بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید | صفحه ۶۶ | طاقچه
کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر ساره حسینی عطار

بریده‌هایی از کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

۳٫۷
(۵۴۲)
فهرستی از تمامی روش‌هایی که تلهٔ شما را نمایان می‌سازد تهیه کنید: زمانی که احساس ناامنی، ناکارآمدی و یا نسبت به طردشدن احساس نگرانی می‌کنید؛ زمانی که خود را با دیگران مقایسه و یا احساس حسادت می‌کنید، زمانی که نسبت به بی‌احترامی حساس می‌شوید و یا در برابر انتقاد موضع دفاعی می‌گیرید. زمانی که به خودتان اجازه می‌دهید تا مورد بدرفتاری واقع شوید چرا که معتقدید لیاقتِ بهتر از این را ندارید. هر موقعیتی که احساس نقصِ شما را تحریک می‌کند، روی کاغذ بیاورید.
الهام
قطعاً شما به دنبال شریکی نیستید که هیچ امیدی برای یک رابطهٔ باثبات به شما «نمی‌دهد»، بلکه جذب افرادی می‌شوید که امید ثبات می‌دهند، اما نه امیدی تمام و کمال که ترکیبی از ترس و امید را ارائه می‌دهد. در این شرایط احساس خواهید کرد که می‌توانید شخص مقابل را برای همیشه برای خود داشته باشید و یا حداقل می‌توانید کاری کنید که آن شخص به شکلی باثبات‌تر با شما در ارتباط باشد. شما جذب افرادی می‌شوید که تا اندازهٔ مشخصی تعهد و نزدیکی نشان می‌دهند اما نه به آن اندازه که صددرصد اطمینان حاصل کنید که برای همیشه با شما می‌مانند. زندگی در یک رابطهٔ عاشقانهٔ بی‌ثبات به شما احساس راحتی و آشنایی می‌دهد. این همان چیزیست که همیشه می‌شناخته‌اید. بی‌ثباتی می‌تواند از طریق تولید جریان ثابتی از جاذبه و احساس، همیشه تلهٔ شما را فعال نگه دارد. انتخاب شریکی که حقیقتاً کنار شما وجود ندارد، تضمین می‌کند که شما ترک‌شدن دورهٔ کودکی خود را تکرار خواهید کرد.
الهام
نشانه‌های خطر در اولین مراحل قرار گذاشتن ممکن است به سوی رابطه با افرادی کشیده شوید که مستعد ترک‌کردن شما هستند. در اینجا چند نشانهٔ خطر را برای شما بازگو می‌کنیم. این‌ها نشانه‌هایی هستند که هشدار می‌دهند رابطهٔ شما در حال گسترش تلهٔ ترک‌شدن است. نشانه‌های خطر در شریکی مستعدِ ترک‌کردن ۱. شریک شما تعهد طولانی را نمی‌پذیرد چرا که ممکن است فردی متأهل و یا درگیر رابطهٔ دیگری باشد. ۲. شریک شما به طور همیشگی برای گذراندن زمان با یکدیگر در دسترس نیست. (مثلاً زیاد سفر می‌کند، دور از شما زندگی می‌کند و یا به‌کارش معتاد است) ۳. شریک شما از نظر احساسی بی‌ثبات است (مثلاً مشروب می‌نوشد، مواد مخدر مصرف می‌کند، افسرده است یا نمی‌تواند شغل عادی خود را حفظ کند) و نمی‌تواند از نظر احساسی و به شکلی باثبات در کنار شما باشد. ۴. شریک شما برای اینکه در روابطش محدود نشود نیاز به آزادی دارد. او این آزادی را می‌خواهد که هم‌زمان چندین معشوق داشته باشد.
الهام
اگر تلهٔ شما بحرانی باشد، حتی اختلالات کوچک نیز چنین احساساتی را برای شما به همراه خواهد داشت. احساس می‌کنید که اگر رابطهٔ شما با شخصی که دوستش دارید از دست برود، ناگهان به تنهایی محض دچار خواهید شد. برخی از افرادی که گرفتار تلهٔ ترک‌شدن هستند، به کلی از روابط صمیمانه اجتناب می‌کنند. آن‌ها تنهایی را به فقدانِ مجدد ترجیح می‌دهند.
الهام
با دقت به زندگی خود و هرگونه دلیل که تلهٔ شما را زیر سؤال می‌برد بنگرید. به دنبال هر راه ممکنی برای تغییر بگردید. آیا شرایطی وجود داشته که تلهٔ زندگی شما را بی‌اعتبار کند؟ آیا مورد تجاوز واقع شده‌اید؟ آیا به‌خاطر ترس از طردشدن و شکست، از تلاش‌کردن سر باز زده‌اید؟ آیا دوستان، شریک زندگی، رئیس و افرادی را انتخاب کرده‌اید که تلهٔ زندگی شما را تشدید می‌کنند؟ سعی کنید نقش یک وکیل‌مدافع را بر علیه تلهٔ خود ایفا کنید.
کاربر ۱۴۷۹۵۸۶
سرچشمهٔ تله را در دوران کودکی‌تان پیدا کنید. زخم دوران کودکی را در درون خود حس کنید. دومین قدم، «حس» کردنِ تله زندگیتان است. ما به این باور رسیده‌ایم که تغییرِ یک رنجشِ عمیق، بدونِ تسکین‌دادنِ آن امری بسیار مشکل است. همهٔ ما ساز و کارهایی برای جلوگیری از این رنجش داریم. متأسفانه با جلوگیری و سرکوب رنجش نمی‌توانیم با تله ارتباط کامل برقرار کنیم.
کاربر ۱۴۷۹۵۸۶
ویژگی‌های تلهٔ ترک‌شدن است. در طول جدایی‌ها، دنیل هر از گاهی با مردان دیگر قرار می‌گذارد اما به هیچ‌کدام از آن‌ها جز رابرت علاقه‌مند نمی‌شود. آدم‌های محکم و استوار او را خسته می‌کنند. دنیل برای تغییر این الگو به روش‌های زیر عمل کرد؛ روش‌هایی که ما نیز به مراجعین توصیه می‌کنیم: ۱. تلهٔ خود را بشناسید و روی ان عنوان بگذارید در اولین قدم باید تلهٔ مربوط به خود را تشخیص دهید. با پاسخ به پرسشنامه‌ای که در فصل دوم مطرح کردیم، می‌توانید تلهٔ خود را بشناسید. همین که تله را بشناسید و دریابید که چگونه بر زندگی شما اثر می‌گذارد، در موضع بهتری برای تغییر آن قرار می‌گیرید. با انتخاب یک «اسم» برای تله (مانند تلهٔ نقص یا تلهٔ وابستگی) و با مطالعه در مورد آن تله در نیمهٔ دوم این کتاب می‌توانید به خودشناسیِ بهتری دست پیدا کنید. زندگی برای شما روشن‌تر می‌شود. قدم اول همین «بینش» است.
کاربر ۱۴۷۹۵۸۶
اغلبِ ما، به ترکیبی از تسلیم‌شدن، فرارکردن و ضدحمله روی می‌آوریم. باید یاد بگیریم تا برای غلبه بر تله‌های زندگی و رسیدن به سلامتِ دوباره، این شیوه‌های غلبه را تغییر دهیم. فصل بعدی به شما نشان خواهد داد تا چگونه بدون تسلیم، فرار و ضدحمله، به شکلی مؤثر با تله‌های زندگی خود روبه‌رو شوید.
کاربر ۱۴۷۹۵۸۶
آسیب‌پذیریِ سهمگین است. ضدحمله‌های ما برای مواجهه با تله‌ها به ما کمک می‌کنند اما زمانی که این ضدحمله ها شدید شوند، نتیجهٔ معکوس می‌دهند و به خودمان آسیب می‌رسانند. ضدحمله‌ها در «ظاهر»
کاربر ۱۴۷۹۵۸۶
فرارکردن، چیزی را «احساس» نمی‌کنیم، تنها زندگی احساسیِ خود را زیر پا می گذاریم. زندگی بی روحی خواهیم داشت و نمی‌توانیم درد و لذت واقعی را تجربه کنیم. از آنجایی که از مواجهه با مشکلات دوری می‌کنیم، در نهایت کارمان به رنجاندن اطرافیانمان منتهی می‌شود. همچنین آمادهٔ دریافت عواقب وحشتناکی انواع اعتیاد همچون اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی خواهیم بود.
کاربر ۱۴۷۹۵۸۶

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۹ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان