بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب یافتن جوهر درون | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب یافتن جوهر درون اثر کن رابینسون

بریده‌هایی از کتاب یافتن جوهر درون

۳٫۹
(۲۸)
ارتباط با کسانی که حسی مشترک با جوهر شما دارند، فواید بیشماری برای خودتان و آن‌ها خواهد داشت. این اشتراک شامل تأکید، هدایت، همکاری و الهام‌بخشی است.
MldSr
قبیله چیست؟ در این‌جا مقصود من از قبیله، گروهی از انسان‌هاست که با شما علایق و احساسات مشترک دارند. قبیله می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. می‌تواند مجازی باشد، به شکل رسانه‌های جمعی یا شخصی. قبیله‌ها می‌توانند بسیار متنوع و گوناگون باشند. می‌توانند تلفیقی از نسل‌ها و فرهنگ‌ها باشند. می‌توانند پیوندی از ادوار مختلف و شامل افرادی باشند که دیگر در قید حیات نیستند، ولی هنوز زندگی و میراثشان به بازماندگان روحیه می‌بخشد. احتمال دارد در آن واحد یا در دوره‌های مختلف زندگی عضو قبیله‌های گوناگونی باشید. مشخصه‌ی قبایل، احساس مشترک آن‌هاست.
MldSr
«نگرشی که نسبت به خود دارید، می‌تواند مشخص کند آیا به آن شخصی که می‌خواهید باشید، تبدیل می‌شوید و آیا چیزهایی را که برایتان باارزش هستند، انجام می‌دهید؟»
MldSr
ایده‌ها و اطلاعات جدید، بینش تمددیافته و تجربیات می‌توانند طرز نگرش را از نو تدوین کنند.
MldSr
«تحقیقات مدرن نشان می‌دهد افراد خوشحال، بشردوست‌تر، مبتکرتر، مفیدتر، دوست‌داشتنی‌تر، خلاق‌تر، انعطاف‌پذیرتر، علاقه‌مندتر به دیگران، مهربان‌تر و سلامت‌تر هستند. افرادِ خوشحال، دوستان، همکاران و شهروندان بهتری هستند.
MldSr
«به این نتیجه رسیده‌ام که گرچه برخی از انسان‌ها ذاتاً شادتر از دیگران هستند، اما خوشحالی آن‌ها نیز ناقص و آسیب‌پذیر است و به دست آوردن شادی ماندگار مستلزم مهارت است؛ نیازمند تلاش مداوم در تعلیم مغز و رشد یک‌سری از ویژگی‌های انسانی است مانند آرامش درونی، آگاهی و عشق نوعدوستانه.»
MldSr
«تصور کنید که روابط اجتماعی خیلی خوبی دارید و از امنیت مالی و سلامت جسمی برخوردار هستید. اما کاری را که هر روز انجام می‌دهید دوست ندارید. در این صورت به احتمال زیاد عمده‌ی وقت خودتان را صرف شکوه یا نگرانی درباره‌ی شغل بیزارکننده‌تان می‌کنید و این باعث ایجاد استرس می‌شود و زنگ خطری است برای سلامت جسمانی شما. اگر سلامت شغلی فرد پایین باشد، به راحتی مشهود خواهد بود که این امرْ پیاپی باعث زوال در محدوده‌های دیگر می‌شود.»
MldSr
شادی ماندگار مستلزم داشتن حسی عمیق‌تر از کمال است.
MldSr
استعدادتان هرچه که باشد، بزرگ‌ترین منشأ دستاوردها احساس است. استعداد مهم است اما احساس اغلب از اهمیت بیشتری برخوردار است.
MldSr
برای ارتباط با خود حقیقی و انرژی مقدس باید فشارهای ذهن و خود را کاهش دهید. تولی می‌نویسد: «وقتی درجه‌ی مشخصی از حضور و توجه آرام و آگاه در ادراک انسان‌ها وجود داشته باشد، آن‌ها می‌توانند جوهره‌ی روحانی حیات را احساس کنند، همان آگاهی یا جان درون که در همه‌ی موجودات و همه‌ی اشکال حیات وجود دارد، آن را به عنوان چیزی که جوهره‌ی خودشان است بازمی‌شناسند و آن را مانند خود گرامی می‌دارند. تا وقتی این اتفاق نیفتاده است اکثر انسان‌ها فقط اشکال برونی را می‌بینند، از هستی درونی بی‌خبر هستند، درست همان‌طور که از هستی خود بی‌خبر هستند و فقط با ظاهر فیزیکی و روان‌شناختی خود مشخص می‌شوند.»
MldSr

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان