بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فنون بیان نافذ | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب فنون بیان نافذ اثر احمد محمدی

بریده‌هایی از کتاب فنون بیان نافذ

۴٫۲
(۱۸)
هرکس برای ادامهٔ حیات به یک جهان‌بینی متوسل می‌شود تا با توجه به آن آموزه‌ها راحت‌تر با امور روبه‌رو شود.
.
اعتقادات هر شخص در حقیقت دیدگاه و ادراک او از جهان است؛ بنابراین سهم مهمی در رویارویی او با مسائل مربوط به زندگی دارد.
.
یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تمرکز حواس، توجه‌کردن به تنفس است. از لحظه‌ای که دم عمیق را شروع می‌کنید تا آخرین لحظه که هوا را بیرون می‌کنید، به فرایند تنفس و صدای آن توجه کنید
.
شاید مهم‌ترین تأثیر تنفس عمیق که خیلی سریع هم به چشم می‌آید، آرامش است. با هر نفس عمیقی که می‌کشید هم ذهن شما آسوده‌تر می‌شود و هم جسمتان
.
آنچه سبب تفاوت رفتار انسان‌ها در لحظه‌های مشخص و مشترک می‌شود، طرز فکری است که به آن اتفاق دارند و اینکه از چه زاویه‌ای به آن مسئله نگاه می‌کنند. بر اساس این، افرادی که افکار و باورهای منفی دارند زودتر و شدیدتر از افرادی که باورهای مثبت و نگرش‌های مثبت‌تری دارند آرامش خود را از دست می‌دهند.
.
افکار و باورهای انسان نقش مهمی در آرامش او دارند و قوی‌ترین منابع ذهنی برای بر هم زدن آرامش فرد هستند.
.
به‌طور حتم اگر شخصی بخواهد گاهی تنها باشد، دلیل عصبیت و بیماری او نیست. هرکس خودش و زندگی را جدی بگیرد لازم است گاه‌گاهی در تنهایی و تفکر به سر برد. فقط وقتی می‌توان عزلت‌گزینی را عصبی دانست که علت آن ترس و انزجار از ارتباط با دیگران است.
.
افرادی که شناخت کافی از خود، مهارت‌ها و توانایی‌هایشان ندارند معمولاً اعتمادبه‌نفس ندارند، بر اساس این می‌توان در رفتار و گفتار این افراد نشانه‌های نبود اعتمادبه‌نفس را مشاهده کرد.
.
خانواده‌های کمال‌طلب و ایده‌آلیستی که انتظار دارند فرزندشان بی‌نقص‌ترین و کامل‌تری ویژگی‌ها را داشته باشد، به‌دلیل ریزبینی که در رفتار و گفتار او انجام می‌دهند زمینه‌ساز خجالتی‌شدن در فرد هستند.
.
وسواس حفظ ظاهر: شاید بارها شنیده‌اید که ظاهر خوب مساوی است با شخصیت خوب. این باور برگرفته از فرهنگ زندگی ماست. هر روز در اطرافمان می‌بینیم که به افراد جذاب و خوش‌پوش بیشتر توجه، و خدمات بیشتری به آنها ارائه می‌ِشود. وقتی چنین تفکری را توسعه می‌دهید، به‌تدریج از حیطهٔ فرهنگ خارج، و به وسواس شخصیتی دچار می‌شوید؛ یعنی احساس می‌کنید تا زمانی که ظاهر خوبی نداشته باشید دیگران شما را دوست نخواهند داشت. تصور می‌کنید اگر ظاهرتان جذاب و آراسته نباشند دیگران حتی هم‌جنس‌هایتان رفتاری نامناسب و ناخوشایند با شما خواهند داشت. باورتان این است که بدون داشتن ظاهری زیبا نمی‌توانید گلیمتان را از آب بیرون بکشید. درواقع، ظاهرتان پاسپورت شما برای ورود به جادهٔ موفقیت است.
.

حجم

۲۲۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۲۲۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۹,۵۰۰
۵۰%
تومان