بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه به اینجا رسیدم | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چگونه به اینجا رسیدم اثر باربارا دی‌آنجلیس

بریده‌هایی از کتاب چگونه به اینجا رسیدم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۶ رأی
۲٫۵
(۶)
وقتی به مدت طولانی بی‌توجه می‌شویم، به‌طور اجتناب‌ناپذیرخاموش می‌شویم. خاموش شدن به چه حالتی شباهت دارد؟ بی‌حسی، کسالت، گسستگی، سردی، مردگی. یعنی همواره قسمت بیشتر هر اتفاقی را احساس نمی‌کنید و از آن آگاهی ندارید.
پریوش
با اشتیاق می‌پرسیم: «نمی‌شود فقط در درون خود تغییر کنم بدون این‌که مجبور شوم تمام زندگی بیرونی‌ام را از هم بگسلم؟ باید راهی برای من وجود داشته باشد که همهٔ این آشکارسازی‌ها را داشته باشم و باز همهٔ زندگی‌ام را حفظ کنم.» البته که چنین راهی نیست. من همیشه به دانشجویانم یادآوری می‌کنم، که یک مرغ نمی‌تواند خودش را در تخم‌مرغ جا دهد.
پریوش
دور انداختن تکه‌هایی از خود هر تغییری، حتی آن‌که بیش از همه در آرزویش هستیم، با غم و غصه همراه است. چون هر مرحله‌ای را که پشت سر می‌گذاریم بخشی از وجود ماست. قبل از ورود به زندگی باید بتوانیم در زندگی اول خود بمیریم. آناتول فرانس
پریوش
وقتی نداهای بیدارکنندهٔ ما با گریهٔ ناشی از توهم همراه می‌شود، چنین حسی را القا می‌کند، حس سرخوردگی. ما دقیقاً احساس نمی‌کنیم که چیزی را از دست داده‌ایم. حس می‌کنیم زمان، اعتماد و حرمت ما به سرقت رفته است. از دست دادن همراه با سرخوردگی مثل یک دزد عمل می‌کند. به گذشتهٔ شما حمله می‌کند، خاطره‌های شما را می‌دزدد و آن را خالی از حقایق به شما بر می‌گرداند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنید و وقایع را آن طور که بودند، می‌بینید، نه تنها امید داشتن آن‌ها را در حال حاضر از دست می‌دهید، بلکه معنی گذشته آن‌ها را هم گم می‌کنید
پریوش
شاید کسی که او را دوستی عزیز می‌پنداشتیم، طوری ما را مأیوس کند که معلوم شود، دوست وفاداری نبوده که فکرش را می‌کردیم. چه بسا کشف کنیم که معلم، مرشد یا سرمشق ما که احترام خاصی برایش قائل بودیم، آن کسی نبوده که نشان می‌داده است.
پریوش
جک غصه‌دار است و هیچ کس حتی خودش متوجه آن نیست. او عزای از دست دادن شغلی را گرفته که هرگز حس نکرد به درجاتی از شناخته شدن که سزاوار بود، رسیده است. او غصهٔ از دست دادن شانس رسیدن به درجه‌ای را می‌خورد که هرگز به آن نرسید. او زمانی که انتظار دارد، جشن بگیرد، همهٔ کارش این است که روز را به شب برساند.
پریوش
برای مدتی هیچ چیز و هیچ کس بودن چه معنایی برای من داشت؟ به چه شبیه بود؟
پریوش
مهم نیست چگونه به آن‌چه در زندگی دارید و آن‌چه به امیدش هستید، می‌پردازید، مهم این است که چگونه با وقایع دور از انتظار تعامل داشته باشید و با چه شجاعتی به رویارویی با آن‌ها بپردازید و چگونه در میان امور پیش‌بینی نشده راهیابی کنید و در طرف دیگر به‌طور تغییر شکل یافته، دوباره متولد شوید.
پریوش

حجم

۴۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۴۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
۳۹,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد