بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کافه خنده | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب کافه خنده اثر علیرضا لبش

بریده‌هایی از کتاب کافه خنده

نویسنده:علیرضا لبش
امتیاز:
۳.۶از ۳۱ رأی
۳٫۶
(۳۱)
«امروز قضیه فراموش كردن كتابم را برای خانم معلممان تعریف كردم. خانم معلم گفت: ‘تو استعداد سیاست‌مدار شدن را داری. چون خیلی خوب فراموش می‌كنی.’ گفتم: ‘من سعی می‌كنم خوب درس بخوانم تا در آینده سیاست‌مدار شوم.’
Mahdi Hoseinirad
حالا اگر باز هم مایل به خواندن این صفحه هستید، باید خدمتتان عرض کنم که در همین سطر یک چاه وجود دارد که آخ... شما حتماً حالا ته چاه هستید و پایتان حتماً شکسته است.
Sajjad Nikmoradi
باز بروید از هر که دم دستتان بود بپرسید که بهترین هنرپیشه فیلم طنز(!) از روز نخست تا هذا الیوم کیست؟ به احتمال نود درصد نود درصدشان می‌‌گویند که فلانی که خوب آموخته است تا همه را تحقیر و به همه توهین کند تا آنجا که با بی‌شرمی و یا وقاحتی بی‌نظیر قصد اهانت به سردار ملی، ستارخان، و سالار ملی، باقرخان، را داشت!
Sajjad Nikmoradi
پیرزن سر سیاه زمستان آواره شد و رفت خانه سالمندان كهریزك. گنجشك خیابانی شد و مورد سوء استفاده فروشندگان تخم‌مرغ قرار گرفت. خر كارتن‌خواب شد و از طرف اداره مبارزه با خودرو‌های فرسوده جمع‌آوری و اوراق شد. مرغ به دو صورت كنتاكی و سوخاری توسط یك فیلسوف سرشناس میل شد. سگ هم، در حالی كه دچار بحران هویت و یأس فلسفی شده بود، به صورت مخفیانه وارد مترو شد و خود را به زیر قطار انداخت.
fatemeh_z_gh09
پیرزن این‌ها را گفت و رفت خوابید و اتفاقاً كلاغ هم همان‌جا از سرما خشكش زد و افتاد و مرد.
fatemeh_z_gh09
چرخه طبیعت دو تا آهو رفتن به صحرا برای چریدن دو تا شیر رفتن به صحرا برای شكار دو تا آهو دو تا آدم رفتن به صحرا برای شكار دو تا شیر دو تا عزرائیل رفتن به صحرا برای شكار دو تا آدم خوش به حالِ كركسا و لاشخورا كه همیشه دنیا به كامشونه.
maryam mafakheri
چگونه یک معلم نمونه باشید □ دانش‌آموزان را به ترک تحصیل ترغیب کنید. آن‌ها را از عواقب درس خواندن آگاه کنید. به آن‌ها واقعیت‌ها را بگویید. به آن‌ها بگویید که چه انسان‌هایی با مدارک بالا از بیکاری راهی تیمارستان شده‌اند. به آن‌ها توصیه کنید از همین سنین نوجوانی جذب بازار کار و حرفه شریف دلالی شوند. آن‌ها را متوجه این قضیه کنید که حتی داشتن سواد خواندن و نوشتن می‌تواند چه تأثیرات منفی در آینده آن‌ها بگذارد. □ با دانش‌آموزان خود طوری برخورد کنید که جرئت نفس کشیدن را هم سر کلاس شما نداشته باشند. در صورت شنیدن صدای نفسشان با برخورد فیزیکی آن‌ها را به بیرون از کلاس هدایت کنید. در این کار آن‌قدر پیش بروید تا کلاس شما خالی شود و آرامش و سکوت به کلاس برگردد. □ روش‌های جدید اداره کلاس و تدریس با اینکه روش‌های خوبی هستند ولی به درد خواهرِ پدر همان‌‌ها می‌خورند.
maryam mafakheri
بریم تا یكی از مهم‌ترین صف‌های زندگی رو نشونت بدم.» رفتیم به سلف‌سرویس. جلوی سلف چند صف تشكیل شده بود. گفت: «صف اول، صف ژتون غذاست. صف دوم، صف بن دانشجوییه. صف سوم، صف كارت هوشمند غذاست كه معرف دانشگاه و دولت الكترونیكیه. صف چهارم، صف خود غذاست كه البته اون هم به شعباتی تقسیم می‌شه. بچه‌های سال دومی ورودی‌ها رو تو صف خودشون راه نمی‌دن. بچه‌های سال سومی سال دومی‌ها رو. بچه‌های فارغ‌التحصیل هیچ كدوم رو. بچه‌های فوق‌لیسانس از پنجره روبه‌رویی غذا می‌گیرن، بچه‌های دكترا از در پشتی، گربه‌های سلف هم از دیوار.» گفتم: «پس صف ما كجاست؟» گفت: «شما باید از دریچه كولر وارد بشید.»
maryam mafakheri
جایگاه طنز در ایران چگونه است؟ مثل جایگاه هندوانه در شب یلداست! واجب است. اما مدتی است دارد فراموش می‌شود. یا اگر واضح‌تر بگویم مثل جایگاه لباس است كه در زمستان نیازش را بیشتر احساس می‌كنی. هر چند تمام وقت سال به پوشیدنش نیاز داری. تیغ طنزت خیلی بُرنده است؟ من تنها یك چیز بُرنده داشتم، چاقوی میوه‌خوری‌ام كه این روزها ترجیح می‌دهم آن را هم غلاف کنم. صابون طنزت تا به حال به تن کسی خورده؟ طنز من خیلی بهداشتی است و صابونش را به كس دیگری قرض نمی‌دهد. رابطه‌ات با طنز سیاسی چطور است؟ چیزی به نام طنز سیاسی خوب نیست، چون سیاست پدر و مادر ندارد. ولی طنز پدر و مادر و جد اندر جدش مشخص است. پس خوب نیست این دو تا با هم نشست و برخاست كنند. و حسن ختام... با هم بخندیم، نه به هم.
maryam mafakheri
رابطه‌ات با طنز سیاسی چطور است؟ چیزی به نام طنز سیاسی خوب نیست، چون سیاست پدر و مادر ندارد. ولی طنز پدر و مادر و جد اندر جدش مشخص است. پس خوب نیست این دو تا با هم نشست و برخاست كنند.
Arezuwishi

حجم

۱۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان