بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رک و راست باشید (مدیریت افراد و تیم‌ها برای کسب بهترین نتایج) | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب رک و راست باشید (مدیریت افراد و تیم‌ها برای کسب بهترین نتایج) اثر کیم اسکات

بریده‌هایی از کتاب رک و راست باشید (مدیریت افراد و تیم‌ها برای کسب بهترین نتایج)

۳٫۳
(۱۵)
کلمه رئیس را ترجیح می‌دهم زیرا تمایزات بین رهبری و مدیریت، منتج به تعریف رهبران و مدیران به این صورت می‌شود که رهبران آدم‌های بی‌خودی هستند که در واقع کاری نمی‌کنند و مدیران، مجریان کم‌اهمیت هستند. همچنین تفاوت سلسله‌مراتبیِ دشواری بین این دو کلمه وجود دارد، به این صورت که اگر رهبران، به سطح موفقیت خاصی دست پیدا کنند، لازم نیست دیگر مدیریت کنند؛ و مدیران جدید نیز نباید رهبری کنند.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
در اپل همچون گوگل، رئیس برای دستیابی به نتایج بایستی بیشتر از اینکه به افراد بگوید چه کار انجام دهند، به آنها گوش دهد و آنها را درک کند؛ بیشتر از اینکه هدایت و رهبری کند، بحث کند؛ بیشتر از اینکه تصمیم‌گیرنده باشد، افراد را به تصمیم‌گیری ترغیب کند؛ بیشتر از اینکه دستور بدهد، افراد را متقاعد کند؛ و بیشتر از اینکه بداند، بیاموزد.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
درآمد کسب‌وکارهایی که رهبری می‌کردم، ده‌ها برابر شد و به چند میلیارد دلار رسید. بیشترِ رشد، محصول‌محور بود نه فروش‌محور. در زمینه بهره‌وری وسواس داشتیم، و با اینکه رشد درآمدی بسیار سریعی داشتیم رشد پلکانی، ولی از تعداد کارکنان در شمال آمریکا کاستیم. با گذشت زمان، تعداد تیم‌های من افزایش پیدا کرد و علاوه بر اَدسِنس، شامل تیم‌های یوتیوب جهانی، فروش آنلاین دابل‌کلیک ، و تیم‌های عملیاتی شد. ما با یک تیم در شمال آمریکا شروع کردیم و فرهنگ بخصوص و دوست‌داشتنی تیم به حدی قوی بود که یک نیروی اتحادی را بین دوبلین، سائو پائولو، بوئنوس آیرس، نیویورک، مونتن ویو، سیدنی، سئول، توکیو، پکن و سنگاپور ایجاد کرد.
کاربر ۱۱۴۶۷۲۶
یاد گرفتیم که در جلسات کارمندان تصمیم‌گیری نکنیم، بلکه وظیفه تصمیم‌گیری را به افرادی که به واقعیات واقف‌ترند، بسپاریم. کارهای مؤثرتری را شروع کردیم، می‌خواستیم صحبت افراد با مقامات را در تمام سطوح سازمان ایمن و تبدیل به یک فرهنگ کنیم؛ روشی به نام تصحیح هفتگی مدیر را امتحان کردیم، و همچنین جلسات بازخورد مدیر را با دقت طراحی نمودیم.
کاربر ۱۱۴۶۷۲۶
همیشه بر افرادی تمرکز می‌کردم که احتمال بیشتری داشت ارتقا پیدا کنند، فکر می‌کردم با این کار، رشد شرکت افزایش می‌یابد. مدیر اپل گفت که همه تیم‌ها برای عملکرد درست، به اندازه رشد به ثبات هم نیاز دارند، و اگر تمامی افراد برای ارتقای خود بجنگد، کارها به درستی پیش نمی‌رود. او افرادی از تیم خود را که نتایج استثنایی کسب کرده بودند ولی یک مسیر رشد تدریجی را طی می‌کردند، راک استارها می‌نامید زیرا که همچون صخره جبل‌الطارق در تیم او بودند.
sara
رئیس برای دستیابی به نتایج بایستی بیشتر از اینکه به افراد بگوید چه کار انجام دهند، به آنها گوش دهد و آنها را درک کند؛ بیشتر از اینکه هدایت و رهبری کند، بحث کند؛ بیشتر از اینکه تصمیم‌گیرنده باشد، افراد را به تصمیم‌گیری ترغیب کند؛ بیشتر از اینکه دستور بدهد، افراد را متقاعد کند؛ و بیشتر از اینکه بداند، بیاموزد.
محسن

حجم

۷۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۷۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد