بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پنج قطعه از پازل زندگی | طاقچه
کتاب پنج قطعه از پازل زندگی اثر جیم ران

بریده‌هایی از کتاب پنج قطعه از پازل زندگی

۳٫۸
(۶)
یکی از دلایلی که مردم، خوب زندگی نمی‌کنند این است: فقط تلاش می‌کنند روزشان را بگذرانند! چالشِ ارزشمندتر این است که تلاش کنیم از هر روز، چیزی به‌دست آوریم!
بسته شد
چرا از خواندن کتاب‌هایی غفلت می‌کنیم که می‌توانند زندگی‌مان را تغییر دهند؟ چرا فقط شکایت داریم و هیچ تغییری به‌وجود نمی‌آوریم؟ چرا بیش‌تر ما، معلول را نفرین، ولی علت را تکریم می‌کنیم؟ واقعیت این است که فقط سه درصد از کل جمعیت کشورمان عضو کتابخانه‌ها هستند، چطور می‌توانیم این واقعیت را توضیح دهیم؟
بسته شد
هر چه را که ذهن بتواند تصور کند، قدرت خلق آن را هم دارد!
بسته شد
چرا باید فردی اشتباه کند و سپس، به‌قدری احمق باشد که هر روز آن اشتباه را تکرار کند؟ پاسخ: چون به اهمیت موضوع نمی‌اندیشد!
بسته شد
در قفسهٔ کتابخانه‌های عمومی، هزاران کتاب، منتظر خوانده شدن هستند! برای افرادی که می‌خواهند در سطحی بالاتر از مردم معمولی باشند، مطالعه، امری ضروری است. نباید اجازه دهیم بین ما و کتابی که می‌تواند زندگی‌مان را تغییر می‌دهد، چیزی فاصله اندازد!
بسته شد
به قول مولانا، در هر راحتی و فرار از سختی‌ای، آفت شکست وجود دارد، و اگر به‌طور مداوم راحت هستید و در پی کسب و کار، به سختی نمی‌افتید، آگاه باشید که بیش از یک مردهٔ متحرک نیستید
بسته شد
اگر نسبت به خود، احساس بهتری پیدا نمی‌کنیم، دلیل ساده‌ای دارد، چون شناختی واقعی از خود نداریم! اگر خود را به‌درستی بشناسیم، یعنی نقاط قوت، توانایی‌ها، منابع، عمق احساس، حس شوخ‌طبعی و دستاوردهای منحصربه فردمان را تشخیص دهیم، دیگر برای ساختن آینده‌ای بهتر، هرگز به توانایی‌های‌مان شک نخواهیم کرد!
بسته شد
اگر با افسوس‌های گذشته و نگرانی‌های زمان حال، ذهن‌مان را پر کنیم، ناخودآگاه به‌سمت آینده‌ای حرکت می‌کنیم که خیلی شبیه گذشته‌مان است!
بسته شد
اگر درطی ۹۰ روز گذشته، زحمت خواندن کتابی را به خود نداده‌ایم، این فقدان، به احتمال زیاد لطمهٔ آنی به زندگی ما وارد نمی‌کند و چون بعد از این ۹۰ روز، هیچ فاجعه‌ای برای‌مان اتفاق نمی‌افتد، این اشتباه را برای ۹۰ روز دیگر تکرار می‌کنیم و به همین منوال ادامه می‌دهیم. چرا؟ چون به نظر نمی‌رسد که اهمیتی داشته باشد، و خطر بزرگ همین‌جاست زیرا، درک نکردن اهمیت کتاب خواندن، بسیار بدتر است از کتاب نخواندن!
بسته شد
بیش‌تر مردان و زنانی که دستاوردهایی در زندگی‌شان دارند، دارای دفتر خاطرات هستند و به‌طور مکرر، آن را مرور می‌کنند. این دفتر، طبیعت دوم آن‌هاست زیرا، گویی به‌طور ذاتی می‌دانند: زندگی‌ای که ارزش زیستن داشته باشد، ارزش مستند شدن را هم دارد! در واقع، یکی از دلایل موفقیت اکثر این افراد، عادت نوشتن و ثبت وقایع روزانه است.
بسته شد

حجم

۱۱۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۱۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد