بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب درمان رودرواسی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب درمان رودرواسی اثر عبدالرضا بهین

بریده‌هایی از کتاب درمان رودرواسی

انتشارات:فرهنگ و دانش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲۲ رأی
۴٫۵
(۲۲)
انفعال یعنی اهمّیت ندادن به نیازها و خواسته‌های خود و پذیرفتن خواسته‌های دیگران، حتّی اگر این خواسته‌ها به ضرر فرد باشند. افراد كمرو و دارای رودربایستی با این سبك ارتباط برقرار می‌كنند.
Reyhan
برخلاف تعریف لغوی، از نظر کاربردی، فردی که رودرواسی دارد قصد احترام گذاشتن به دیگران را ندارد، بلکه توانایی گفتن کلمات، جملات یا انجام اعمالی را ندارد (بدلیل ناتوانی، نه بدلیل احترام گذاشتن). منظور از رودرواسی، مجموعه شرایط و نحوه‌ی رفتار فردی است كه بدون رضایت، تمایل و یا آگاهی، تحت تأثیر رفتار و نفوذ دیگران قرار بگیرد، به‌طوری كه عواقب ناخوشایندی برای او در پی داشته باشد. یكی از عواقب آن، نارضایتی از رفتار منفعلانه‌ای است كه موجب آسیب رساندن به سلامت روحی و شخصیت او می‌شود. به‌عبارتی دچار خودخوری می‌شود و عزّت‌نفس و اعتماد به نفس او تهدید می‌شود و خطراتی جدّی مانند جسمی، مالی، شغلی، خانوادگی، جنسی، سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و ... برای او در پی خواهد داشت.
Reyhan
كسی كه تحت رودرواسی، به دیگران «بله» می‌گوید، مجبور است در عمل به كسانی كه به آن‌ها تعهّداتی دارد «نه» بگوید. یعنی وی دقیقاً برعكس عمل می‌كند، باید به دیگران «نه» بگوید، چون تعهدی نسبت به آن‌ها ندارد و به كسانی كه متعهّد است «بله» بگوید. خوبی بیش از حدّ، همیشه در اولویتِ اول قرار دادن دیگران به‌جای خود، كمرویی، ترس از ابراز وجود، بی‌نظری، سعی در راضی نگه‌داشتن اطرافیان، منجی دیدن خود، همه فن حریف دیدن خود برای حل مشكل دیگران به‌عنوان یك آچار فرانسه برای دوستان، اطرافیان و نظیر این‌ها، ویژگی‌های رفتاری و فكری كسانی است كه با دیگران رودرواسی دارند
Reyhan

حجم

۳۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد