بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج عاقلانه | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ازدواج عاقلانه اثر شمس‌الدین  حسینی

بریده‌هایی از کتاب ازدواج عاقلانه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۷۹ رأی
۴٫۲
(۷۹)
عصب‌شناسان معتقدند که مغز نمی‌تواند تا ابد و به‌طور همیشگی این حالت اشتیاق و شور و هیجان بسیار بالا را حفظ کند، زیرا گیرنده‌های عصبی موجود در مغز به میزان محرک عادت می‌کنند و سطح ترشح هورمون‌های مولکول عشق نیز افت پیدا می‌کند.
khanom mohandes
ازدواج به دلایل اشتباه وقتی بنابر دلایلی نادرست به ازدواج تن می‌دهیم، درواقع در مسیری حرکت می‌کنیم که پایان آن به رابطه‌ای سالم و رضایت‌بخش ختم نمی‌شود. این مسأله ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که ما در این‌جا به هفت مورد اصلی‌تر آن اشاره می‌کنیم و سپس تک‌تک به آن‌ها می‌پردازیم. ۱. زیر فشار بودن (سن و سال، خانواده، دوستان و غیره) ۲. تنهایی و درماندگی ۳. گرایش جنسی ۴. بی‌توجهی به زندگی خود ۵. اجتناب از بالغ شدن ۶. احساس گناه ۷. پر کردن خلأهای عاطفی و روحی
F.Aminzadeh
نمی‌توانم کسی را که از نظر احساسی و ذهنی بالغ نشده است، تحمل کنم.
هدی✌
اجازه دهید هر دو خانواده بدانند که فقط چون در آینده ممکن است زمان کمتری را با آن‌ها و زمان بیشتری را با همسرتان سپری کنید، دلیل بی‌احترامی به آنان نیست.
هدی✌
حتی اگر همسرتان از خانواده‌اش بدگویی کرد، شما این کار را انجام ندهید. در عوض، به‌جای نقاط ضعف، به نقاط مثبت و خوبشان اشاره کنید. او را تشویق کنید به خانواده‌اش احترام بگذارد
هدی✌
مراقب اشخاصی باشید که گرایش دارند فقط «حقیقت راهگشا» را بگویند. بیان حقیقت ممکن است باعث شود شب را با وجدان راحت به‌سر کنند؛ اما به این معنا نیست که آن‌ها روراست هستند. مردی از منشی خود می‌خواهد تا به مراجعی که او نمی‌خواهد به تلفنش پاسخ دهد، بگوید که او همین چند لحظه پیش از دفترش بیرون رفت؛ سپس از دفترش بیرون می‌رود تا یک فنجان قهوه بخورد. آیا به چنین مردی اعتماد می‌کنید؟ نباید به او اعتماد کنید. برخی اشخاص به‌تدریج به دروغگویی عادت می‌کنند، به‌طوری‌که دیگر حتی متوجه نیستند که دارند دروغ می‌گویند. آن‌ها می‌توانند به چشم‌های شما نگاه کنند و دروغ بگویند چون در ذهنشان ماهیتی از حقیقت آنچه می‌گویند، یافت می‌شود. از این رو، حقیقت در کلیت حرف‌هایشان وجود دارد؛ اما آن را آن‌طور که خودشان دوست دارند مطرح می‌کنند.
F.Aminzadeh
* به‌راحتی نمی‌تواند تصمیم بگیرد و اغلب برای آنچه ممکن است رخ دهد، به‌جای این‌که اقدامی صورت بدهد، بیشتر زمانش را صرف گله و شکایت می‌کند.
نرگس کریمی
شما به طلوع زیبای خورشید نگاه می‌کنید و می‌گویید: «چه روز زیبایی.» فرد بدقلق به همان منظره نگاه می‌کند و می‌گوید: «آره، اما هوا بارانی است.»
Gisoo
نمی‌توانم فردی را که کینهٔ همه را به دل می‌گیرد و بخشنده نیست، تحمل کنم.
هدی✌
«در هر ازدواج، حداقل شش نفر حضور دارند، مرد، زن و والدین هر دو طرف (حتی اگر فوت کرده باشند)».
هدی✌

حجم

۲۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۲۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان