بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هزار خورشید تابان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی

بریده‌هایی از کتاب هزار خورشید تابان

۴٫۵
(۲۱۹)
«از هر نظر، زن و مرد با هم برابر هستند و وقتی که مردها سربرهنه هستند، دلیلی ندارد که خانم‌ها سرشان را بپوشانند.»
پریسا
خدا که انسان نیست از کسی کینه بگیرد.
hiba
کمک‌های مالی که به افغانستان وعده دادند فقط حرف است. روند بازسازی آرام پیش می‌رود، فساد فراوان است، طالبان در حال تجدید قوا هستند و برای انتقام خیلی زود برمی‌گردند و به زودی دنیا، افغانستان را فراموش می‌کند.
نسا
یک روز ملا پیش مریم اعتراف کرد که خودش معنی بعضی از کلمات قرآن را نمی‌داند ولی از لحن سحرآمیز کلمات عربی روی زبان خوشش می‌آید و به او آرامش می‌دهد و قلبش را راحتی می‌دهد. «مریم جون، به تو هم آرامش می‌دهد، هر موقع که درمانده شدی، بخوان و مطمئن باش که جواب می‌گیری. دختر جان، هیچ وقت کلام خدا به تو بی‌وفایی نمی‌کند.»
ونوشه
دخترم، همیشه این حرفم را آویزان گوشت کن، همان‌طور که همیشه عقربهٔ قطب‌نما سمت شمال را نشان می‌دهد، انگشت اتهام مردها هم همیشه به سمت زن‌هاست، مریم این را همیشه یادت باشد.»
Faranak_naseri_
تنها دشمنی که یک افغان نمی‌تواند شکست بدهد، خودش است.
ahmad
دختر جان، هیچ وقت کلام خدا به تو بی‌وفایی نمی‌کند.
نفیسه خبوشانی
لاک نمی‌زنید، اگر ناخن‌هایتان لاک داشته باشد، یک انگشت شما قطع می‌شود. مدرسه رفتن برای دخترها ممنوع است. تمامی مدارس دخترانه تعطیل می‌شود. برای زن‌ها، کار کردن ممنوع است. اگر جرم زنا ثابت شود، سنگسار می‌شوید. خوب گوش کنید، اطاعت کنید، الله اکبر.
Azar
مار گزیده خوابش می‌رود، ولی گرسنه نه.
ahmad
«دخترم، همیشه این حرفم را آویزان گوشت کن، همان‌طور که همیشه عقربهٔ قطب‌نما سمت شمال را نشان می‌دهد، انگشت اتهام مردها هم همیشه به سمت زن‌هاست، مریم این را همیشه یادت باشد.»
یاغیش

حجم

۳۲۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۳۲۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان