بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر معلمی (۱۲۰ راهکار‌ مهم در تدریس و کلاس‌داری) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هنر معلمی (۱۲۰ راهکار‌ مهم در تدریس و کلاس‌داری) اثر منصور متین

بریده‌هایی از کتاب هنر معلمی (۱۲۰ راهکار‌ مهم در تدریس و کلاس‌داری)

نویسنده:جانی یانگ
انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۴.۲از ۴۴ رأی
۴٫۲
(۴۴)
در اسلحه‌خانه‌ی معلم، «نگاه» یکی از مهم‌ترین سلاح‌هاست. خوب است که این سلاح همیشه دَم دست باشد. اساساً، نگاه برای آن است که بدون استفاده از الفاظ به کسی بگویید ناراحت شده‌اید. تأثیر نگاه بسیار زیاد است به شرطی که آن را تمام و کمال به کار اندازید و آن را بجا به کار ببرید؛ ولی بیش از اندازه هم آن را به کار نبرید. برای مثال، اگر داشتید مطلبی را برای کلاس توضیح می‌دادید و حرف شما را قطع کردند، وسط جمله بایستید و به دانش‌آموز مقصر خیره‌خیره نگاه کنید. البته مدت خیره شدن اندازه‌ای دارد. اگر زیاد خیره شدن را طول بدهید، ممکن است او حرف نامناسبی بزند. اگر خیلی‌کوتاه نگاه کنید، قدرت تأثیرش کافی نخواهد بود. در حین نگاه با خود بشمارید: هزار و یک، هزار و دو، هزار و سه. سپس نگاه‌تان را برگردانید و جمله‌ای را که می‌گفتید ادامه دهید. من تضمین می‌دهم که این تکنیک را بسیار مؤثر خواهید یافت.
sadeghi
قانون طلایی این است که تحت هیچ شرایطی، در کلاس درس با دانش‌آموز به مشاجره نپردازید. همین که شما با آنها به مشاجره بپردازید خود نشانه‌ی آن است که آنها بر اوضاع مسلط شده‌اند. اگر دچار اشتباه مشاجره با دانش‌آموزان شوید، این کار می‌تواند به سادگی موجب بر هم خوردن جلسه شود. در عوض، از آنها بخواهید که بعد از جلسه بیایند و شما را ببینند؛
sadeghi
هر روز فهرستی را از آنچه انجام داده‌اید، به شکلی ساده تهیه کنید. بعد از بازگشت از مدرسه، دقایقی را صرف این کنید که مهم‌ترین کارهای انجام‌شده خود را یادداشت کنید. کارهایی را بنویسید که احساس می‌کنید در انجام آن خوب عمل کردید. تمام قرارها و برنامه‌های‌تان را در یک برگه و تمام آنچه «باید انجام داد» را در برگه‌ی دیگری بنویسید
sadeghi
حقیقت دارد که اعمال و رفتار آدم گویاتر و رساتر از حرف‌های اوست. تا آنجا که به خودتان مربوط است، مطمئن شوید که: - ظاهرتان متناسب با حرفه معلمی باشد و لباس‌تان را مرتب پوشیده باشید وگرنه چطور می‌توانید به شاگردان تذکر دهید که مرتب باشند؟ - خودتان درست سر ساعت در جلسه حاضر شوید وگرنه چطور می‌توانید به آنها بگویید چرا دیر آمدی؟ - خودتان منضبط باشید وگرنه حرف‌تان در خصوص اینکه چرا آنها وسایل‌شان را فراموش کرده‌اند، بی‌تأثیر خواهد بود.
sadeghi
بزرگ‌ترین نکته درباره‌ی تدریس این است که هرگز از آموختن دست برندارید
MimReKaf
عمل و رفتار گویاتر و رساتر از حرف است
Gisoo
وقتی شاگردان با شما غیرمؤدبانه رفتار می‌کنند، شما باید در مقابل مؤدب و آرام بمانید و با زبان سکوت حرف بزنید.‌ بدین روش، همیشه به شاگردان یادآور می‌شوید که: «من با شما مؤدبم و دوست دارم شما هم با من مؤدب باشید.» در صورت رعایت این موازین، نه‌تنها شما با ادب خود آنها را به زانو در می‌آورید بلکه با این رفتار به شما احترام هم می‌گذارند.
sadeghi
یک شخصیت کلاسی منحصربه‌فرد برای خودتان داشته باشید و سعی کنید خیمه‌تان را بین دو قطب مذکور برپا کنید.
میریام
بسیار مهم است که ثبات رأی داشته باشید! وقتی با دانش‌آموزان دردسرساز کار می‌کنید، پایبند بودن به روش خود بسیار اهمیت دارد؛ زیرا دانش‌آموزان زود پی می‌برند که شما واقعاً به گفته‌های خود عمل می‌کنید.
Mohammad Ali Zareian
اگر حدود پنج تا ده دقیقه خود را به خوشحالی بزنید، اتفاق جالب توجهی خواهد افتاد: واقعاً خوشحال خواهید شد.
نیلوفر

حجم

۱۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۵۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۳۲,۰۰۰
۲۰%
تومان