بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن | صفحه ۲۵ | طاقچه
کتاب اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن اثر باربارا دی‌آنجلیس

بریده‌هایی از کتاب اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن

۳٫۸
(۴۵)
باور کنم اگر مایل باشم شکست را تحمل کنم، بی‌شک موفق خواهم شد.
شاهین
اگر احساس می‌کنید تمام‌مدت منتظر این بوده‌اید که در زمینه‌ای خاص، تخصص کافی به دست آورید تا سرانجام احساس اعتمادبه‌نفس کنید و درنهایت دست‌به‌عمل بزنید، بیش از این وقت خود را تلف نکنید! تنها راه موفقیت در هر چیز این است که نخست به‌قدر کافی احمق، شکست‌خورده، ناموفق و... باشیم. بی‌شک همیشه در ابتدا اشتباه‌های احمقانه زیادی مرتکب می‌شویم؛ اما اگر جا نزنیم، بی‌گمان بهتر خواهیم شد. باور کنید! برخی از ما منتظریم که خیلی راحت و بی‌هیچ زحمتی از راه برسیم و همان بار اول پیروزمندانه صحنه را ترک کنیم و تا زمانی‌که مطمئن نباشیم این همان پیروزی‌ای است که انتظارش را داشتیم، دست به هیچ کاری نمی‌زنیم؛ اما این همان «غرور» است؛ غرور و منیّت که سبب می‌شود به کارهایی که در آن مهارت نداریم دست نزنیم و هیچ‌وقت نیز چیز جدیدی یاد نگیریم.
شاهین
من مطمئن نبودم که تمامی پاسخ‌ها را می‌دانم؛ اما می‌دانستم که هرگز نمی‌خواهم باز ایستم
شاهین
اعتمادبه‌نفس واقعی براساس این باور که به یقین موفق خواهید شد بنا نشده است. فردی که اعتمادبه‌نفس دارد هرگز مطمئن نیست که اشتباه نخواهد کرد. او از اینکه شکست بخورد و تحقیر شود یا بد جلوه کند ترسی ندارد. او فقط به جلو نظر دارد.
شاهین
من فردی هستم که به «خواست» و «تمایل» خود اعتماد دارم. می‌دانم اگر بخواهم کاری را انجام دهم، حتماً چگونگی درست انجام دادنش را خواهم آموخت. بارها و بارها تلاش خواهم کرد، اشتباه خواهم کرد و از اشتباه‌های خود خواهم آموخت تا آنجا که هنگام انجام دادن آن احساس خوبی داشته باشم؛ حتی اگر آنچه انجام دادم با موفقیت بی‌سابقه و کم‌نظیری نیز روبه‌رو شود، باز هم آن موفقیت منبع اصلی اعتمادبه‌نفس واقعی من نخواهد بود. اعتمادبه‌نفس من برخاسته از این حقیقت است که عزم و اراده انجام دادن هر آنچه را لازم باشد دارم تا درنهایت به چیزی که می‌خواهم برسم.
شاهین
اعتمادبه‌نفس من برای این است که می‌دانم اگر لازم باشد برای انجام دادن کاری دانش یا مهارت جدیدی کسب کنم، حتماً مطالعه خواهم کرد. درس خواهم خواند و هر آنچه را لازم باشد خواهم آموخت. من به این سبب که می‌دانم می‌توانم کتاب بنویسم احساس اعتمادبه‌نفس نمی‌کنم. خودباوری من برخاسته از این حقیقت است که می‌دانم حتماً پای میزم خواهم نشست و خواهم نوشت و نوشته‌های خود را به دیگران نشان خواهم داد و اگر آنان از نوشته‌هایم خوش‌شان نیاید آن‌ها را پاره خواهم کرد و دوباره از نو خواهم نوشت و سپس آن‌ها را هم به مردم نشان خواهم داد و دوباره از نو خواهم نوشت و اگر بازهم خوش‌شان نیامد، گریه خواهم کرد؛ اما باز هم خواهم نوشت و آن‌قدر می‌نویسم تا سرانجام موفق شوم! اعتمادبه‌نفس و خودباوری واقعی و راستین من زاییده تمایل، عزم و اراده‌ام است، نه نتایج کارم.
شاهین
اعتمادبه‌نفس من برخاسته از این حقیقت است که می‌دانم اگر تصمیم بگیرم کاری را انجام دهم، حتماً آن را انجام خواهم داد.
شاهین
هنگامی‌که اعتمادبه‌نفس و خودباوری خود را بر اساس آن که و آنچه به‌راستی هستید بنا می‌کنید و نه براساس موفقیت‌ها و دست‌یابی‌ها با شکست‌ها و ناکامی‌های خود، چیزی را در خود خلق می‌کنید که هیچ‌کس و هیچ‌چیز یارای گرفتنش را از شما نخواهد داشت.
شاهین
این اعتماد که هر اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد و با هر مشکلی روبه‌رو شوید، آنچه لازم است و باید انجام دهید، انجام خواهید داد. مهم نیست که آن کارها را انجام خواهید داد یا نه. موضوع مهم این است که با میل و رغبت کامل آن را انجام می‌دهید. اگر در مقام یک «فرد» به خودتان اعتماد و خود را باور داشته باشید به رغم آنچه با آن روبه‌رو می‌شوید، اقدامات لازم را انجام می‌دهید و به چیزی که می‌خواهید می‌رسید. با این دید، اعتمادبه‌نفس واقعی، اعتماد به یک توانایی شما نظیر وکالت، نوازندگی، فروشندگی یا ... نیست، بلکه اعتماد به توانایی شما در «عمل کردن» و «اقدام کردن» است. آیا تفاوت این دو را می‌بینید؟
شاهین
اعتمادبه‌نفس حقیقی این نیست که نترسید، اعتمادبه‌نفس واقعی آن است که بدانید و مطمئن باشید با اینکه می‌ترسید اما بی‌گمان دست به عمل خواهید زد.
پدرام

حجم

۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۹۰۰
۲۷,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۲۴
۲۵
صفحه بعد