بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ‏‫اسرار و ابزار طنز‌نویسی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ‏‫اسرار و ابزار طنز‌نویسی اثر محسن سلیمانی

بریده‌هایی از کتاب ‏‫اسرار و ابزار طنز‌نویسی

۴٫۲
(۳۲)
به نظر من طنز بیدار کردن انسان خفته است. بعضی‌ها با چماق بر سرش می‌زنند و بیدارش می‌کنند و بعضی‌ها هم با یک شاخه گل بر صورتش می‌زنند و بیدارش می‌کنند. من خیال می‌کنم هنر طنزنویس در اینجاست؛ یعنی با شاخه گل بر چهره انسان خفته نواختن و او را بیدار کردن.
کتاب 1984
هربی بی‌کر: طنزنویس‌ها با وجود اینکه آخرین کارشان شاهکار بوده، هر بار دغدغه‌شان این است که آیا دوباره هم می‌توانند طنزی عالی بنویسند یا نه. برای همین هم احساس ناامنی می‌کنند و وحشت دارند که مبادا همه عالم به این واقعیت تلخ درباره آن‌ها و اینکه آن‌ها خیلی هم بااستعداد نیستند پی ببرند.
محمد علی
: یا ناسازه‌گویی: استفاده از دو کلمه متضاد در کنار هم به جای صفت یا قید برای خنداندن دیگران؛ مثلِ به نحو وحشتناکی آرام بود.
blaze
اما طنزنویس فقط کلمات روی کاغذ را دارد، بنابراین برای ایجاد تأثیری مشابه در خوانندگان باید دو برابرِ آن‌ها تلاش کند.
blaze
گاه کسانی چنین تصور می‌کنند که کارمندان، کسانی هستند که از زور بی‌کاری در اداره‌ای جمع شده‌اند! اما نسبت به کارمندی و کارمندان، که گاه صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند ولی با پاکدامنی و امانت زندگی می‌کنند، اطلاع کافی ندارند.
کتاب 1984
در کار طنزنویسی در جهان سوم یک عامل همیشه ترس است.
کتاب 1984
یک بار از من پرسیدند: شما که این‌همه مطالب انتقادی نوشتید، آیا اثر مثبتی هم داشت؟ گفتم: بله، یک بار! یک باری که یکی از مسئولان به من نامه نوشت. اما می‌دانید چی نوشت؟ نوشت که دیگر از این مزخرفات ننویس!
کتاب 1984
مسئولان بر دو قسم‌اند؛ یکی مسئولان موفق و دیگری مسئولان ناموفق. طنز در برابر مسئولان موفق، ناموفق بوده و در برابر مسئولان ناموفق، موفق بوده و می‌باشد!
کتاب 1984
ما همه با استعداد و خلاقیت وودی آلن به این دنیا پا می‌گذاریم، فقط باید استعدادمان را شکوفا کنیم.
blaze
برای طنزنویسی ابزار و منابع زیادی وجود دارد. شما هم می‌توانید فهرستی از شگردها و فنونی را که بیش از همه به کارتان می‌آید تهیه و از آن‌ها استفاده کنید. با وجود این من در زیر ابتدا دو ابزار بسیار مهم را برای شروع کار طنزنویسی آورده‌ام و بعد فنون دیگری را فهرست کرده‌ام. به‌هرحال هروقت برای طنزنویسی کم آوردید، می‌توانید به این دو ابزار مهم متوسل شوید.
blaze

حجم

۶۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

حجم

۶۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۲۸ صفحه

قیمت:
۱۸۸,۰۰۰
۱۳۱,۶۰۰
۳۰%
تومان