بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی اثر برایان تریسی

بریده‌هایی از کتاب ۲۱ راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی

۲٫۷
(۳)
ترس از طرد شدن ارتباط نزدیکی با ترس از انتقاد یا عدم تأیید دارد. گاهی نیز چنین ترسی زمانی به‌وجود می‌آید که شما از عهده‌ی برآورده کردن انتظارات دیگران درباره‌ی خودتان بر نمی آیید. زمانی که کارهای شما به‌درستی پیش نمی‌رود، شاید احساس کنید که انسانی شایسته و لایق نیستید. در این وضعیت احساس شرمندگی می‌کنید و خودتان را انسانی کامل نمی‌بینید. در این حالت اعتبار و آبروی خود را از دست رفته می‌دانید. منیت شما با تهدید مواجه می‌شود. این واکنش‌ها کاملاً طبیعی هستند. به هر حال، در این‌جا فقط چگونگی مواجه شدن شما با این ترس‌ها حائز اهمیت است.
سعید دونقطه دی
"هیچ کاری در برابر پشتکار و مهارت انسان غیرممکن نیست. کارهای شگرف ثمره‌ی نیرو و قدرت انسان نیستند بلکه ثمره‌ی عزم راسخ و پشتکار او محسوب می‌شوند." ساموئل جانسون
سعید دونقطه دی
"این موقعیت‌ها نیستند که انسان را می‌سازند بلکه این انسان است که موقعیت‌های زندگی‌اش را می‌سازد." فردریک دبلیو. رابرتسون
سعید دونقطه دی
"پیچیده کردن امور کاری آسان است، اما ساده کردن آن‌ها کار پیچیده‌ای محسوب می‌شود." قانون مایر
سعید دونقطه دی
۱. هدفی را تعیین کنید که برای برطرف کردن و پشت سر گذاشتن بحران باید به آن برسید و معمولاً هدفی مالی محسوب می‌شود. اطمینان پیدا کنید که این هدف برای همه‌ی افراد گروه واضح و روشن است. ۲. خودتان را عادت بدهید که در ابتدا قاطعانه بر هدف اصلی متمرکز شوید و از وسوسه شدن برای اصلاح امور جزئی بپرهیزید.
سعید دونقطه دی
تمام توجه‌تان را بر مشکلاتی متمرکز کنید که فقط با رسیدگی کردن سریع و به‌موقع حل می‌شوند. از نگران شدن درباره‌ی موقعیت‌هایی بپرهیزید که به‌هیچ‌وجه اصلاح نمی‌شوند. همه‌ی آن‌ها را رها کنید. همچنین، وقت ارزشمندتان را برای اموری تلف نکنید که خود به خود پیش می‌روند. فقط بر آن دسته از مشکلات، تصمیم‌ها و فعالیت‌ها متمرکز شوید که پرداختن سریع به آن‌ها برای نجات سازمان‌تان ضروری است.
سعید دونقطه دی
از تأسف خوردن به‌حال خود یا انتقاد کردن از دیگران پرهیز کنید. مشکلات بخش عادی و طبیعی یک زندگی پر جنب‌وجوش محسوب می‌شوند. به جای تأسف خوردن به‌حال خود یا انتقاد کردن از دیگران، مسئولیت آن موقعیت را بپذیرید و بر پیدا کردن راه‌حل متمرکز شوید.
سعید دونقطه دی
اعتماد به نفس شما از احساسی سرچشمه می‌گیرد که ناشی از پیشروی به‌سوی اهداف‌تان است. چنان خودتان را در پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات‌تان غرق کنید تا وقت نداشته باشید نگران رویدادهایی شوید که به وقوع پیوسته‌اند؛ به ویژه رویدادهایی که نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.
سعید دونقطه دی
بسیاری از انسانها شکست میخورند زیرا به آسانی تسلیم. میشوند. این افراد، با دیدن نشانه های مخالف، اعتمادشان را از. دست میدهند. آنها، با مشاهده ی موانعی که پابرجا و دشوار. به نظر میرسند، جرأت پیشروی کردن و جنگیدن ندارند. اگر بسیاری از ما، با وجود. شکست خوردن، باز هم، برای غلبه کردن بر غیرممکن ها تلاش میکردیم؛ به زودی به. صحت این جمله ی قدیمی و ارزشمند پی میبردیم که هیچ کاری غیرممکن نیست. در. این صورت، ترس از بین میرود و شما میتوانید کارهایی را انجام دهید که آنها را آرزو می‌کنید." دکتر سی. ای. ولش
سعید دونقطه دی
هر کاری را که به هنگام رویارویی با بحران انجام می‌دهید بزرگ‌نمایی می‌شود. شاید رفتارتان در لحظه‌های بحرانی، در مقایسه با لحظه‌های عادی زندگی، بیشتر بر اعتبارتان تأثیر بگذارد. در طی بحران است که هویت واقعی خود را از ژرفای وجودتان بیرون می‌کشید.
سعید دونقطه دی

حجم

۲۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۲۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان