بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان اثر جری   رول

بریده‌هایی از کتاب راهبری زندگی با شهود درونی؛ متعادل‌کردن زمین و آسمان

۳٫۹
(۵۶)
حرکت به سمت پایین نیز می‌تواند یک حرکت مقدس و یک جهت مطلوب باشد.
Ghazale Lavasani
به نظر می‌رسد هدف از وجود انسان، ارتقا خودآگاهی است. ما این کار را با ساختن یک سطح از خودآگاهی و سپس قربانی کردن آن برای سطح بالاتری از خودآگاهی انجام می‌دهیم. به مرور زمان در آن سطح از خودآگاهی به استادی می‌رسیم و هنوز باید آن را برای سطح بالاتری از خودآگاهی قربانی کنیم.
Ghazale Lavasani
در زندگی خودم زمانی که تصمیم گرفتم به‌شدت عملکرد احساسی و درون‌گرایی‌ام احترام بگذارم، زندگی بسیار آسان‌تر جریان پیدا کرد. فقط پس از زندگی در هند در پنجاه سالگی و بودن در میان افرادی با خلق‌وخوی مشابه خود، به بینش و شجاعت کافی دست یافتم تا به آمریکا بازگردم و بدون اینکه پیوسته احساس بی‌کفایتی کنم، به زندگی درون‌گرا و احساسی خود ادامه دهم.
Ghazale Lavasani
زندگی من به‌نوعی در جست‌وجوی زندگی رهبانی صرف شده است که مناسب زندگی مدرن باشد
Ghazale Lavasani
هر کس نوعی کار دستی را پذیرفته بود؛ من نانوا و مسئول شستن ظرف‌ها بودم. ما هر آنچه می‌توانستیم انجام می‌دادیم تا هر بخش از روز به یک تجربۀ عبادی و زیستن در زمان حال تبدیل شود.
Ghazale Lavasani
ظاهراً هلن در حال سپری کردن شب‌های تاریک نفس خود بود. هر کسی که زندگی مذهبی را جدی می‌گیرد، احتمالاً چنین دوران‌های تاریکی را سپری خواهد کرد و درک نادرست چنین تجربه‌ای اتفاق شایعی است. این دوران به‌شدت تاریک و پر از رنجی عظیم است، زیرا شامل تسلیم کردن زندگی خود به یک مرکز هوشمندی است که فراتر از چیزی است که ایگو می‌تواند فراهم کند. در فردی که قابلیت نبوغ دارد، این مرحله قبل از شکوفایی خلاقیت رخ می‌دهد و در مورد هلن هم همین‌گونه بود.
Ghazale Lavasani
این رویدادهای درونی احتمالاً قدرتمندتر از آن هستند که ما فکر می‌کنیم.
Ghazale Lavasani
درست در همان زمانی که آرزویم انجام بهترین کارم بود، بدترین کارم را تولید کرده بودم؛ زیرا سعی می‌کردم به جای خودم فرد دیگری را خشنود سازم.
Ghazale Lavasani
کلیسا، کنیسه، معبد و مسجد بین ماوراءالطبیعه و زندگی روزانه واسطه می‌شوند؛ آنجا جای خوبی برای آشتی دادن جهان طلایی و دنیای زمینی است.
Ghazale Lavasani
من با نمادها و آیین‌های مسیحیت بزرگ شده بودم، اما آن‌ها برایم تهی شده بودند، جالب است که کار با رؤیاهایم و بعدها زندگی در میان هندوها در هند به من آموخت که آن نمادها واقعاً از چه سخن می‌گویند. به‌عنوان مثال، زمانی که توانستم درک کنم که تولد از باکره، به تولد یک خودآگاهی جدید در من اشاره دارد آن داستان معنای عمیقی برایم پیدا کرد.
Ghazale Lavasani
فردی که به سمت پسر یا دخترش در آن روزهای سختی که شجاعتشان را از دست داده‌اند، سنگ پرتاب نمی‌کند خردمند است. آن‌ها فقط به مدت یک یا دو روز شجاعت خود را از دست داده‌اند، اگر شما در پاسخ به پرتاب سنگ از طرف او به سمتش سنگ پرتاب نکنید، او دوباره شجاعت خود را باز می‌یابد.
Ghazale Lavasani
آموختم که وقتی یک بیمار نزد من می‌آید و می‌پرسد چه باید بکنم؛ پاسخ دهم نمی‌دانم، ما باید با رؤیاهایی که از درونت می‌آیند مشورت کنیم، چون به یقین پاسخ در خود توست و از من نمی‌آید
Ghazale Lavasani
خیلی زود دریافتم که تحلیل‌گر خرد کافی برای حل کردن مشکلات یک بیمار ندارد، اما رؤیا از این خرد بهره‌مند است.
Ghazale Lavasani
درمانگر تحلیلی باید برای حفظ تعادل روانی خود بسیار دقیق کار کند. بسیاری از تحلیل‌گران به بیماری بیماران خود آلوده می‌شوند، بنابراین داشتن یک همراه یا سرپرست تا به مدیریت این وضعیت کمک کند ضروری است.
Ghazale Lavasani
وقتی برای انجام کار درونی، در درون خود فرورفته‌اید ساکت بودن مستلزم انضباط بالایی است و انجام آن به تنهایی بسیار سخت است، اما دریافتم که قول دادن نزد یک فرد دیگر، به من کمک می‌کرد تا انضباط شخصی خود را حفظ کنم.
Ghazale Lavasani
من از او یاد گرفتم فردی که واقعاً تحت تأثیر جهان طلایی قرار گرفته باشد، از جمله چیزهایی که برای سفر درونی به آن نیاز خواهد داشت شجاعت است
flo
من در خانۀ خودمان عادت داشتم پس از شام فوراً به اتاقم بروم؛ زیرا هرگز هیچ موضوع جالبی برای صحبت با هیچ‌کس وجود نداشت. من تشنۀ داشتن مادر یا پدری بودم که دنیای درونی‌ام را درک کند، هر چند در آن زمان از این موضوع بی‌خبر بودم. در طول این مدت نمی‌دانستم چه چیزی می‌خواهم یا نیاز دارم، فقط حفره‌ای بزرگ در زندگی‌ام احساس می‌کردم. من به‌صورت ناخودآگاه جست‌وجو برای یافتن خانوادۀ حقیقی خود را آغاز کردم، نه خانواده‌ای که در آن متولد شده بودم، بلکه خانواده‌ای که از لحاظ عاطفی به آن تعلق داشتم و در آن احساس راحتی می‌کردم. خانواده‌ای که به زبان من سخن می‌گفتند، مرا می‌پروردند و بهترین مرا متجلی می‌کردند. اینجا بود که ضرورت وجود پدر و مادرخوانده را فهمیدم
flo
دستاورد زندگی من این بوده است که به یک ترکیب دست یابم که بیاموزم بهشت و جهنم یک مکان و زمان دیگر نیست، بلکه درست در همین جا و همین اکنون است؛ هر چند که برای درک این موضوع چندین دهه از عمرم به تقلا و کشمکش گذشت.
flo
امروز می‌فهمم که حقایق مختلف برای مراحل مختلف زندگی مهم هستند و کریشنا مورتی اشتباه بزرگی می‌کرد که خرد یک فرد کهنسال را به افرادی تصادفی از تمام گروه‌های سنی و موقعیت‌های مختلف در زندگی‌آموزش می‌داد.
Ghazale Lavasani
درست است که آگاهی فرد تعیین‌کنندۀ تجربۀ او از زندگی است. اما گفتن این سخن به یک جوان زمانی که او توانایی مدیریت دنیایش را ندارد بی‌فایده‌است.
Ghazale Lavasani

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان