بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قضاوت‌‏های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‏‌السلام | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب قضاوت‌‏های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‏‌السلام اثر شیخ محمدتقی شوشتری

بریده‌هایی از کتاب قضاوت‌‏های امیرمؤمنان حضرت علی علیه‏‌السلام

۴٫۸
(۴۴)
درختی که راه رفتن از ابتدا تا انتهای سایه‌اش به صد سال وقت نیاز دارد، درخت طوبی است که سدره‌المنتهی است و در آسمان هفتم قرار دارد و اعمال انسان‌ها به آن پایان می‌یابد و از درختان بهشتی است. هیچ کاخ و خانه‌ای در بهشت نیست مگر آن که شاخه‌ای از درخت طوبی در آن است
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: اگر در موردی یقین دارید، امّا پس از آن درباره‌اش شک کردید، به شک خود اعتنا نکنید؛ زیرا شک، یقین را از بین نمی‌برد و نمی‌شکند
کاربر ۷۰۴۹۲۲۶
اعتراف عمر به نادانی
دلداده سید علی
خدا گناهان شما را پنهان کرده است. شما گناهان خود را فاش نسازید.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
چیزی که همه‌اش دهان است، آتش است. چیزی که همه‌اش پاست، آب است. چیزی که همه‌اش چشم است، آفتاب است. چیزی که همه‌اش بال است، باد است...
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
حضرت علی علیه‌السلام فرمود: قفل‌های آسمان‌ها، شرک به خداست. کلیدهای آن‌ها، ذکر «لااله‌الااللّه‌» است. موجودی که نه جنّ بود و نه انسان؛ ولی قوم خود را بیم می‌داد، مورچه سلیمان بود. پنج موجودی که از رَحِم به دنیا نیامدند، عبارتند از: آدم علیه‌السلام، حوا، عصای موسی، ناقه صالح علیه‌السلام و قوچ ابراهیم علیه‌السلام.
کاربر ۳۵۳۲۰۳۴
از حضرت علی علیه‌السلام درباره زبان سؤال کردند. آن حضرت فرمود: زبان، ترازویی است که نادانی، آن را سبک می‌کند و دانایی، آن را سنگین می‌سازد.
Husain Gh
او پرسید: چرا گردن را در رکوع طوری قرار می‌دهیم که کشیده به نظر آید؟ امام علی علیه‌السلام فرمود: معنایش این است: به خدا ایمان آوردم؛ گرچه گردنم را قطع کند.
•سِیدْهـٰادِمْ•
بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم. پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: هر که فردی را شبانه از خانه‌اش بیرون ببرد، ضامن اوست؛ مگر این که بینه‌ای بیاورد که او را به منزلش بازگردانده است.
محمد ملائیان
عمَر، زن را آزاد کرد و گفت: زنان جهان ناتوانند از این که پسری مانند علی بن ابیطالب علیه‌السلام بزایند. اگر علی علیه‌السلام نبود عمَر هلاک شده بود.
•سِیدْهـٰادِمْ•

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان