بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختران جسور (جلد اول) | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب دختران جسور (جلد اول) اثر النا فاویلی

بریده‌هایی از کتاب دختران جسور (جلد اول)

۴٫۵
(۷۹)
«هرکاری بکنید غیر از ازدواج بدون عشق.»
da☾
وقتی پیپی لانگ‌استاکینگ چاپ شد، بسیاری از بزرگ‌سالان مطالب آن را ناپسند دانستند. آنان گفتند: «پیپی خیلی سرکش است و کودکان ما با خواندن آن تصور خواهند کرد که سرکشی کاری پسندیده است.»؛
ن. عادل
او همیشه می‌دانست چه می‌خواهد و تا به آن دست نمی‌یافت، از حرکت بازنمی‌ایستاد. بسیاری این روش را کلیدی برای به دست آوردن هرچیز بزرگ در زندگی می‌دانند.
flora
ضحی راهش را خود هموار می‌کرد و هرگز از متفاوت‌بودن نترسید.
flora
او همیشه می‌گفت: «کلید پیروزی، شناختن چگونگی شکست است. هیچ‌کس همیشه برنده نیست. اگر بتوانی بعد از شکستی سنگین برخیزی و برای پیروزی ادامه دهی، حتماً روزی قهرمان خواهی شد.»
flora
دکتر گفت: «من مطمئن نیستم که بتواند دوباره راه برود.» مادرش گفت: «عزیزم، من قول می‌دهم که دوباره بتوانی راه بروی.» مادر ویلما هر هفته او را برای مداوا به شهر می‌برد. هر روز ۲۱ خواهر و برادرش پای ضعیف او را ماساژ می‌دادند. او برای راه رفتن از عصا استفاده می‌کرد و به همین دلیل بچه‌های همسایه او را مسخره می‌کردند. گاهی دور از چشم والدینش سعی می‌کرد بدون عصا راه برود. کار سختی بود، ولی ویلما کم‌کم قوی‌تر شد. ویلما نُه‌ساله بود که گفته مادرش به حقیقت پیوست و او توانست راه برود. او حتی شروع به بازی بسکتبال کرد. او عاشق دویدن و پریدن بود، بدین‌رو وقتی مربی به او پیشنهاد کرد به تیم دومیدانی صحرایی بپیوندند، نیاز به تأمل نداشت. ویلما در بیست مسابقه شرکت کرد و در همه هم برنده شد. او گفت: «نمی‌دانم چرا این‌قدر سریع می‌دوم. من فقط می‌دوم.» ویلما سریع‌ترین زن دنیا و دلگرمی بزرگی برای خانواده و مردم کشورش بود. او در المپیک ۱۹۶۰ سه رکورد را شکست.
flora
«واقعیت این است که ماه‌گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در سایه زمین قرار می‌گیرد.»
flora
امروزه افسردگی درمان می‌شود؛ اما بهترین پیشنهاد برای زمانی که بسیار خوشحالید یا ناراحت یا حالی بین این دو دارید، نوشتن و ثبت آن احساس است درست مانند ویرجینیا. با این کار به دیگران در درک احساسشان کمک و زندگی را پویا و پر امید می‌کنید.
flora
او از بیماری افسردگی رنج می‌برد. این تغییرات احساسی در طول زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌داد؛ اما با این‌حال به نوشتن ادامه داد. او یادداشت برمی‌داشت، شعر می‌سرود، داستان می‌نوشت و بازنویسی می‌کرد. نوشتن راهی بود که احساسات و کارهایی را که انجام می‌داد، شفاف‌تر ببیند و همچنین احساسات دیگران را نشان دهد.
flora
مادر سیمون او را زمانی که سه‌ساله بود به فرزندی پذیرفت. او باور داشت اگر سیمون متواضع بماند و تمام نیرویش را در راه هدفش به کار بگیرد، زندگی پرباری خواهد داشت و برای اطرافیانش الهام‌بخش خواهد بود. سیمون در المپیک ریو پنج مدال به دست آورد که چهار مدال طلا بودند.
flora
موفقیت همیشه مدال آوردن نیست
flora
ونوس و سرنا با تمام توان تمرین می‌کردند. نوجوانی بیش نبودند که پدرشان گفت اگر این چنین در راه خود ثابت قدم بمانند، بهترین تنیس‌بازان جهان خواهند شد و این اتفاقی بود که افتاد و دو خواهر رتبه اول جهانی را به دست آوردند. آن‌ها همچنان ادامه می‌دهند تا رائول، پدرشان، و تمام مردم کمپتون به آن‌ها افتخار کنند.
flora
روت در هشتادسالگی روزی بیست شنای سینه می‌رفت و خود را روی فرم نگه می‌داشت.
flora
تیتر روزنامه محلی توجهش را جلب کرد «دختران برای چه‌کاری مناسبند». نویسنده آن مقاله دخترانی را که کار می‌کردند «هیولا» توصیف کرده بود، زیرا بر این باور بود که جای زنان در منزل است.
flora
ساکنان جزیره می‌دانستند که فقط پسران اجازه دارند درام بنوازند. آن‌ها سر میلو فریاد می‌کشیدند: «به خانه برگرد این کار زنانه نیست.» آن‌ها نمی‌دانستند میلو برای انجام این کار مصمم‌تر از آن است که بشود او را از انجام آن بازداشت.
flora
«هیچ‌کس دانا به دنیا نیامده است. شما می‌توانید با تلاش زیاد دانا شوید.»
flora
مادرش به او می‌گفت: «اگر انجام هر کاری ممکن باشد، پس تو هم می‌توانی آن را انجام دهی.» و پدرش می‌گفت: «غیرممکن وجود ندارد.»
flora
بارها به او می‌گفتند که زنان هرگز نمی‌توانند پزشک شوند؛ اما او پشتوانه قوی مادر و دوستانش را داشت.
flora
ماری در خوابگاه زندگی می‌کرد. صبحانه نمی‌خورد و برای خرید گوشت به اندازه کافی پول نداشت، ازاین‌رو ناهار و شام او فقط شامل برنج و سبزیجات بود. در همین شرایط ماری قهرمان شد.
flora
ماری چندبار به دلیل پوشیدن لباس مردانه دستگیر شد؛ اما از نظر ماری آن‌ها فقط لباس بودند و او می‌خواست آنچه دوست دارد بپوشد.
flora

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان