بر خودتان و دیگران دارد، فکر کنید و این نکته را مدنظر قرار دهید که واکنش شما چه نتایجی در پی خواهد داشت.
hedgehog
هرچه سطح سلامت عاطفی شما بالاتر باشد، عزت‌نفستان بیشتر است. به‌جای واکنش عصبی و خشمگینانه به اتفاقاتی که در زندگی‌تان می‌افتد، آرام و خونسرد هستید و آماده‌اید که به روشی مفید به هر موقعیتی که پیش می‌آید، رسیدگی کنید.
hedgehog
مراقبت از بدنتان اگر بدنتان بیمار باشد، چطور می‌توانید شاد و کامیاب باشید؟ این غیرممکن است. برای اینکه از نظر جسمانی قوی باشید لازم است غذاهایی بخورید که شما را در شکل فیزیکی خوبی نگه دارد، زیاد ورزش کنید و به‌اندازه کافی خواب عمیق داشته باشید. برای اینکه خودتان را برای موفقیت آماده کنید و زندگی سالم‌تری در بدن، احساسات و ذهنتان داشته باشید، باید باور کنید که می‌توانید کارهای لازم را انجام دهید و از منابع در دسترستان استفاده کنید. پشتکار داشته باشید، سرانجام شادی خودش را نشان خواهد داد.
hedgehog
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های عزت‌نفس سالم، رفتار کردن با خودتان مثل یک شاهزاده و مراقبت از خودتان به حدی است که بهترین‌ها را برای خودتان بخواهید و کارهایی را انجام بدهید که برای دستیابی به این مهم لازم است.
hedgehog
یافتن اشتیاق درونی‌تان آیا برای از سر گذراندن زندگی با عزت‌نفس سالم‌تر اشتیاق زیادی دارید؟ آیا به‌شدت تمایل دارید فردی قوی‌تر شوید و کاری را که می‌خواهید انجام دهید و به همان کسی که دوست دارید تبدیل شوید؟ در این صورت، این پایه و اساس شور و شوقی است که نیاز دارید تا پیش بروید.
hedgehog
خوب ارتباط برقرار کردن، بیان عقاید، گوش دادن به دیگران، منحرف کردن انتقادها بامهارت و متقاعد کردن دیگران برای انجام کاری باشد که می‌خواهید. بر آنچه می‌خواهید و آنچه هستید تمرکز کنید.
hedgehog

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
تومان