بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بازگشت به عشق؛ راهنمایی برای زوج‌ها | طاقچه
کتاب بازگشت به عشق؛ راهنمایی برای زوج‌ها اثر هارویل هندریکس

بریده‌هایی از کتاب بازگشت به عشق؛ راهنمایی برای زوج‌ها

۳٫۹
(۱۳)
آنچه ما انجام می‌دهیم، جستجو به دنبال کسی است که خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی غالب کسانی را داشته باشد که ما را بزرگ کردند.
seza68
در ازدواج ناخودآگاه، پیش فرض شما بر این است که وظیفهٔ همسرتان در زندگی با شما این است که به طرزی معجزه‌آسا، به نیازهای شما رسیدگی کند.
Elizee
دلیل این که چرا در ابتدای یک رابطه چنین احساسات خوبی را تجربه می‌کنیم، این است که بخشی از مغزمان باور دارد که نهایتا به ما فرصتی داده شده تا مورد توجه و حمایت قرار بگیریم و تمامیت، یک‌پارچگی و وحدت وجود اولیهٔ خود را مجددا باز یابیم.
seza68
خویشتن گمشدهٔ شما به طور کلی خارج از حوزهٔ آگاهی شما واقع شده و از آن کاملاً بی‌اطلاع هستید. تقریبا تمامی ارتباطات با این بخش‌های سرکوب شده از وجود خود را کاملاً خشکانده‌اید.
seza68
خوشبختی شما نه به پیدا کردن «همسر ایده‌آ ل» بلکه به میزان تمایل شما به کشف و درک بخش‌های پوشیده و پنهان وجود خودتان بستگی خواهد داشت.
Elizee
ازدواج سفری روانی و روحی است که با شور و حال و سرمستی جذب شدن آغاز شده و مسیر خود را از میان گذرگاه ناهموار و پرپیچ و خم «خودکاوی» و «خودشناسی» ادامه می‌دهد و نهایتا به خلق کانونی صمیمی، شاد و همیشگی می‌انجامد.
Aseman📚🌿🌦
رشد. به جای آن که دردتان را سرکوب کنید، از خود بپرسید: «در این لحظه چه حقیقتی سعی در نمایان کردن خود دارد؟ در زیر این احساسات غم، اضطراب، نگرانی و یاس، چه احساسات قدیمی‌تر و عتیقی پنهان شده‌اند؟»
Elizee
تنهایی طلب‌ها نیز با این تمرین مشکل خواهند داشت. بدین معنی که می‌خواهند همکاری کنند، اما به سختی
کاربر ۴۰۴۳۷۰۵
اغلب متعاقب آن که طرفین تعهدی جدی را در قبال یکدیگر عهده‌دار شدند، تغییری قابل ملاحظه و محسوس در رابطه پدیدار خواهد گشت
seza68
طوری به همسران خود واکنش نشان می‌دهند که گویی کپی والدینشان هستند. با این که تمامی صفات و ویژگی‌هایشان نیز یکسان نیستند، به خاطر نیاز خود که روی کار ناتمام خود از دوران کودکی کار کنند، باقی خصوصیات و ویژگی‌های «والدی» خود را بر روی همسرشان فرافکن می‌کنند. سپس به گونه‌ای با همسر خود رفتار می‌کنند که گویی آنان در عمل واجد این خصوصیات و ویژگی‌ها هستند، تا این که بتوانند پاسخ و عکس‌العمل مطلوب را در همسر خود برانگیزند. به عبارت دیگر همسرشان را تحریک می‌کنند تا به گونه‌ای که مطلوب آنان است و برایشان آشنا است، با آن‌ها رفتار کند. زیرا این همان طریقی بوده که والدینشان همیشه با آن‌ها رفتار می‌کرده‌اند.
کاربر ۲۰۲۴۲۵۲

حجم

۴۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد