بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان اثر جری   رول

بریده‌هایی از کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان

۳٫۹
(۵۶)
من هشدار دکتر یونگ را به خاطر آوردم که به من گفته بود: «هرگز به هیچ جا و هیچ چیز ملحق نشو».
Dexter
تنها کاری که باید انجام دهی این است که لای در را باز بگذاری، افرادی که متعلق به تو هستند خواهند آمد.
Dexter
او به من تکلیف شب می‌داد، روزی به من گفت به خانه بروم و ماندالای خود را رسم کنم. ماندالا نمودار نفس انسان در مذهب هندوست؛ اساساً روش غیرکلامی تعریف کردن شخصیت خود است. تونی تأکید کرد که به‌شدت ارزشمند است که هر فرد یک ماندالا رسم کند و از طریق آن از ابعاد درونی شخصیت خود، آگاه شود.
Dexter
تو از آن‌سوی دنیا آمده‌ای تا با من کار کنی؛ بسیار خب، شروع می‌کنیم. اولین سؤالش از من این بود که عاشق چه کسی هستی؟ رفتارش چنان بی‌واسطه و حضورش چنان پرقدرت بود که فوراً از ترس این زن کوچک اندام قالب تهی کردم. تقریباً به مدت یک دقیقه مثل احمق‌ها آنجا نشستم و چیزی نگفتم. سکوت سنگین‌تر و سنگین‌تر می‌شد، اما نمی‌دانستم چه پاسخی بدهم و او نیز کمکی نمی‌کرد. گفت: من منتظرم؛ این واقعاً پرسشی ساده است، عاشق چه کسی هستی؟
Dexter
در ملاقات اول نباید زیاد صحبت کرد، بلکه صرفاً باید در حضور یکدیگر بود.
Dexter
وقتی در مسیر درست قرار دارید، یک بار دیگر درهایی باز می‌شوند که هرگز پیش‌بینی نمی‌کردید.
Dexter
در بیست‌وشش سالگی تصور چندانی از شیوۀ عملکرد رشته‌های نازک در زندگی‌ام نداشتم، اما کم‌کم داشتم درک می‌کردم که اگر با هوشیاری منتظر بمانم، ارادۀ خدا سرانجام خودش را به من خواهد شناساند.
Dexter
پول یک قرارداد عجیب است. وقتی می‌بینم افراد بیش‌ترین ساعات بیداری خود را چگونه می‌گذرانند، از اینکه پول اغلب جایگاهی تا این حد مهم یافته است دچار وحشت می‌شوم. البته این را نیز می‌دانم که ما در فرهنگی پول محور زندگی می‌کنیم. امروز تقریباً هر موضوع مورد توجهی در زندگی افراد، در نهایت به این‌گونه سؤالات ختم می‌شود که چقدر پول برایم تولید خواهد کرد، چقدر هزینه دارد، آیا واقعاً قادر به پرداخت هزینه‌هایش هستم؟ این یک خطای همه گیر است، اما تا زمانی که در این اجتماع هستیم، باید از قوانین آن اطاعت کنیم.
Dexter
کارم به هیچ‌وجه در بازاریابی برای خودم خوب نبود و طلب پول از مردم برای زمانی که صرف کرده بودم برایم سخت بود. این وضعیت دشوار سال‌ها مرا اسیر خود کرده بود تا اینکه سرانجام کسب درآمد کافی از فروش کتاب‌هایم به من امکان داد از گرفتن دستمزد برای روان‌درمانی دست بردارم. صرفاً از مردم می‌خواستم همان مبلغی را بپردازند که فکر می‌کردند آن جلسه ارزشش را داشته است. یک بار فردی به من پنجاه سنت پرداخت و زمانی مردی برایم چکی به مبلغ پنج هزار دلار برای یک جلسۀ یک ساعتی نوشت.
Dexter
باور دارم یافتن کاری که با معنا و رضایت‌بخش باشد یک وظیفۀ فکری نیست، بلکه وظیفه‌ای احساسی، عاطفی، شهودی و مبتنی بر فرایند ذهنی و شناختی است که تمامیت فرد را شامل می‌شود. در واقع در حالی‌که شاید ما یک حرفه را با دیدگاهی منطقی انتخاب می‌کنیم، رسالت اغلب بدون منطق ما را انتخاب می‌کند. معنایش این است که گوش دادن به اطلاعاتی که از خارج از قلمرو خودآگاه ایگو می‌آید، امری ضروری است. شما صرفاً با گوش سپردن به آن جنبه‌هایی از وجود خود که اغلب در فرهنگ ما ارزش‌زدایی شده‌اند می‌توانید از رسالت واقعی خویش آگاه شوید.
Dexter
دکتر یونگ برای شناسایی آن عقده‌هایی که افراد را آزار داده و در نتیجه ضعف روان‌رنجوری را آشکار می‌کنند، آزمون تداعی واژگانرا به کار برده بود. این آزمون توجه دکتر یونگ را به عقده‌هایی جلب کرد که در همۀ ما وجود دارند.
Dexter
اگر در تخیل فعال، یک تصویر خردکننده نمایان شد باید قادر باشید در برابرش بایستید.
Dexter
تخیل فعال؛ مکالمه‌ای است که شما با بخش‌های مختلف خودتان که در ناخودآگاهتان زندگی می‌کنند برقرار می‌کنید. به‌نوعی شبیه به رؤیا دیدن است، البته با این تفاوت که این بار شما کاملاً بیدار و خودآگاه هستید. در واقع کیفیت متمایز این تکنیک در همین است که شما به جای اینکه از طریق خواب به تخیل خود وارد بشوید، در بیداری به آن وارد می‌شوید. تعریف کوتاه این فرایند، «بلندبلند خواب دیدن» است. شما به تصاویر اجازه می‌دهید بالا بیایند و سپس در تخیل خود با این تصویرها صحبت می‌کنید و با آن‌ها وارد تعامل می‌شوید؛ این همان قسمت فعال ماجراست. این تصویرها اغلب پاسخ می‌دهند و حتی زمانی که می‌بینید دیدگاه آن‌ها کاملاً متفاوت از دیدگاه ذهن هوشیارتان هست، ممکن است بترسید. اغلب این مکالمات چیزهایی را به شما می‌گویند که هرگز از آن‌ها مطلع نبودید و افکاری را بیان خواهند کرد که هرگز در خودآگاهتان به آن‌ها نیاندیشیده بودید.
Dexter
وقتی به قلمرو آسمان چنگ می‌زنم، اغلب از عناصر زمینی زندگی‌ام بیش از آنچه باید انتظار دارم.
Dexter
این غیرمنطقی است که فکر کنیم خدا منطقی است یا هدایت الهی از یک مسیر خطی می‌گذرد و من اغلب احساس کرده‌ام هم‌چون خمیری در دستان سرنوشت هستم. تنها فضیلتی که می‌توانم مدعی آن باشم این است که بگویم هر بار که تقدیر مرا فراخواند، سر راهش نایستادم.
Dexter
شغل را ما انتخاب می‌کنیم، رسالت ما را انتخاب می‌کند
Dexter
دکتر یونگ از واژۀ هم‌زمانی برای اشاره به یک اتفاق با معنا استفاده کرده است. پدیدۀ هم‌زمانی وقتی رخ می‌دهد که رویدادی که در درون درک شده؛ مانند یک رؤیا یا بینش، ظاهراً به شیوه‌ای معنادار با یک واقعیت بیرونی متناظر می‌شود.
Dexter
معنویت ایگو محور، صرفاً رنج بیش‌تری برای فرد ایجاد می‌کند.
Dexter
زندگی مذهبیِ درست، گوش سپردن به ارادۀ خداوند هست. همان صدایی که صدای ملایم و کوچک درون نامیده می‌شود و در روان خودتان ظاهر می‌گردد.
Dexter
زندگی مذهبیِ درست، گوش سپردن به ارادۀ خداوند هست. همان صدایی که صدای ملایم و کوچک درون نامیده می‌شود و در روان خودتان ظاهر می‌گردد.
Dexter

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان