بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رستاخیز داعش | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب رستاخیز داعش اثر حامد قدیری

بریده‌هایی از کتاب رستاخیز داعش

۳٫۹
(۳۲)
اگر بخواهیم با شفقت و مهربانی با دشمنانمان رفتار کنیم، اگر آن‌ها بر ما غلبه پیدا کنند با ما مهربان نخواهند بود... پس بر ما واجب است کاری کنیم پیش از حمله به ما یک عمر این‌پا و آن‌پا کنند و دست و دلشان بلرزد.
متفکر‌ِ مردم گریز
ناجی تذکر می‌دهد «کسانی که جهاد را صرفا روی کاغذ خوانده‌اند هیچ‌وقت اصل مطلب را درک نخواهند کرد... به‌ویژه نوجوانان هرگز ماهیت جنگ‌ها را نخواهند فهمید... جهاد در نظر کهنه‌جهادی‌ها چیزی نیست مگر خشونت، زمختی، تروریسم، ارعاب دیگران و قتل عام.... آن‌هایی که روحیهٔ لطیفی دارند بهتر است در خانه‌هایشان بمانند.. در غیر این صورت، سرنوشتشان شکست خواهد بود و از شوک متعاقبِ آن رنج خواهند برد....
متفکر‌ِ مردم گریز
ناجی تلاش نمی‌کند که چگونگی تصرف و کنترل بر این مناطق را لای زرورق بپیچد بلکه [صریحا می‌گوید که از طریق] خشونت بی‌امان و بی‌وقفه به دست می‌آید
متفکر‌ِ مردم گریز
نویسندگان نقل‌قولی هم از سون‌تسی، استراتژیست نظامی چین باستان، می‌آورند که «کاری کن همیشه مشغولِ مشکلات داخلی‌شان باشند.»
متفکر‌ِ مردم گریز
دولت اسلامیِ بی‌سرزمین هیچ‌چیزی نخواهد بود.
متفکر‌ِ مردم گریز
القاعدهٔ جزیرة‌العرب یاد گرفته بود که اگر مردم تو را دوست داشته باشند و از تو بترسند بهتر از آن است که فقط بترسند.
متفکر‌ِ مردم گریز
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، در عرض یک‌سال، سلطهٔ وحشیانهٔ القاعدهٔ جزیرة‌العرب مردم را بر علیهش شوراند. آن‌طور که یکی از شهروندان جعار می‌گوید: «اوایل که به اینجا آمدند، آدم‌هایی ساده و ضعیف بودند. ما آدم‌هایی بودیم که از طرف دولت زیان دیده بودیم چون دولت از ما دزدی می‌کرد و ما بیکار شده بودیم. اوایل با آن‌ها همراه شدیم. الحمدلله، قبل از آنکه در معیتِ آن‌ها مرتکب عملی بشویم، فهمیدیم که دروغ‌گو هستند... آن‌ها عاشق خون‌اند؛ آن‌ها تروریست‌اند.»
متفکر‌ِ مردم گریز
امروزه، جنبش انقلابی برای براندازی حکومت و به دست گرفتن کنترلِ کشور به چیزی بیشتر از نظامی‌گری نیاز دارد. فارغ از دشمنان خارجی، چنین جنبشی در همان زمان که شیوهٔ خاص خودش در کنترل یک شهر یا کشور را سروشکل می‌دهد، باید منابع کافی برای تأمین نیازها و حوائج جامعه در اختیار داشته باشد. پس، جنبش نمی‌تواند از جامعه انتظار داشته باشد مدت زیادی را بدونِ دولت سر کند؛ حتی اگر چنین جامعه‌ای از حامیان اصلی آن جنبش باشد. غالباً وقتی مردم کمبود مداومِ غذا و دارو را می‌بینند، تغییر می‌کنند. آن‌ها اصلا نمی‌خواهند ببینند که فرزندانشان به‌خاطر نبودِ غذا و دارو تلف می‌شوند.
متفکر‌ِ مردم گریز
بن‌لادن هشدار می‌دهد که شکست هزینه خواهد داشت. «اضمحلالِ دولت اثراتِ ویرانگری دارد؛ به‌خصوص اگر چنین دولتی در آغاز راه باشد... غالباً مردم برای شکست همه‌جور تفسیری ارائه می‌کنند. بااین‌حال، مردم بازنده‌ها را دوست ندارند. مردم فقط نتایج را می‌خواهند و غالباً به جزئیات و شرایطی که منجر به شکست یا پیروزی شده اعتنایی ندارند.
متفکر‌ِ مردم گریز
وقتی قبیلهٔ پیامبر اسلام در مکه با او مخالفت کرد، او با گروه‌های قبیله‌ای در شمال مکه و در شهر مدینه هم‌پیمان شد. پیامبر آمیزه‌ای از اقناع دینی، ازدواج، تهدید و خشونت را به کار گرفت و توانست تا قبل از رحلتش، بسیاری از قبایل جزیرة‌العرب را با خود همراه کند.
متفکر‌ِ مردم گریز

حجم

۳۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۳۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان