بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روزهای فاطمه (س) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب روزهای فاطمه (س) اثر علی صفایی حائری

بریده‌هایی از کتاب روزهای فاطمه (س)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۴۰ رأی
۴٫۲
(۴۰)
چهل و پنج سال فرصت زیادی است؛ ولی در این فرصت، من، نه در زمین، نه در آسمان‌ها و نه در حضور حق، جلوه‌ای نکرده‌ام. شکوفه‌ای و حاصلی نیاورده‌ام.
عباس
محسن، از متقی بالاتر است؛ چون تقوا به اضافهٔ صبر می‌شود احسان. چون احسان، خوب خوبی کردن است، با زیبایی کار خوب را به سامان رساندن است.
نون صات
هُمْ فَاطِمَةُ وَ اَبُوهَا وَ بَعْلُهَا وَ بَنُوهَا". رسالت و ولایت و امامت را فاطمه رابط است و پیوند.
🌸فطرس🌸
روابط باید به عدل و احسان باشد؛ آن هم عدل به معنای دینی آن، نه عدل فلسفی؛ که مراد از عدل، تعادل و حدّ وسط بین افراط و تفریط نمی‌باشد، بلکه به این معناست که به اندازه‌ای که به انسان داده‌اند از او بازدهی می‌خواهند و بازخواست می‌کنند؛ و آیهٔ " لایکلِّفُ اللهُ نَفْساً اِلّا ما آتاها"، حاکی از این معناست. و احسان هم مرحله‌ای است که کمتر از آنچه تو داری بطلبند و طالب باشند.
وحید
از چشمه سار دست‌های مهربان تو مرگ هم، آب زندگی می‌نوشد... یا فَاطِمَةَ الزَّهْرَاء اَغیثِینِی...
دلتنگِ ماه
خدایا! ما بهارهای عمرمان را برای دیگران خرج کرده‌ایم، نه برگی و نه شکوفه‌ای و نه گلی، هیچ نیاورده‌ایم. شکوفه‌ای که دل رسول خدا و فاطمه‌اش را شاد کند.
راء
بزرگی می‌گفت، یک کبر در شیطان و یک حرص در آدم و یک بخل در پسر او که بعدها تبدیل به حسادت گشت و یک شتاب در یونس و یک توجّه به غیر در یوسف، همهٔ آنها را زمین زد و مبتلا کرد؛ ما که همه را یکجا داریم چه کنیم؟
راء
گناه رنج‌آور، از خوبی غرور آفرین، بهتر است.
هانیه اکبری
خدا شاهد است ما با همهٔ ظرفیتمان حرکت نکرده‌ایم و بار خودمان را بر دوش دیگران انداخته‌ایم و خیال می‌کنیم رندی همین است، در حالی که زرنگ‌های عالم جور دیگری عمل کرده‌اند و بار دیگران را نیز به دوش کشیده‌اند.
زهرا سادات
این روزها، روزهای فاطمه (س) و این شب‌ها، شب‌های علی (ع) است.
🌸فطرس🌸

حجم

۱۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

حجم

۱۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان