بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بازگشت به عشق؛ راهنمایی برای زوج‌ها | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب بازگشت به عشق؛ راهنمایی برای زوج‌ها اثر هارویل هندریکس

بریده‌هایی از کتاب بازگشت به عشق؛ راهنمایی برای زوج‌ها

۳٫۹
(۱۳)
«چه چیزی می‌بینی که من نمی‌بینم؟ «چه چیزهایی می‌دانی که من می‌بایستی هنوز بیاموزم؟ ازدواج، این فرصت را به شما می‌دهد که به طور مداوم در واقعیت شخصی خود و شخص دیگر، آموزش و تعلیم ببینید
Elizee
ما به دو دلیل احساسی و عمده همسر خود را برمی‌گزینیم: ۱ ـ همسرمان هر دوی خصوصیات و ویژگی‌های مثبت و منفی کسانی را که ما را بزرگ کرده‌اند داراست و ۲ ـ همسرمان متممی بر بخش‌های مثبتی از وجود ماست که در کودکی در خود خاموش نموده و دور انداختیم
Elizee
آنان به همسر خود نگاه کرده و تمامی آن‌چه را که در خود نمی‌بینند (و لذا انکارش می‌کنند)، به او نسبت داده و از او به خاطر آن انتقاد می‌کنند.
Elizee
اکثر مردم، در مقطعی از ازدواجشان در می‌یابند که چیزی از همسرشان، احساسات و عواطفی قوی از دردهای کودکیشان را برایشان زنده می‌کند.
Elizee
آموخته بود که این تنفر و خصومت خود را پشت نقابی از فرمانبرداری و پذیرش پنهان کند. این روش در کودکی ابزاری قدرتمند و مؤثر در سازگاری او با محیط و شرایط به حساب می‌آمده، چرا که او را در مقابل عصبانیت و تندخویی مادرش محافظت می‌کرد.
Elizee
شریل برای او، همان مادرش بود و تلاش‌های جان در جلب علاقه و محبت شریل، تنها صورت بزرگسالانه‌ای از همان گریه‌ها و فریادهایی است که وقتی کودک بود، به خاطر جلب توجه مادرش سر می‌داد
Elizee
گفت: «دکتر هندریکس، شاید راه این که از نمک پاشیدن به زخم‌های کهنه خود بر حذر باشیم این است که با کسی ازدواج کنیم که جاذبهٔ چندانی نسبت به او در خود احساس نمی‌کنیم. با این روش، با کسی درگیر نمی‌شویم که همان عیب‌های والدینمان را داشته باشند.»
رامین سلطانیان
خوشبختی شما نه به پیدا کردن «همسر ایده‌آ ل» بلکه به میزان تمایل شما به کشف و درک بخش‌های پوشیده و پنهان وجود خودتان بستگی خواهد داشت.
zamani

حجم

۴۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد