بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب درمان رودرواسی | طاقچه
کتاب درمان رودرواسی اثر عبدالرضا بهین

بریده‌هایی از کتاب درمان رودرواسی

انتشارات:فرهنگ و دانش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲۲ رأی
۴٫۵
(۲۲)
ـ عزّت نفس : احترام به خود و ارزش قایل شدن برای خود. خودپنداره‌ی مثبت.
احمد
كسی كه با مردم رودرواسی دارد، شاید می‌خواهد آن‌ها را شاد سازد، ولی نمی‌تواند و نخواهد توانست همه‌ی اطرافیان خود را شاد سازد، حتّی اگر هم موفّق به این كار شود، خودش غمگین می‌شود زیرا رویاهایش، شادی‌هایش، خواسته‌های شخصی‌اش و رضایت افراد مهم و نزدیكش را از دست می‌دهد.
mohsen
كسی كه تحت رودرواسی، به دیگران «بله» می‌گوید، مجبور است در عمل به كسانی كه به آن‌ها تعهّداتی دارد «نه» بگوید. یعنی وی دقیقاً برعكس عمل می‌كند، باید به دیگران «نه» بگوید، چون تعهدی نسبت به آن‌ها ندارد و به كسانی كه متعهّد است «بله» بگوید.
Elham
اگر قرار است با گفتن «نه» یا مخالفت با كسی، حمایت و محبّت او را از دست بدهید. باید بدانید كه او شما را ابزاری می‌بیند برای رسیدن به اهداف خود، پس نگران از دست دادن وی نباشید.
123
بهتر است یكی از سیاست‌های زندگی‌تان این باشد كه تمام رمز و راز و جزییات زندگی‌تان را دیگران و اطرافیانتان ندانند یعنی جزییات زندگی خود را آشكار و علنی نسازید زیرا این موضوع باعث داشتن توقع آنان از شما و خلع سلاح شدن شما و نداشتن دلیل برای نه گفتن می‌گردد
123
برای آن‌كه تحت رودرواسی قرار نگیرید این كلمات متناسب با موقعیت‌های مختلف می‌توانند به شما كمك كنند :" نه متشكرّم‌، من سیاستی دارم كه ... "‌، " من برنامه‌ای دارم كه این كار جز برنامه‌ی من نیست" (ولی نیاز نیست سیاست یا برنامه‌تان را بگویید)‌، " تعهّد دیگری دارم " (بدون گفتن تعهّدتان)‌، "حالا نه"‌، "ترجیح می‌دهم این كار نكنم"‌، " الآن نمی‌توانم جواب بدهم"‌، "چه نفعی برای من دارد؟"‌، "عجله برای چی؟"‌، " برای تصمیم‌گیری فرصت هست" ،" كاش می‌شد آره بگویم" و ...
123
درنظر گرفتن افراطی خود، باعث خودخواهی می‌شود، درنظر نگرفتن خود و در نظر گرفتن افراطی دیگران باعث « خوبی بیش از حد» می‌شود و اگر توأم با ناتوانی برای گرفتن حق خود باشد، منجر به رودرواسی می‌شود. ولی اگر فرد بتواند، بین تأمین خواسته های خود و دیگران تعادلی ایجاد نماید یعنی توانایی حفظ و دفاع از حقوق خود را داشته باشد و به حقوق دیگران احترام بگذارد، فردی متعادل و بی رودرواس(بی‌رودربایست) شناخته می‌شود.
Reyhan
رودربایستی: در تداول عامه، مأخوذیت به حیا. حالت شرم از گفتن گفتاری یا کردن کرداری به ملاحظه حرمت شخص حاضر که این گفته یا کرده خلاف احترام اوست.
Reyhan
۱- فرد دارای رودرواسی با عقب نشینی، کوتاه آمدن و تسلیم شدن رفتار میکند. ۲-  فرد پرخاشگر با جنجال و دعوا رفتار می‌کند. ۳-  فرد جرأت مند در عین جدیت و قاطعیت، با احترام رفتار میکند.
معین کرمانی
ـ لازم نیست وقتی كه نسبت به موضوعی نظری موافق یا مخالف دارید به كسی كه به شما اصرار می‌كند، دلیل‌تان را بگویید، مگر آن‌كه دلیل‌تان به اندازه‌ی كافی محكم و قانع‌كننده باشد و بر آن اصرار داشته باشید. شاید گفتن داستان پیر زنی كه سركه‌ای ۷ ساله برای خودش طی ۷ سال ساخته بود و وقتی كه كسی از وی خواست تا یك استكان از آن را به وی دهد جواب پیر زن نشان‌دهنده امتناع و قانع‌كنندگی و صراحت بود كه در مقابل درخواست‌كننده گفت: " اگر طی ۷ سال گذشته سركه‌ام را استكان استكان می‌بخشیدم، الآن چیزی به‌عنوان سركه ۷ ساله نداشتم ..." به درك بهتر موضوع كمك كند. پس اگر خواستید دلیل بیاورید، دلیل شما نیز باید دارای چنین ویژگی‌هایی باشد یعنی قانع‌كنندگی، صراحت، امتناع و در صورت نیاز اصرار.
Sajjad

حجم

۳۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳۷۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد